Mi-am schimbat pemisul în UK din două motive ( acuma am mai multe, dar nu vi le spun vouă pe toate).
Unul ca să am dracului și eu un act cu care să dovedesc că sunt legal în UK, n-am fost pescuit pe Canalul Mânecii.
Al doilea, că trebuia să-l schimb în România și știi cum e în România când schimbi permisul – să te duci să faci toate analizele medicale posibile, care oricum se fac la mișto și pe repede înainte – verifică niste medici de la un cabinet nișat pe astea că ești viu, că nu mergi ca boul la policlinică generalistă să șteargă ăia cu tine pe jos. Ăștia în UK ye cred pe cuvânt, până la 45 de ani. Ai un formular: Vezi? Auzi?… Bun.
Și mai e avantajul, că trimiți un plic și vine acasă, nu stai pe drum.
Avantajul neștiut a fost că mi-au dat categoriile AM și A plin , fara limitari la 125cm, sau orice. Acuma, eu nu conduc moto si nu îmi pasa. Nici de legea din România. Care zice:
Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1
În principiu, zice că poți conduce o drujbă, sau o motocoasă, motosapă, ceva. Motocicletele OK au macar 20kW la capacitatea aia.
Dar asta nu e tot.
Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”, se arată în iniţiativa legislativă.
Că cine vrea mai mult să aiba 24 de ani , sa faca școala – mă rog, 10 ore, că atâta e școala standard pentru atelaje din ăstea de la categoria A1.
Căcat CU PERJE.
Se fac că muncesc degeaba, aia e. Le-a venit ordin să mai armonizeze din legislație cu aia europeană și aia SE FAC CĂ FAC.
N-o să se răscoale nimeni, că România nu e țară de motocicliști sau scuteriști, mașina e baza și aia e.
Dar legea asta nu e utilă la absolut util, le le LOR utilă că mai scutesc niște bani și niște milițieni, care oricum maxim luau șpagă, altfel ție ca beneficiar îți cer eforturi similare ca să nimic.
Dacă faci ălea 10 ore de condus la școală și tot dai sala pentru B, te duci și dai și examenul pentru A și vorbești cu ăia de la școală să îți pună câte ore trebuie să dai de A plin, nu te mai fuți în cur cu A* cu îți dăm voie la 70 de ani, dacă vii cu tac’tău tuns.
Alinierea și modernizarea de care ar avea nevoie România și de care îi doare în pizdă pe parlamentari e să îți permită să conduci cu tac-tău, sau cu mă-ta în dreapta de la 16-17 ani, cu semn de școală, CA SĂ POȚI SĂ ÎNVEȚI, așa pe răspunderea lor, că tac-tau își asumă răspunderea aia, că vrea ce e mai bun pentru tine și știe și că nu îți bați joc de libertatea lui, că mănânci lemne pe urmă, până iese el din pârnaie. Și tac-tău și mă-ta au timp să te ducă în weekend sau în concediu, sau după lucru,nu la rush hour când apar toți instructorii de școală. Și așa poți să capeți ceva experiență mai validă , nu 30 de ore la mișto, până când dai un examen.
Și să nu se mai dea examene cu poliția, ci cu acreditați privați.
Aia ar fi o aliniere ca lumea.
DAAAR, nu e numai vina lor. Dacă o să întrebi pe orișicine, o să îți spună că în România permisele se iau prea ușor ( se iau o pulă ușor ), că condusul nu e un drept și tot felul de argumente cretine care explică și țin în loc politici stufoase și inutile, ca, de pildă, legea asta.
Între timp, pot să îmi cumpăr TROTINETĂ electrică cu aproape 15 cai , vreo 0.2kw/kg , care ajunge la 100km/h fără niciun permis, ce pula mea.
Dar daca ai dat examen ”de mașină”, ai luat B-ul și vrei să conduci motocoasa A1, trebuie să faci școală, normal, că nu se compară cu trotineta.
Aia e…
Pe cat timp ti-au luat permisul de RO? 🙂
Cine?
Și nu mai am permis de România.
Nu știu exact ce spui, dar dacă insinuezi o suspendare, doar o dată, am zis aici mi-au reținut permisul in vederea suspendării , dar nu am avut dreptul de conducere suspendat niciun moment, că am contestat decizia și am câștigat.
bai, teoretic, pa suedia, trotineta electrica e limitata la 25km. Parca. Sau atat prinde a mea, dar eu sunt si greu 😀
Peste viteza asta, sa ii zicem 25, ar trebui sa o ai inmatriculata si pemis
faza cu a1 e ca faci orele, ai varsta -> ai primit permisu. Faza e ca e permis pentru niste scutere mai acatarii, nu prea e mare ccat
vrei a? faci 30 de ore si dai examen. Diferit putin
Faza cu A-ul e ca intre timp, pă Anglea, mi-au dat ăia categoria din oficiu.
Nu am făcut nicio oră de curs, nu am produs nicio adeverință, nici nu știu să merg pe mobră.
Bine, eu am mers deja, când nu aveam permis. Am mers, dar am și căzut.
Și nu știu cum să zic, dar eu sunt mai pă suveran așa, apreciez mai mult drepturile decât obligațiile. Lasă, coaie, ia nu mai puneți voi atâtea condiții, că e un cacat de rablă, mergem pe responsabilizare nu pe verificat mărimea unghiilor.
“imi asum” nu prea functioneaza cand esti pe strada. “pa suveran” esti la tine in curte.
Io am condus un scuter si o mobra. Deloc nu ma simt confortabil cu astea motorizate
Vezi A pe permis, da? Realizezi că nu mi l-au dat doar mie pe pile, da? Sunt o grămadă de oameni care conduc mașini și moto fără permis, doar cu cineva care are, lângă ei. Știi cum sta UK la accidente față de România, unde trebuie acte, multe acte și dovezi, da? Cumva, pare că merge. Responsabilizarea e in altfel. “Îmi asum”-ul românesc nu înseamnă nimic. Pe majoritatea pe care îi aud că “își asumă ei” că încalcă regulile, de fapt nu își asumă nimic, că nu există consecințe. Aici e diferența. Pentru că, în mod normal , îmi asum… Read more »
aaa. Stai ca io ma gandeam la “romania”. Da. Si aici poti sa mergi pe motoreta, daca ai pe cineva in spatele tau, care isi asuma. Ceva de genu asta.
S-a dus un conoscut sa dea de A. Nu i l-au dat ca a venit prostu singur pe motor pana la proba. Si i-au zis aia: pe bune???
asta cu “condu cu tactu in dreapta” a misto. Bine, cu semn, cu niste limitari, dar misto. Ca da. Romanu isi asuma clar cand e vorba de zgariat masina 🙂
Pai si eu ma gandeam la Romania. Una la mana ca permisul ala e valabil asa cum e scris pe el si in Romania, n-o sa vina Garcea sa zica “noo, dom’ne, in Romania nu-ti dam voie ca stim noi ca n-ai facut scoala de A, ca ai scris pe blog” .
O singura limitare:
daca iti schimbi permisul candva de pe UK, o sa pierzi A-ul.
Cum?
De ce, as putea intelege, dar cum stiu aia din alte tari cum am primit eu A-ul ?
***
Later Edit: Never Mind, sunt dobitoc, as putea sa sterg articolul, dar n-o s-o fac. Nu mi-a trecut prin cap sa ma uit ce inseamna “79(3)”.
Restricted to tricycles .
Ma si vad