Am observat că ăștia sunt un pic diferiți la garanție de când am ajuns in țara asta. Nici nu ieșiseră bine din UE și la primul electrocasnic cumpărat, un uscător de rufe Candy- care apropo de garanție funcționează și-acum ca-n prima zi ( 4 ani+ ), asa cum e si normal că nu era de unica folosință – mi-au zis că ei dau garanție un an.
Că de ce, i-am întrebat eu, că UE mue 2 ani, dar pe ei nu-i mai interesa în 2019 gen ”n-auzi, bă, băiatule, că noi am votat Brexit de-acum doi ani? Aicea garanția standard e 1 an. Nu vrei tu un abonament/asigurare de garanție pe 2-3 ani ?” Nu. Muie. Mi s-a părut un pic pe dos dar am luat-o cum a picat, dacă ei așa vor așa facem.
Prin urmare garanție 1 an la aproape tot ce am cumpărat, mai puțin laptopul de pe care scriu (3 ani , dar mi l-am reparat singur în perioada garanției, e OK ) și centrala 5 ani – TREBUIA să fie 10, dar pentru 10 ani garanție TREBUIA să semnez un acord de maintenanță/ inspecție anuală în valoare de circa 100 de lire pe an ( oricum e obligatorie maintenața aia ) cu firma care a instalat-o, care era o idee bună, mai puțin faptul că în contractul ăla, aveau belengherii clauză că garanția poate fi declarată unilateral nulă, dacă fac orice modificări la calorifere, dacă golesc instalația ( n. m. cum e nevoie să faci când pui calorifere) sau fac orice fel de lucrări la instalația de încălzire cu altcineva, însemnând reparații de calorifere, țevi, înlocuit sau adăugat calorifere, cu altcineva decât cu ei.
Practic ei se înființau șefi la mine în casă. Le-am zis să scoată jegul ăla de clauză și facem contractul, au zis că nu se poate, că e doar pentru anumite cazuri …
-Coaie, o scoți? Nu? Muie. Garanție 5 ani, pișa-m-aș pe ea de garanție.
Restul un an standard.
Ultimul care m-a scos din sărite a fost televizorul. Am cumpărat un tembelizor nou, că ăla vechi, din 2012, pe care l-am adus din România , a cam intrat la apă. Nu numai că s-a dus dreacu smart-ul din el, că nu mai merge Netflix, Youtube – și-așa nu se uită nimenea la Youtube pe TV, sau altă aplicație, că nu îmi pasă, avem props, dar a intrat la apă, ne jucăm în 3-4 Mario Karts sau Mario Party, pe Switch , sau altceva pe XBOX și ne adunăm toți ( eu și copiii adică) de mai să intrăm în el. De 82 cm erau OK în apartamentul din București, în camera copiilor. Dar asta era pe când mi-a sugerat medicul oftalmolog să mă mut din București unde n-aveam loc cu ecrane mari că făceam scurtă la gât, în baleiaj stânga-dreapta.
Bine, țăranul tot țăran, degeaba am sufragerie ( sau living / reception cum zic ăștia ) de 7 metri și ceva lungime, că tot de la vreo 3 ne uitam la TV. Mi-am dat seama de atunci că doctora aia era cretină, dar în fine, nu asta voiam să zic. Voiam să zic că TV-ul ăsta nou a venit și el cu garanție, nu știam exact cât e, dar bănuiam că tot 1 an , că nu dau ăștia ceva în plus degeaba. Atâta că voiau să sun să înregistrez garanția.
Ce pula mea o fi greu să elibereze un căcat de certificat de garanție, pe hârtie, sau electronic, nu știu. Dar am aflat, evident, sunând la numărul de pe ecran. Nu, serios, au lipit un număr de telefon pe ecran care a stat acolo vreo lună , până am sunat eu. Tot voiau copiii să-l dezlipească, deopotrivă cu folia de pe telecomandă dar ”luați, bă, mâna, noi suntem români”.
Într-un final am sunat, doar ca să-i înjur și pe ăștia care au contractele de maintenanță pentru LG, pentru că life’s good FMM.
Că evident că am sunat la ei nu să-mi înregistreze produsul pentru garanție, ei deja având în sistem unde s-a vândut aparatul, informație preluată de la Argos, comerciantul, ci ca să mă trombonească ei pe mine că ar trebui să achiziționez un serviciu de garanție suplimentar. Nu asta e cea mai mare durere , dar e, că n-am timp să mă fută ei să stau la telefoane la coadă, că stai, nene – gen dacă așa stau să ”înregistrez garanția”, dracu știe cât o să stau când o să am vreo problemă de garanție ( pentru ăștia care știți cu calculatoarele și internetul și deja vă gândiți că de ce nu m-am dus eu pe un site, pe pula mea – CĂ NU AU, BĂ, D-AIA, TOT CE ÎȚI PUN LA DISPOZIȚIE E UN NUMĂR DE TELEFON). .
Cea mai mare e modul în care și-au diminuat garanția standard , ca s-o cumpăr eu pe aia cu bani ( care făcea cam juma de televizor pe an, apropo) – upsell se numește găinăria.
-Că dom’ne, că garanția standard e lentă și acoperă numai piesele interne, dacă se sparge ecranul, dacă se strică porturile USB, HDMI ( uzură), nu se pune.
-I-auzi, pula mea, cine ți-a dat mă voie să încalci legea, ai?
– Că nu, că nu e, că sunt excluderi și că dacă un ”inginer” ( la ăștia în țară probabil nu mai există ingineri să-i vezi, au fost înlocuiți toți de cel mult tehnicieni, sau sunt ingineri, dar aia de care auzi că-s ingineri sunt cel mult meseriași, cel puțin cârpaci romulani) vine și constată că problema nu e din cauza lor sunt dator să le plătesc 150 de lire pentru deplasare. Altfel, dacă aleg ”garanția” lor, orice daună e acoperită, inclusiv accident și dacă nu se poate repara produsul , îl înlocuiesc cu altul nou.
Le-am zis că îmi bag pula în ”garanția” lor, evident , să-mi șteargă datele personale că nu vreau să mai aud nici de ăștia vreodata și nu cred că mai cumpăr nici LG prin UK.
-Că să le spun cum apreciez serviciile lor. Servciile, auzi.
ce teve tzai luat?
Mi se pare mie, sau prin UK s-a instaurat regimul ăla de japca din Romania ’90/2000, când trebuia să fii cu ochii girofar după tepe?
@animaloo – Ceva ieftin, pe sărăcie, cu tehnologie de acum 4-5 ani.
Nu am prea multe cerinte speciale – dar imi place WebOS-ul de la LG si telecomanda lor cu pointer, sa indici pe ecran unde vrei sa apesi.
Altfel , rezolutia standard 4K, refresh de TV, nu de display de jocuri, fara culori HDR si nu mai stiu ce.
@ala : Cred ca da. Cred ca era si inainte o idee, n-aveam eu treaba doar.
pot numa sa povestesc despre centrala mea, ceva ideal, facut nativ in uk. sunat in garantie (btw, e ‘mostenita’ centrala impreuna cu casa), centrala e montata de ~7 ani, garantia e 10, fara filme cu inspectii and shit. centrala pierdea presiune in circuitul de incalzire. programat peste 5 zile, a venit ala cand a promis. uitat 5 minute la aparat, da e defect, are schimbatorul de caldura un por, no stress. a lucrat ala 1 ora jumate, a schimbat schimbatorul de caldura SI arzatorul din proprie initiativa. verificat etanseitate circuit gaz, verificat compozitie gaze evacuare. l-am intrebat daca e un… Read more »
Ce brand e centrala? Ca la a mea n-au avut aia schimbator de caldura la ei si nici pe stoc – bine, era din aia cu garantie 2 ani…
https://idealheating.com/
asta e boilerul
https://www.screwfix.com/p/ideal-heating-logic-combi2-c24-gas-combi-boiler/942TT
Ah, da imi aduc aminte, ca i-am ochit si eu pe astia cand s-a futut al meu. Dar am vazut “Aluminium Silicon Heat Exchanger” care in principiu e OK, dar fitterii guitau cand auzeau de aluminium + water softening – ceea ce e un cacat, ca softenerul meu facea 10% pișu-mișu, daar, fiind cu funia in casa, centralei vechi tot schimbatorul i-a cedat am zis, pula mea, lasa, inox.
jur pe rosu ca viessman cu inox puneam si eu instantaneu, dar daca a venit ala si a reparat… o schimbam oricum, dar am observat ca e in condensatie si stie tur la 30 de grade, merge la incalzire in pardoseala.
n-are nici o treaba softenerul vietii. asa iti ziceau aia sa nu pui nici radiatoare de aluminiu, nici mortii ma-sii. e circuit de incalzire, nu bagi calcar nou in fiecare zi (decat daca esti ca mine inainte de reparatie si bagi apa tot la doua zile, ca o pierzi).
Pai daca mai ai 10 ani garantie la schimbatorul ala , n-ai de ce s-o schimbi. Dar e misto sa aud ca mai exista producatori care-si iau statutul in serios.