Un câștig imediat la Philip Morris

Nu sunt un înrăit impotriva fumatului sau fumatorilor. Oricărui om ar trebui să-i fie permis să-și scurteze viața cu diferite vicii toxice, de ce nu.

Motive ar fi, cum că ”noi plătim” sisteme de sănătate și din cauza lor n-avem noi în spital și alte baliverne. Vrăjeli. Fumătorii plătesc taxe cinstit, sistemele de sănătate sunt în căcat din alte motive și câtă vreme statele iau bani de la fumători, ciocul mic și joc de glezne – față de fumatori, care sunt oarecum în poziția victimei.

Dar sunt înrăit împotriva campaniilor de marketing ale companiilor care comercializează sau produc astea și deformează realitatea sau minimizează , sau ascund riscurile și mai ales împotriva studiilor plătite să deformeze realitatea – ăștia ar trebui să fie tocați și amendați și futuți în cur pentru asta.

În mod normal ar trebui refuzați din orice fel de media, dar ăștia au bani și își tot fac loc cu tot felul de tertipuri.

Văd ăsta și mă ia capul. Smile Media o agenție de marketing, ei se definesc ca ”news room”, că ei fac știri.

Și zice agenția din gura domnului VP.

Compania vine în sprijinul fumătorilor adulți care nu renunță la acest obicei nesănătos cu produse alternative fără fum.

și

 am discutat cu Tommaso Di Giovanni, Vice President International Communications la Philip Morris International, despre beneficiile în materie de sănătate publică pe care le pot aduce produsele alternative fără fum

Beneficiile în materie de sănătate publică sunt, momentan pretins, prin studii cu ceva credibilitate, finanțate de companiile ăstea, reducerea prejudiciului cauzat de fumat.

Adică trecem la beneficii faptul că e mai puțin toxic.

Justifică reclama la produsele lor și acceptul de a se face reclamă, în ideea că ei doar convertesc fumatori de țigări cu fum, în aspiratoare de șosete nespălate încălzite – dar fără să ardă tutunul.

Maschează faptul că marketingul lor agresiv încă convertește tineri nefumători în fumători ( anume neconsumatori de e-țigări, vaperi), anume menține o bază consistentă de clienți, inducând ideea că ei vor doar să asigure fumătorilor care nu vor să se lase produse mai sănătoase.

Și vor ca să fie lăsați să facă asta acuzând OMS ( WHO) că se opune industriei și că nu vrea să ia lumină de la FDA și alte institituții, care au învățat să aibă o atitudine pragmatică și prietenoasă industriei.

Acuma, OMS sunt niște hahalere, dar pe partea asta au dreptate. Ca organizație cu preocupări pentru sănătatea publică nu e OK să te asociezi în vreun fel cu producători de tutun sau cu marketingul din jurul industriei și singurul mesaj trebuie să fie acela de ”nu fumați”, ”renunțați”, ”hai să impunem costuri industriei, pentru a finanța tratament și campanii de renunțare la tutun, nu de conversie a hobby-ului” și hai să nu mai vedem atâta plasament de produse prin media și întreținerea ideii că e cool.

Nu e nimic cool, e doar Philip Morris ( la fel și BAT și alții ) plătind sume mari de bani pentru spălarea prejudiciilor de imagine cauzate de efectele nocive ale produselor lor.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
George
George
1 year ago
hiqued
hiqued
1 year ago

OK, va rog sa nu v-o bateti de fruntea mea daca-mi dau si eu cu parerea. Fumez de la 16 ani (anturajul si vremea, era Marlboro Man time), si imi invat copiii sa fie destepti si sa invete din greselile mele. Sunt de acord sa fie interzise toate reclamele, studiile si promovarile la tutun, vapori, vapoare si altele, sa fim lasati sa murim in prostia noastra, fara sa mai intre si altii sa-i bufneasca rasul. Acum, o chestie un pic contra parerilor din articol, dar experimentate “la prima mana”: Acum 6 ani am trecut de la 2 pachete de tigari/zi… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
1 year ago

Hiwued nu ai înțeles ce a vrut să zica autorul!
Pe el il enerveaza că ăia prezintă o acțiune nocivă la un nivel ceva mai redus ca pe ceva sănătos. Adică o dreg din cuvinte și te mint in față fără să clipească!