Trust me, I am an engineer – aha

Noroc că suntem familia Ing. Catalinx ( așa scrie pe ușa de la intrare) , că pe mine nu te poți baza mereu.

Aveam de ridicat de undeva undeva la peste 100 de țigle de lut, materialul preistoric cu care încă se acoperă casele în UK.

O țigla Courtrai cântărește 2.9 kilograme. 100 , corespunzător, 290 , câte zicea nenea vanzatorul că care, cam cât trei grași 377 kile, minus ceva de la niște colturi lipsă.

Not great, not terrible. Cu o mică problemă, gen cum și unde le pun.

În rabla mea, cum unde.

Soția că cum le așezăm; simplu, rabatăm bancheta și încap acolo sute și sute de țigle.

Dacă ar fi de hârtie.

Că mașina mea, deși încăpătoare, totuși nu e o camionetă de țărani, cum visez eu să am într-o altă viață probabil, nici nu e un suv, ca ăla din România, cu care am cărat într-o singură tură toate cărămizile și restul materialelor de mi-am construit grătarul.

Aici e diferența dintre SUV și MPV , monovolum – la suspensii.

Monovolumul e făcut să cari oameni și cutii cu bagaje din ălea cu care te muți, pe SUV, în funcție de SUV , că nu pe toate, poți să pui și mai multe chestii.

Mă uitam amuzat la ce zice nenea ăsta american pe accent american, din cel mai pălărios. Despre cum e mult mai bun un MPV.

Sigur, până când începi să pui pe el.

Nu toate minivanurile ( MPV-urile) sunt făcute egal, iar Citroen din perspectiva asta e destul de inegal.

Dar asta nu e tot.

Tot ar fi că soția a auzit soția mea și ea a avut o idee în altfel. Să nu rabatăm scaunele, să punem țiglele în portbagaj, și ce rămâne să le punem , în fața scunelor din spate , în spațiu pentru picioarele pasegerilor, că e căcălău, iar podeaua e dreaptă.

Cu dreptul meu de veto am zis: NU, CĂ NU ÎNCAP. ȘI TREBUIE SĂ FIE DISTRIBUITE UNIFORM!

Sursa: Trust me, I am an engineer.

Drept care am făcut ca mine, le-am încărcat cum am zis, după care am oprit în cea mai apropiată parcare și le-am reîncărcat cum a zis dumneaei, că așa e în viață, sunt ingineri și ingineri.

Că problema era că aveam impresia că fie or să bubuie cauciurile din spate fie crapă suspensiile și zboară piesele ca arcul din ceasul mecanic după ce-l scoți de la locul lui.

Mașina efectiv juca pe roțile din spate la orice variație , că vorbim de accelerație/ frână, sau schimbare de direcție. Slab, foarte slab, Citroen.

Așezându-le cum a zis soția, am mutat niște greutate mai în față și mai jos – mai jos fiind elementul cheie.

Tot încet am mers, în spatele camioanelor, dar orișicât nu mai aveam senzația de problematic/ periculos.

Acestea fiind spuse, e pe undeva și problema mea, nu numai cum am văzut eu așezarea în spațiu, ci de alegeri. Am cumpărat cauciucuri XL pe față, dar pe spate sunt gumele vechi care erau pe față și care sunt, meh, cam vechi și uzate.

E important că mi-am cărat țiglele dar și că în unele zile n-am dreptate deloc.

5 3 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alex2
Alex2
8 months ago

Prima greseala pe care ai facut-o: cand te pregatesti sa cari ceva serios cu masina, trebuie sa umfli SERIOS rotile. Adica sa pui aproape 3.6 bari presiune in roti ! Nu, nu explodeaza, nu face poc, nu se intampla nimic. Orice turism merge mai bine cu un pic mai mult aer in anvelope. Daca ai si de carat chestii grele, atunci treaba asta cu bagat mai mult aer, e imperios necesara. Eu circul in mod uzual cu 3.2 sau 3.6 nativ, vara, in anvelope. Imi place cum se simte masina. Gasesc ca e mult mai ok decat cu 2.6 su… Read more »

Catalinx
Catalinx
8 months ago

Interesanta constatare – gen de unde știi că nu le-am umflat și ce presiune aveau rotile mele ?

Fery
Fery
8 months ago

nu pune gumele de cacat pe spate. e un pic contraintuitiv, dar ai nevoie de gume mai bune pe puntea unde in mod curent ai incarcare mai mica. daca circuli gol, ai nevoie de coeficient de frecare mai bun ca sa compenseze lipsa greutatii pe puntea spate. in plus, daca iti fuge curul e mult mult mai dificil de recuperat decat daca subvirezi fata un pic. asta independent de tiglele respective. iti dau daca vrei niste exercitii de incarcat marfa la camion pentru echilibrarea sarcinii pe punti, e materie la atestatul de agabaritic, lol. sau daca esti rau, poti sa… Read more »

0040
0040
8 months ago

Vezi ca tigla ceramica e cam grea pe acoperis. Si se face urat in timp. Acum vreo 15+ ani ai mei au inlocuit niste tigla solzi cu vortex hydra, dar intre timp a inceput sa cam faca muschi si aia pe ea si e cam greu de curatat. Mai ales in UK cred ca se fac mult mai usor, deci de cosiderat si tigla metalica. Nici SUVul nu e mare kkt la munca d-asta de santierist. Loc in suv nu prea au toate iar de extra power… discutabil, eu am tras cu un Range Rover (d-ala model mai vechi) o… Read more »

Catalinx
Catalinx
8 months ago

Lolz. Eu: Cumpar casa care are tigla ceramica de 100 de ani pe ea, asa de veche ca nu se mai fabrica. 0040:Vezi ca tigla ceramica e cam grea pe acoperis. Si se face urat in timp.  Nu e de considerat nicio tigla metalica – din cateva motive. 1) Nimeni nu pune tigla metalica aici – lasand la o parte ca ar trebui sa pot gasi pe cineva care SA STIE sa o taie si sa o puna pe aia, ca nu e chiar asa usor, astia se incurca la asezat tigle de ceramica. 2) Dupa care, daca pun din… Read more »

Fery
Fery
8 months ago

“dar ce a mirosit motorul a ambreiaj dus dupa”

aia e o problema de sofer, nu de masina.

Mishu05
Mishu05
8 months ago

Fix pentru astfel de intamplari e foarte util un carlig de tractare . Nu stiu daca se gasesc usor la tine remorcute de inchiriat si la ce pret si probabil in cazul de fata nu era musai ( greutate mare dar nu foarte mare) dar daca ai de carat constant chestii e destul de ieftin sa iti cumperi remorcuta ta. Nu ceva mare..sa zicem 2.x metri X 1.y metri . O remorcuta duce lejer 500kg si nici nu murdaresti masina cu diverse sau mai rau..sa le agati prin interior.

Mishu05
Mishu05
8 months ago

E si un pas mic dar important pentru achizitia unui pick-up. Uite dom’le remorca ocupa loc..e mai greu de condus cu remorca 🙂 . Uite..cat de utila e *bena* pentru ca avem de carat chestii..si tot asa usor-usor..pac un hilux in curte ! Lucrul trainic se face treptat.

Alex2
Alex2
8 months ago

Da… Hilux e alegerea inteleapta pentru UK :))

Fery
Fery
8 months ago

si cand vrei sa pui un lemn de 3m lungime unde-l pui in hilux/navara?

Catalinx
Catalinx
8 months ago