Aveati careva planuri sa plecati azi la munca cu Lufthansa?

Nu , nu eu. Eu sunt remote :).

Astia nu pot sa stea 6 luni fara o greva .

Se pare ca  desi la TV se tot trambiteaza ca sunt stransi cu usa de concurenta, mai ales de companiile din orientul mijlociu,  actiunile astora  nu se clintesc hotarator.

Lufthansa Shares

Asta inseamna sa fii mafiot . Altfel spus , sa ai tendinte monopoliste in Europa.

Pentru cine nu stie , la fel ca FraierFrance , Lufthansa , a grupat in staralliance-ul pulii mai multe companii nationale , mai mult pentru a obtine puncte de prezenta si curse in tarile respective, dupa care  incet-incet , ca in orice alianta in care unu’ are pula mai mare , i-a dat pe ceilalti la o parte de pe ciolane, aka  a cumparat  zborurile intre diferite destinatii , detinute anterior de “prieteni” din alianta lor .  S-au folosit de legile europene care interzic ajutorul de stat pentru companii ( cica dauneaza competitiei) si pozitia in cadrul aliantei pentru a afla informatiile cheie si a castiga pozitie privilegiata in cadrul licitatiilor de rute.

 

Nu , nu e cazul in Romania , aici ne-au ars  toti, la gramada , in frunte cu Air France  si KLM  , “aliatii” Taromului , desigur. Cu legislatia europeana , desigur.

Insa este cazul  Poloniei ( LOT), un pic cazul  Austriei, unde si-au cam batut pula de Austrian Airlines si singurele motive pentru care ei sunt totusi un membru important in alianta sunt:

1) Transferul de bagaje care pentru Star Alliance in afara Germaniei (in Europa) , inclusiv Lufthansa e facut in mare de Austrian . Ca in mod clar se pricep mai bine decat Lufthansa.

2)Astora de la Austrian le place mai  mult munca , nu prea fac greve , sau fac mai putin decat la Lufthansa si se descurca binisor sa preia pasagerii  ramasi in pula goala din 3 in 3 luni.

La fel au facut si in Portugalia ( TAP), in Grecia (Aegeean), sau in Scandinavia (SAS)  – care au fost in ’97 “membri fondatori” Star Alliance, ajungand prin 2011- 12  sa opereze  low cost.

Singurii pe care nu i-au putut inghiti au fost turcaletii de la Turkish si e si normal. La ei nu e Europa , nu e cu  “dreapta” competitie .

Normal ca isi permit greve fara sa piarda mare lucru , ca nu are , in cacat , cine sa le ia zborurile.

Austrian ? Nu merge , boss. Sunt “parteneri” , Swiss? Parteneri. Lot? Nu mai are cine de la astia , TAP la fel , vai de pula lor , SAS sunt pe low cost acum , Aegean -iar , vai de pula lor. Toti sunt pe genunchi. Turkish , sunt pe val au multe avioane si servicii bune, dar deh , aliati.  Singurele companii care le pot pune probleme sunt cele din Flying Blue  – nu, nu Tarom , ci mai degraba  KLM-Airfrance , pe zona Franta , Benelux, dar ei oricum conduc piata in zona aia. In tarile unde au distrus posibila competitie locala , nu are cine sa miaune. Se bucura , poate, ca isi pot suplimenta cursele  cand au astia greva. In timp ce clientii urla la luna si  injura sperand la rebooking prin alte companii.

Si ce vor aia care fac greva ? Acelasi lucru pe care il tot cer de mai bine de un an. Cand lumea trece la sistemul de pensii de 65 de ani , ca se traieste mai mult si nu mai are cine pula mea sa plateasca pensii de la 50 de ani, ei protesteaza, ca nu, ca vor pensie de la 60. Pai stai ba la pensie , da’ sa ti-o plateasca ma-ta , sau dupa caz statul , ca e german , roman, in general statul.

Daca ai o asigurare de pensie sociala , aka de stat , la care cotizezi , iar statul schimba regulile , te certi in pula mea cu statul, nu cu angajatorul, ca nu ala iti plateste pensia dupa ce nu mai lucrezi la el.  Daca ai pensie privata si ai un contract ,in rare cazuri se poate modifica in urma unei legi  ( s-ar putea, in teorie , daca priveste rente viagere , diferite conditii stipulate in contract , care ar lega varsta de la care beneficiezi de conditiile legale din tara respectiva , etc) , ca pensiile private au alt sens  si oricum , daca ai ceva , te certi cu asiguratorul , nu, in pula mea , cu angajatorul.

Stiu , veti spune ca nu ati vrea sa zburati cu piloti  de 65 de ani suparati ca nu mai ies odata la pensie , ci mai degraba cu tineri.

Si eu as prefera sa nu zbor pilotat de oameni deloc , ca sunt din cand in cand idioti , dar pana una-alta , zborurile cu comanda computerizata de la cap la coada nu s-au implementat , nici nu cred ca sunt autorizate , asa ca ne descurcam cu ce avem.

Muie Lufthansa, inca o data. Nu pentru ca fac angajatii greva, ci pentru ca dupa 18324897423897 de greve ale angajatilor in care multi pasageri raman cu ochii in soare  lor nu li se intampla absolut nimic.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.