Am luat un 1.6 dizelos. 90 de căluţari.. frumosi. 8300km- ca noua. A/C Automat, Computer de bord mare , senzori de parcare pe toate partile, functie de start/stop si cam atat. Mmm si 5 trepte , doar.
Desi am primit o versiune fara navigatie ( mi-au dat bulangiii GPS separat de la Garmin) , desi nu avea camera de marsarier ca Kia Rio , desi farurile lumineaza mai prost ( faza scurta ) decat la Kia Rio si desi start /stopul e de absolut cacat la masinuta asta, e mai buna.
Viteza. I-am dat si astia blana pe autostrada . Vitezometrul indica 186km/h , dar GPsul zicea 178. Nu stiu care e corect , dar inclin sa cred GPS-ul. Oricum , se simte mai vioaie decat Kia , si mai avea talpa si la 140km/h pe treapta a 4a. Doar calculatorul de bord imi arata disperat sa schimb in treapta a 5a. Aveam cca 4500 de ture. Dubios ca la turatii mici ( gen 1500 rpm) mai moare motorisca. sa-i FMM, e dizelache , m-as fi asteptat sa mearga bine si la trei rot/ minut. Dar nu e bai , cu start stopul activat o ia iarasi , singur , numa’ ce apesi ambreiajul. Later Edit: L-am dezactivat ca ma deranja , insa cand l-am pornit la loc , ca ma enerva lipsa lui ( :p ), ciu-ciu. N-o mai ia. Fireste, nu stiu eu sa il folosesc corect, dar nu conteaza.
Frana. Mai buna decat la Kia Rio. N-am franat maxim de la viteza maxima , ca n-a fost nevoie , dar am atins mai serios pedala pe la 160km/h si se simte increzator. E ceva dubios cu modul in care actioneaza. Daca apesi putin , intra asa soft. Daca apesi putin mai mult intra progresiv si se accentueaza efectul , ca si cum ar trage cineva pedala in jos de sub picior. Am mai simtit efectul asta acum vreo 10 ani cand veneam de la o nunta cu o supernova . Da , imi aduc aminte perfect senzatia de franare la 140 . Doar ca la aia nu prea tineau franele la 140, dar se lasa tot asa pedala. Buna gluma , nu?
Stabilitate. Sta mai bine pe şuşea decat Kia Rio. Am facut si testul de viraj stanga 90 grade ( si dreapta 🙂 ) cu pisti 40km/h ( de data asta 60km/h ) . Nici la 60 nu avea ruliu precum Kia de sptamana trecuta , doar ca nu prea se mai inscrie in viraj. Subvireaza. Si pentru aia care va faceti griji ca ba , ce faci tu acolo cu masinile inchiriate, cum ar putea fi nevasta-mea ,de exemplu: Drum liber in pustietate si suficient de larg. Nu, nu o ard vitejeste in trafic . Asta fac doar ocazional in romanica , cu furia rosie.
Legat de asta , Polo asta demareaza mai rapid decat furia rosie. Semnificativ mai rapid. Dar din nou compar cu o masina cu 14 ani mai veche.
Consum: Am sa updatez vineri cu valoarea exacta , dar pare ca nu consuma nimic. Dupa 120 km parcursi nu in modul economic , ci in modul haiduc , gen schimbat in treapta a5-a cand iesea o palma din scaun si-mi ardea una dupa cap, indicatorul era lipit de linia de plin. Astazi am prins ceva trafic la intoarcere si dupa vreo 10 km de treptele 2-3 , a scazut putin.
Update: Am consumat 18l pe 286 km. Asta inseamna un consum mediu de 6.33l/ 100km dizelos. Poate ziceti ca e cam mult pentru un Polo. Ca aproape prinde Passatul. Pai da , e cam mult , dar am mers circa 25% din timp in modul BLANA. In alti 50% din timp am mers “ne-economic” ca sa zic asa. Sunt sigur ca as fi putut sa scot consum sub 4.5l %, daca , numai daca , mi-as fi plafonat viteza maxima la 140km/h. Vreau sa spun , ca am mers in media cu viteza mai mare decat cu Passatul (+25%) . Pentru ca m-am simtit mai sigur pe masina.
Apropos de consum, cestia asta produce in teorie 88grame de CO2 pe km. Cam tare.
Unde mananc e si un salon auto , unde am vazut un Polo d-asta nou la vanzare cu 14 000 de iepuroi si motor de 1.2 , nu dizelos. Cam scump, zic , daca va ganditi la ea ca se incadreaza in programul prima machineta , al lui Ponta. Dar nu-i bai. Sunt sigur ca alea care se vand in Romania vin mai chele si se gasesc si sub 12 000 de EUR.