Nu înțeleg deloc cum funcționează implicarea socială și responsabilitatea față de comunitate în Romania. Bă, dar deloc.
Am recitit articolul ăsta, iar apoi pe ăsta, despre cum ăia de la Dristor Kebap abuzează locatarii blocului în care își desfășoară ei activitatea.
Au trecut 2 ani și mă așteptam ca până acum magazinul ăla să nu aibă ce să mai caute acolo.
Nu, nu sunt atât de naiv să cred că ar fi putut fi închiși de instituțiile statului, sau de justiție.
Pe baza statului, probabil că și după ce vine următorul cutremur mare în București și se dărâmă tot în jur, inclusiv blocul ăla, DK va vinde șaorme sinistraților, din spatele firmei lor luminoase.
Nici nu mă așteptam să se fi aplicat soluțiile de gherilă sugerate în comentariile primului articol, pentru care șaormarii s-au plâns în justiție, lol, că nu așa funcționează oamenii onești.
Dar mă așteptam ca ăia să fi rămas fără obiectul activității. Cunosc un pic zona aia și cred că sunt 5-6 șaormării pe o rază de un kilometru.
Ce motivație să ai să mergi să cumperi de la unii șaorma, la miezul nopții, să zicem, când știi că pentru a ți-o prepara își bat joc de confortul unor oameni care-s la fel a tine?
Eu unul nu am mai mâncat de la DK de mai bine de 5 ani, de dinainte de pățaniile Mădălinei, până să am habar cine sunt și ce fel de practici de ”business” întreprind patronii. Pur și simpu nu mi se părea oricum cine-știe-ce și mai era și scumpă. Dar motivul a fost că odată nu știu ce dracu mi-a zis unul din angajații de la servire. Nu mi-a convenit, m-am strâmbat și-am plecat. A trecut o gălăgie de timp și nu mai țin minte acum cu ce mi-a vorbit urât, dar mi-am băgat pula și atâta știu – nu cumpăr de acolo, să nu mai aud de ei și pace, chit că nefericitul ăla nici n-o mai fi lucrând la Dristor Kebap la cât timp a trecut. Și cum aud tot de rău de ei, pot să facă și șaorma de aur, că nu mă interesează.
Mă uimește faptul că românii se raliază la cauze dubioase și uneori futile, dar la o chestie utilă și cu rezultat palpabil, din părți.
Exemplu: ”Hai să nu mai cumpărăm brandurile care au publicitate la Antene”. Băi, frate, la primul boicot asupra Zuzu, la care n-am participat (explic mai jos), nu mai puteam să cumpăr laptele ăsta indiferent de părerea mea despre acțiune, pentru că nu se vindea și tot ce era pe stocuri expira ”mâine”.
Iar ăsta a fost o cauză stupidă, dacă mă întrebi pe mine. Tineretul, ofuscat că Zuzu își face reclmă la o televiziune a cărei audiență se împarte între pensionari și oameni cu educație puțină și foarte mult timp liber, a refuzat să mai cumpere cel mai important brand românesc de produse lactate, care produce cu lapte românesc și care are printre cele mai rezonabile practici, dintre ălea care sunt cum sunt ele în România.
Iar aici nu fac reclamă la Zuzu, arăt că e o decizie stupidă să nu mai cumperi laptele ăsta când poți, în pula mea, să nu te mai uiți la mizeriile care zici că te deranjează . Că decizia ta afectează niște fermieri români, ca și tine, care au un business cinstit. Dar nu, oamenii și-au făcut un scop în asta și a mers, chit că scopul e unul abstract și bizar. Dar rezultatul a fost măsurabil.
Iar în cazuri ca ăsta, unde ai un scop simplu la o aruncătură de băț, nu se poate face nimic, boss, că cere burta șaorma, fix de aia de la DK.
Cum pula mea poți să ignori suferința unuia ca tine? De fapt, nu să o ignori, să-l ajuți pe altul să-l fută pe unul ca tine, ignorând că mâine, poate ăia pierd locația și se mută în blocul tău și-ai să stai capră de are să-ți iasă șaorma pe nas.
Vreau să știu și eu cum un om merge să facă dansul pinguinului la -10 grade în piața Victoriei protestând să nu dea statul nu știu ce ordonanță, dar la întoarcere își ia frumos o șaorma de la Dristor, că ce pula mea, asta e altceva, mi-am cam epuizat implicarea civică pe ziua de azi, nu?
Am văzut o chestie tare la nenii ăștia pe unde lucrez.
Pe mai multe produse alimentare pe care se mai întâmplă să le cumpăr de la Tesco văd chestii de genul ăsta .
Și l-am întrebat pe unu de probă cam cât de mult contează pentru el ca scriu ăștia pe bidonul de lapte cu care imi lungesc eu cafeaua la birou, că laptele ăla e britanic și că partenerii lor sunt tratați corect? Gen , ce-ar face daca ar afla că se întâmplă altfel ?
Iar ăla a zis simplu:
Nu aș mai cumpăra și nu ar mai cumpăra nimeni.
Eu l-am întrebat la modul ”hai, mă, sigur?” și mi-a spus să mă uit că la magazinul ăla Tesco nu am să văd altfel de lapte. Că nu cumpără. Habar nu am dacă chestia asta e valabilă la toate magazinele din lanț, dar la ăla de unde merg eu așa e, că am verificat după. Tot laptele fie că e roșu , albastru, sau verde ( clase de degresare) e de la Tesco și are textul ăsta pe etichetă.
Și Tesco știe că e, cumva, la mâna clienților și nu-și asumă mizerii.
Și cam aia e, ca să faci business cu cetățenii trebuie să fii responsabil, sustenabil, chestii d-astea.
Dar Dristor Kebap nu e la mâna clienților, că pe clienți îi doare în pulă. Ei au țopăit la proteste anul ăsta , deja e sufi, acum le plânge vena după ceva maioneză cu usturoi!
”Și Tesco știe că e, cumva, la mâna clienților și nu-și asumă mizerii. :-)) Oh, da, Tesco nu isi asuma mizerii dar le face. Chiar acu doua zile au aparut la stiri cum ca in vreo 60% din reteaua de supermarcheturi pretul de la raft nu corespunde cu pretul de la counter si nu e ca si cand clientii verifica. In sales vezi o chestie redusa sau la oferta si o bagi in cos linistit si daca cumperi mai multe nu-ti dai seama ca defapt ai dat 2 sau 7 lire in plus pe ea. Doar ca aici nu intra… Read more »
Eu nu glorific pe nimeni, dar sunt convins ca vezi diferenta dintre abuzul generat de genul asta de marlanii si celalalt gen.
Pentru diferentele de preturi pot da vina pe o problema de organizare, incompetenta angajatilor, in general chestii care pot trece ca nefiind cu rea intentie.
Șaorma Dristor e scumpă (mai scumpă decât un meniu mic la McDonald’s) și scârboasă.
Oh, well, se pare ca totusi da dependenta :).