Review: Hyundai i25 (Accent) – Loganul coreean. 840 km.

Prin Israel în lung, că-n lat nu prea ai unde.

Cele mai vândute și prezente pe strada mașini în Israel sunt Hyundai. În general cele asiatice, rar vezi un Mercedes pe strada, chiar mai rar un BMW ( e de înțeles, pe undeva), dar dintre toate, marca asta e lider.

Israelienilor le cam plac SUV-urile. Ălea mari. După ce faci niște sute de km prin țara lor poți să ințelegi de ce. Bine, în afară de faptul că au mulți copii și au nevoie de 7-seatere.

Cel mai prezent SUV pe stradă nu e un Hyundai, cum ai putea crede, ci Mitsubishi Outlander.

Acum despre ce-am condus eu. Am comandat la Europcar un Accent (i25), că era cea mai mică ( și ieftină) mașină în care încap 2 adulți și doi copii în scaune de copii și bagaje: două trollere de cabină și un rucsăcel de fiecare membru al expediției.

Am condus-o 840 km, pe traseul ăsta. Știu că google arată mai puțin, dar au mai fost niște drumuri scurte și repetate.

Ăia de la Europcar mi-au dat-o nouă. Mi-au și zis că-s primul client care o conduce. Avea 6km la bord când am luat-o.

Eu am sa va vorbesc despre ea, dar momentan vorbesc in punga ca nu a fost adusa (inca) in Romania, sau pe undeva prin Europa. E modelul 2018, exclusiv , numai aici, si ce mai vreti voi, testat inaintea lu’ Buhnici, cum ar veni.

Pentru ca mi-a lasat impresia de Logan am sa-l compar cu Loganul pe care l-am condus eu, ce-i drept , acum 3 ani.

Asta e rabla pe care am condus-o. Pun si poze mai incoloșa.

Cu urmatoarele caracteristici tehnice:

-Motor standard ( de acum 10 ani, lol) 1400cmc , 16 valve, benzina, 107 cai, aspirat. Ford face motoare de 1 litru si 125 cai putere, dar sa trecem peste.

Masina are cam greutatea Loganului , 1.15 tone la gol, rezervor de 43 de litri si consum teoretic mediu de 6.4 l la suta.

Pretul in US pentru rabla asta cica ar fi pe la 15,000 de dolari, cum in Europa nu se vinde, nu stiu ce sa va zic.

Sa trecem la ce e pe ea.

Cutia de viteze automata. Initial am crezut ca este cutia automata A6GF1, adica asta , dar nu. E un CVT, in modul manual arata 6 trepte, dar in rest, condusa in D si apasata tare te prinzi imediat ca-i CVT, dupa sunetul de ambreiaj care scapa. Nu-i niciun ambreiaj acolo, cutia asta nu e din aia de pe Logan “Easy-R”, care-i o cutie maunuala robotizata, cu dublu ambreiaj. Detaliile sunt ca sa explicitez ca e mai buna cea de pe Accent. Am sa ma refer la masina cu ambele nume ca asa le fac astia cunoscute.

Exemplarul pe care l-am avut eu a venit cu cateva chestii interesante. 1 sistem media cu camera de marsarier ( si senzori de parcare) si cu navigatie clasica GPS, dar si cu Waze. Cam greu de lucrat cu el cand e scris in evreieste, nici nu am reusit sa schimbam limba. Dar ganditi-va putin: Waze pe Logan , adica Accent, da-ntelegeti voi. Si avea si o cartela sim cu net, ca altfel cum ar merge wazele ?

Eu nu am platit navigatie la Europcar, ca voiau inca o sutica de euro pe 7 zile. Asa ca am zis ca ma descurc cu telefonul meu. Dar am primit-o moca.

In afara de “minunea” asta tehnica, rabla aia mai avea si asistenta la mentinerea benzii ( m-a spart la urechi, ca eu merg asa, mai din tușă în tușă, ca la tenis) si cu un senzor de mentinut distanta fata de masina din fata care afisa pe un display nu distanta in metri, ca-i nerelevanta ci timpul in secunde pana cand aungi la pozitia curenta a masinii din fata. Foarte util daca ala pune frana. La 0.8 secunde piuia enervant. E foarte interesanta chestia asta. Si tot pe display-ul ala iti arata semnele rutiere, in caz ca dormi la volan gen.

Cateva despre asta. Desi e vorba de o masina noua nouta e foarte clar ca astea au fost cumva adaugate suplimentar acolo, la fel ca si senzorii de parcare, ca au ecranutele lor legate cu fire pe bord, nu-s integrate in consola masinii. Asta-i cel putin dubios. Si nu, nu cred ca le-au adaugat aia de la Europcar, dar probabil ca masina a primit optiuni pentru care nu a fost proiectata initial.

Si cam asta e tot ca in rest e doar o rabla cu geamuri electrice “față-spate”, cu usa portbagajului care se deschide exclusiv cu cheia, ca la Logan si careia ii lipseste si amortizorul de deschidere, tot ca la Logan ( vezi articolul de mai sus).

O chestie tare, asta cred ca era pusa de aia de la Europcar e tastatura cu cod de pornire. Ati vazut voi filmele Transporter, cu Statham ?

La fel, doar ca cu numai 4 cifre din care alegi, tot 4. Plm, varianta de buget. Dar codul e cod, sa nu divagam acuma.

Spatiul pentru pasageri.

In fata un om de marimea mea incape lejer. Dar daca ai 1.80+ ai sa perii plafonul cu parul, ca la Logan , adica. Pozitia la volan e confortabila, in primele 30 de minute – 1 ora de condus. Dupa aia ii cam iei mortisorii ei de masina la pula.

Pe largime masina e stramta, e bine ca incape prin locuri, da-mi mai dadeam coate cu sotia, in concurenta pentru cotiera fara ceva spatiu de stocare in ea. Are 2 cup holdere, din care in 1 era o scrumiera, pe care am scos-o ca noi bem cafea, nu fumam.

In spate, boracii au stat surprinzator de bine in scaunele de copii. E loc destul. Pentru 2 copii. Daca vrei sa stea acolo 3 adulti, iti aduci aminte de vremurile cand mergeai la discoteca de la tara inghesuit cu inca 12 insi in Dacie. 2 adulti de marimea mea incap.

Portbagajul e surprinzator de incapator. Nu e ca la Logan de mare, asta e clar. Dar au incaput 2 trolere de cabina si 4 rucsacei de marimea potrivita pentru fiecare pasager si mai era loc. Cred ca poti pune fara probleme 4 trolere de cabina de avion acolo.

I

ar acum, hai la drum cu rabla. Viteza maxima nu am atins-o pentru ca viteza maxima pe autostrazile astora din Israel este de 110 km/h si se cam respecta. In sensul ca mai baga lumea in ele un 10-20 de km/h peste limita. dar cam aia e. Eu nu am vazut pe cineva cu viteze gen 180 km/h . Or fi, dar impresia generala e ca se cam respecta viteza legala. Doar aia, in rest evreii conduc mai handicapat decat romanii. Semnalizarea e degeaba, ca doar eu o foloseam, din ce am vazut. La fe si prioritatea de stanga in giratoriu.

Prin urmare m-am conformat, cu privire la viteza. Am atins de vreo 2 ori 130 km/h si mai putea un pic, dar cam atat. Copii in masina, alea.

Tinuta de drum. Pentru ca e la fel de usoara precum Loganul o bate si-o muta vantul pe strada la fel ca pe Logatron. Fix la fel, cand e vand lateral ti-e frica sa si mergi.

In schimb garda la sol e semnificativ mai mica, care-i de bine pe strada ca poti sa controlezi masina mult mai bine, chiar simti ca sta bine pe sosea. Cand iesi de pe drum insa, iar in Israel mai ai nevoie, e cam naspa ca ating cu tot ce ai pe dedesupt.

Am facut si un pic de, nu offroad, dar side of the road, printr-o parcare cu teren denivelat, pietre si praf. Masina se simte de parca esti in expadrile pe pietris. Cam simti toate pietrele in cur si faptul ca nu a fost facuta pentru asta.

Putere, depasiri si forta-forta. La 107 cai nu prea ai ce sa vrei, desi e mai mult de 100 de cai pe tona.

Merge, nu zic nu. Din ce am vazut, masina are ceva eco, ca arata scris cu verde pe ceasuri. Dar nu am gasit vreun buton sa il dezactivez. Se dezactiveaza singur cand apas ca maniacul pe pedala de acceleratie. Moment in care motorul se tureaza pana la 4500 -6000 de ture si trage tot la fel de prost, dar macar se aude ca si cum ar rupe pamantul. Cam asta e sentimentul – multumiri CVT.

Ce mi-a placut e ca de franat franeaza bine, precis, si nu se lasa de bot, si ca se parcheaza relativ usor ( bine, cand vii de pe SUV e normal sa ti se para asa).

Si ca are ruliu mult mai mic comparabil cu Loganul, desigur.

Camera de marsarier are un indicator de apropiere facut de handicapati. Daca il iei pe ala in seama ai sa strambi rabla.

Aerul conditionat e important in Israel. Momentan asta facea fata dar in spate nu prea. Adica, facea si acolo, daca puneai ventilatorul in blana, caz in care turbeaza pasagerii din fata. Asta pentru ca nu are niciun fel de guri de aer proiectate special pentru pasagerii din spate. Ca la Logan. Partea misto e ca motorul nu parea lesinat/ sugrmat de aerul conditionat pornit.

Calitatea oricaror finisaje de interior aminteste de Logan, clar. La exterior forma si farurile sunt un pic mai bine lucrate.

Consumul

Ala pe care l-am scos eu este de 7.08l/ suta de km cu aerul conditionat pornit . Am alimentat cu 21 + 24+ 14.5 litri pe 840 km. Dar, am prins un ambuteiaj de am stat o ora pe vreo 5 km intr-o seara si alte ambuteiaje mai mici in alte cazuri.

Nota: Hyundai este o masina care nu se fabrica in Europa. In ciuda faptului ca eu conduc una cumparata de la un coleg si ca oamenii astia fabrica masini relativ bune si ieftine nu va recomand sa le cumparati. Pentru ca vedeti voi, treburile alea ca fondurile europene, nu vin din business-ul pe care il fac companiile astea in UE, ci din business-ul pe care il fac companiile europene. Sigur, acum nu o sa mai primesc sponsorizarile alea de la Hyundai si masinile lor in teste – LOL, da’ pe de alta parte prestez pentru un producator european de automobile si as prefera sa mai am de unde lua bani .

Dar cum eu am una, si cu siguranta ati cumpara indiferent de ce spun eu, asta e review-ul, in caz ca masina asta va ajunge vreodata in Romania la vanzare.

Send to Kindle

45 Replies to “Review: Hyundai i25 (Accent) – Loganul coreean. 840 km.”

  1. E o cutie de viteze de scutere și tractoare de tuns iarba . Sau așa au devenit cunoscute.
    E o variantă mai ieftină de cutie automata de viteze.
    Pe motoare mici si fara putere nu prea se folosesc cutii clasice hidramate, cum aveai la Vectra și cum cred că ai la Mercedes și că sunt scumpe și că nu sunt eficiente.
    De bună, cu siguranță că e mai bună decât cutiile alea automate pe care le produce Volkswagen și le folosește și Mercedes pe mașinile cu motoare mai mici – ăstea sunt cutii manuale robotizate, și vândute ca automate. Doar că se strică ambreiajul la ele ca și la cele manuale, doar că mai repede. Și costă reparația.
    Astea CVT nu prea le halește lumea că se cam aude motorul dubios când apeși accelerația, cât se ajustează cuplul. Și că nu sunt prea iuți. Dar pentru un șofer normal, fără pretenții sportive sunt ok. Tot mai bune ca manualele.

  2. Nigga, ce pula mea-s alea “hidramate” and all that shit?
    Cu alte cuvinte, chestiile astea nu-s bune. Mkay. Scrie undeva daca ai d-aia sau d-ailalta? De curiozitate.

  3. In datasheetul de la masina ta.
    Daca nu ti-au dat aia data sheet-ul de la reprezentanta, mergi aici: https://www.datamb.com/
    Bagi VIN-ul masinii ( presupun ca de mercedes vorbesti) si cauti acolo dupa “TRANSMISSION ” sau “427 ” care e codul pentru “AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED”,
    sau 425 pentru manuala.

  4. M-am uitat, da’ am avut 4 pe linie cu felicitari la fizica, deci…
    Dar arata a ceva care intra intr-un motor, da.

    In rest, daca-i buna, doamne-ajuta, lol. Macar acum am aflat nu ce-i CVT (ca in continuare nu-mi spune nimic)… ci ca-i prost. Sa stiu si eu de ce se tot pulesc doi pe la mine de fiecare data cand vine vorba de automata vs manuala cu “e cvt!”. Nu de alta, da’ aveam o vaga banuiala ca nu poate fi vorba de Corneliu Vagin-Tudom si cam atat.

  5. Orice cutie de viteze e despre modificarea/multiplicarea vitezei de rotatie la iesire ( roti) , folosind aceeasi turatie a motorului. Fireste ca turatia motorului variaza, dar ai o plaja limitata, mai limitata decat variatia vitezei pe asfalt.

    Pe scurt si simplificat, CVT e facuta din doi scripeti care au intre ei o curea care “impinge” cuplul, contrar rolulului normal al unei curele pe scripeti care trage. Presupun ca asta poti sa o intelegi.

    Curelei ii spune push belt si e un pic conica si tot conic e si santul in scripeti, dar mai interesant e ca scripetii aia sunt facuti din doua discuri ce se pot apropia sau departa.

    Cand se apropie cureaua e impinsa in exterior si raza de rotatie e mai mare. Cand se departeaza cureaua e atrasa inspre axul scripetelui iar atunci raza de rotatie e mai mica.

    Cum nu exista viteze predefinite ( pinioane), treaba asta se numeste transmisie cu variatie continua, ca practic nu ai niste factori prestabiliti de multiplicare.
    Uite ici:
    https://www.youtube.com/watch?v=PEq5_b4LWNY
    Pana la minutul 2 ar trebui sa te prinzi de principiu si fara fizica. Restul sunt detalii.

    Cutia manuala foloseste roti dintate (pinioane) care se invart in ulei si doua discuri abrazive care se preseaza pentru a cupla si decupla cutia aia de la motor ( ambreiajul clasic). Desigur , am spus simplificat. Pinioanele se conecteaza intr-un fel sau altul prin miscarea manuala a levierului ( maneta) prin cutie.
    Problema cu ea ( in afara de faptul ca tre’ sa muncesti tu) e cuplajul cu motorul care se face prin ambreiajul ala care se tot strica. Iar daca nu il folosesti corect se strica si mai repede.

    Cutia automata foloseste tot roti dintate pentru multiplicarea rotatiei. Doar ca nu are un ambreiaj simplu ci o piesa care se numeste convertizor de cuplu si face transmisia prin cuplaj lichid cu motorul. Uzura e mai mica, ca-i lichid, frecare mai putina, lichidul ala e ulei, deci se poate schimba. E simplu de gandit de ce vrei sa ai asa. Convertizorul asta e folosit asa ca sa opreasca automat transmisia cuplului cand apesi frana.
    Alte automate folosesc ceea ce se numeste multiambreiaj, eventual cufundat in ulei cu mai multe placi presate pentru a produce cuplul.

    Cred ca iti dai seama ca o cutie de viteze cu curea (CVT) are anumite dezavantaje de puterea pe care o poate transmite si uzura, fata de una cu roti dintate. Chit ca cureaua aia e metalica.

  6. Nu compara mestere 1.4 benzina aspirat cu ecoboost-ul, ca ala e turbo. Also, cum pula lui isten ai tu peste 100 de cai la tona, cand masina are 1135 de kile goala (more like 1300 de kile in mod normal) si 107 cai?

  7. ? Ehm am fost corigent la matematică într-a noua. Dar chestia aia o compar la gol nu la greutatea cu bagaje și 4 oameni.
    Dacă dai jos bancheta din spate și roata de rezerva iese ? .
    Nu eram atent ,aveam impresia că compar 1070 cu 115.

  8. Și de ce să nu compar aspiratul cu turbo? Eu știu diferența, dar pentru consumatorul de mașinile astea lucrurile stau simplu. Plătești o sumă de bani, bagi benzină și scoți putere.
    Motoarele astea cred că costă pe undeva similar . Ăla de la Ford e mai performant. Punct.

  9. Daca sunt mai proaste (nu contest), de ce se folosesc? Cat poate fi diferenta de pret? Ma gandesc ca nu poate castiga prea mult producatorul cand vine Gheorghe cu ea in garantie, stricata. Sau sunt calculate sa pice dupa 5+ ani?

    Ba, scuze de offtopic, poti sa-l stergi daca e ceva. Despre Hyundai nu am nimic de zis.

  10. cutiile CVT nu sunt proaste ca se strica ci pentru ca nu se simPte omul un mic/mare Sumahar.
    Per ansamblu orice cutie e mai buna decat una manuala din simplul motiv ca nu mai obosesti mestecand cu facaletul in benzina/motorina/pacura/ cocs.
    Referitor la i25: e loganul coreenilor de la hyundai dar mamaaaa ce masini au ei in productie (Hyunday Ionic , Veloster etc.), nu are Renault-Dacia asa ceva.

  11. Nu se strică în garanție. Nu sunt atât de proaste. Și nu toți producătorii oferă garanție 5 ani. Diferența de preț poate să fie de 1000-1500 de euro, pentru utilizatorul final. Când plătești 30k lire pe Mercedes C Klasse , banii ăștia poate nu înseamnă mult și vrei doar calitate, dar daca cumperi A Klasse , e un pic alt business, concurența mai mare in zona aia de preț . Se numește afacere de “volum”.. Nu ai sunt aceleași cutii costisitoare.
    Iar dacă te uiți la rabla asta, care se face in Turcia să fie ieftină și se vinde sub 20k de euro , contează și 500 de euro în plus la preț. De aia pentru mașinile “ieftine” nu pun producătorii cutii automate pe bune și pun tot felul de robotizate: Volkswagen, Renault, Ford.
    Iar alți producători, de exemplu Subaru, Honda au preferat să îmbunătățească cutia aia CVT decât să lucreze cu automate. In ideea că lasă că le facem bune și ieftine.
    Nu e vorba că nu câștigă producătorul prea mult, e vorba că devine deal breaker prețul și dacă nu îți cumpără clientul masina că ai crescut prețul cu 500 de euro. Aia e mai nașpa.

  12. pai corect, da tu esti ala care face comparatii ne-‘usual consumer’ gen putere / litru si alte alea. nu te plange ca coreenii scot mai putini cai dintr-un 1.4 decat ford dintr-un litru. Si nu e la fel la pret. Daca compari ecoboost de la fiesta cu aspirat de la fiesta, nu e acelasi pret. Ei spera sa fie argumentul vanzarii taxele mai mici raportate la capacitatea motorului, dar cat cred astia ca mai pun botul asiguratorii si autoritatile care incaseaza impozite la hack-ul asta? Nu incape vorba, un motor turbo e mai eficient decat unul aspirat, deci consuma mai putin in medie (eu nici nu ma mai uit la benzine aspirate si motorine – apropo, ma uit la un S500 din 2013 pe la vreo 30k-35k, cum pot sa scada masinile astea la pret). Dupa ce te dai cu un benzinar turbo in orice te sui cam pute din cauza cuplului pe care ti-l da in ture joase, pe care un aspirat nu are cum sa-l dea.

  13. Ion, eu am testat o Honda Civic cu cutie robotizată iShift și nu am avut curajul să o cumpăr. Apăsai accelerația și demara după 2 3 secunde, or nu am chef de asta în depășire. Ok, poți schimba manual, dar atunci devine o manuală. Mașina era sh, dar cu istoric de service la dealer, la fiecare 6 luni avea factură de 120 euro pentru ceva gen reinvatare sau calibrare cutie. Am preferat manuală 1.8 benzina 140 cp erau ambele.

  14. Mașinile ieftine întotdeauna vor fi căutate. Vânzările de volum vor fi ale producătorilor ce vor ști sa pună cât mai multe intr un preț cât mai mic.

  15. Ion, nu comparam CVT cu manuala. Asta e clar. Comparam CVT cu manuala robotizata, care-i cea mai de cacat dintre automate si cu automata cu convertizor de cuplu, respectiv cu multi clutch.

  16. W221, 4.7 biturbo, Burmester. Pe firma in Bulgaria. fara TVA. W222 sa cumperi tu, ca eu n-am bani de el.

  17. Nu prea imi dau seama cine se uita la 500 de euro cand cumpara o masina NOUA. Daca iei sh, sigur, te uiti la 1500 vs 2000. Dar la 20k, plm…

  18. @ion: probabil ca 90% din cumparatori sunt ca mine – adica nu stiu nimic despre masini sau cvt vs necvt. Cumpara uitandu-se la marca, look, consum oficial, garantie si poluare.

  19. Am condus un Nissan Qashqai CVT și mi s-a părut un pic mai bună decât asta de la Hyundai. La asta m-am speriat un pic pe o panta in sus. In curba am redus viteza că intrasem cam tare, iar apoi când am apăsat din nou accelerația am avut impresia că are să moară motorul, că începuse să chițăie ( știu că mai fac așa astea CVT) si să tremure. Probabil că nu murea, dar m-am speriat un pic și am impins-o repede în manual și în treapta a 2a (orice o însemna asta la un CVT) . Si a mers așa. Pe urmă nu am mai brutalizat pedala de accelerație și a fost și cutia mai ok.

  20. Zici tu, care ți-ai luat mașina de 30k euro și dacă aveai cetățenia probabil puteai risca și mai mult și oricum banii ăia sunt salariul pe jumătate de an. Am inceput un sondaj care nu a mers bine din lipsa de respondenți , dar am rămas uimit că 1/3 cred că e ok să dai salariul pe mai mult de 1 an pe o rablă și totuși conduceau sh-uri și mașini noi ieftine.

    Tot ce pot să îți spun pe tema e că eu cand am luat rabla asta m-am uitat la Dacia Duster și mi s-a părut mult 18k eur iar în banii ăia fara cutie automată, că nu aveau atunci, iar acum au ceva mizerie robotizata doar pe modelele cu tracțiune pe 2 roți că nu face față să sarcini mari. Deci dacă ziceau ăia, uite boss, cutie G-tronic făcută de ZF , mai pune 1500-2000 ( diferența de la manual , sau 500-1000 de la pocnitoarea lor automata ) , nu numai că nu le mai cumparam eu masina ( oricum nu am cumparat-o) dar nu le-o mai luau nici aia care se scobesc de 18-20k .
    Nu toate mașinile sunt Mercedes și nu toți clienții sunt ca clienții de Mercedes – să zici băi hai că îmi iau ceva țeapăn.
    In plus , partea cu garanția e înșelătoare. Că dacă ai 5 ani sau 100k km te cuprinde pe tine care bei cafeaua pe mașină și duci copilul la grădiniță la doi pași. Dar pe unul care rulează 25-30k km nu prea. Ăla trece de 100k și gata garanția ,chit că-s doar 3 ani.

  21. Nissan cică fac cele mai proaste cutii cvt, cel puțin asa zice youtu.be
    Honda și Toyota, asa și asa.
    Foarte mulți producători de masini apelează la cvt. Ușor de produs și destul de economice la consum de carburant.

    Conduc o astfel de cutie de viteze și recunosc ca uneori parca as vrea altceva…. Poate o automata clasica sau chiar și o manuala.
    Sunt un pic ciudate cvt urile. Trebuie sa iti adaptezi stilul de conducere.
    Unii zic ca cvt urile sunt de fapt niște cutii robotizate mai deștepte.

    Cel mai important la o cutie de viteze e fiabilitatea și consumul. Restul le mai treci cu vederea.

  22. Nu, n-a ținut 8 ani, am făcut eu greșit socotelile. Au fost două mașini cu CVT, A4 B7 (luată de nouă în 2007, vândută la 118k km în 2011) și A4 B8 (luată de nouă n 2014, buy back la 54k km în 2017).

  23. Ah. Audi. Multitronic. Știu pe cineva la o aruncătură de băț distanță căruia nu-i mai intră A6-le în marșarier la din aia :).
    De la amicii care aduc mașini conduse de bătrânici din Germania și Olanda ( ălea din Olanda sunt și mai rupte in gură) am auzit numai povești horror cu Audi și multitronic lor. Bine, ce nu prea știe lumea e că ar trebui să schimbe uleiul destul de des la cutiile alea și că dacă le conduci birjărește le fuți oricum până în 200 de mii de km . Cu atât mai mult cu cat sunt motoarele mai mari. A6-le automate au speriat rumanii cumpărători de SHuri. Presupun că tu, dacă ai vandut-o la 118k și ai servisat-o corect nu ai avut nicio problemă. La cât te-au pus să schimbi uleiul 50-70k km ?

  24. Ma, discuti de a da 20,000 pe o masina proasta (dupa spusele tale cu cvt) sau 20,500 pe una buna (cu ..necvt).

    Sincer, eu nu cred ca sta cineva prea mult in dubii pe tema asta. Nici daca lucram in Romania pe 1000e nu alegeam ceva mai prost pentru diferenta aia.

    E ca si cum ai alege sa cumperi ceva de 60k in Ilfov, ca nu vrei sa dai 61500 sa locuiesti la Unirii. Parerea mea.

  25. Păi da, dar tu ai avut 30k și internet și nici nu ai căutat măcar să vezi ce cutie de viteze ai. Bună sau proastă. Bine, ai luat Mercedes și ai scăpat de nevoia de a face research, dar tu crezi că chestiile astea înseamnă mult pentru toată lumea? Uite mai jos Buntzi zice că a avut Audi. Aia nici nu își marketează cutiile ca CVT ( am impresia că nu le mai folosesc oricum ) . Le-au spus sanchi Multitronic. Au plecat (cred) și au parafrazat jegos de la numele profitand de brandul creat în jurul cutiei automate Tiptronic, implementată de Porsche , parcă și licențiată de mai mulți, inclusiv de Audi. Așa că dacă îți luai Audi probabil că habar nu aveai că ai o cutie CVT, daar puteai cumpăra un A4 automat mai ieftin decât un C Klasse, înțelegi? Genul ăsta de soluții se aplică cu atât mai aprig cu cât e bugetul mai redus.
    Că nu îți spune nimeni când cumperi tu mașina, negru pe alb, uite asta e cutia aia mai de căcat, dar o vindem cu 500 mai ieftin. Dacă nu știi nici nu observi. In cazul tau nici nu contează , că nu faci tu prea curând 100k km cu mașina aia. Dar unii fac.

  26. Păi da, dar tu ai avut 30k și internet și nici nu ai căutat măcar să vezi ce cutie de viteze ai. Bună sau proastă.

    Sincer…? Credeam ca exista doua tipuri: automata sau manuala. Sunt afon. Am pus-o pe tanti sa imi confirme ca e automata. A confirmat. Job done. Orc work.

    Nu imi plac masinile si nu imi place sa conduc, habar nu am ce au in ele si e improbabil sa inteleg vreodata. Nu stiu daca ai inteles, dar eu luam 4 pe linie la fizica invatand. Adica era un 4 MUNCIT.

    Stii tu cum vezi clipurile alea pe internet cu o blonda care e intrebata care-i capitala Frantei? Si transpira si se concentreaza si se gandeste si cauta in manuale si zice “Australia” si nu intelege de ce rade lumea.

    Ala eram eu la fizica. Tot ce am retinut eu din fizica e faptul ca lucrul mecanic este o arie. Si cam pe acolo s-a rupt filmul.

    Stiu sa schimb un cauciuc, sa verific uleiul cu batul ala metalic, sa bag benzina in ele si sa le conduc. Ah, si sa pornesc o Dacie cu socul iarna. Ce trece de asta deja intra la capitolul “…inmultit cu cosinus de alfa” pentru mine. Blank stare.

  27. Păi nu ești singurul, sau vreo minoritate. De aia și pot pune aia pe mașini orice soluții tehnice că nu are nimeni nicio treabă cât timp se numesc mișto.
    Motivul pentru care lumea fuge de CVT-uri nu e nicicum ăla tehnic legat de fiabilitate și foarte rar era unul obiectiv. Cei mai mulți se plâng că cutia aia e “lentă”. Ceea ce nu-i mereu adevărat, nici nu se uită că e economică la consumul de combustibil. Și se mai plâng că se aude motorul dubios, cu ea montată. Alea de pe Audi, de exemplu, funcționează cumva de se aude motorul relativ ok și nu sunt nici foarte lente ( că ai și motoare mai serioase pe mașini ). Probabil de aia au fost și acceptate de public.
    Jumătate dintre ăia care cred că se pricep la mașini și conduc un Audi automat nici nu știu ce cutie au. Vor spune plini de bale că e o cutie automată Multitronic, care este super pizdă.

    Uite, pe mine nu mă interesează așa de tare la o mașină în cat timp prinde suta, sau alea. Am niste indicatori legat de putere, gen să aibe și ea mai mult de 100 CP / tona de fier și cam atât. Pot să fac diferența între cât de repede schimbă o automată și alte ălea, dar nu mă interesează.

    Mă interesează cat de des trebuie să schimb uleiul la cutia aia, în câti km are nevoie de servisare sau trebuie să o arunc, cat costă să o înlocuiesc și tot așa.

    La aia de unde a fost cumpărată mașina asta de nouă și unde merg pentru diferite revizii și diagnoza, am fost cu un inginer de al lor să îmi laude un Alfa Romeo Stelvio. Nu e ăla de mine , dar l-am lăsat pe om să își facă norma de prezentări. La final am avut doar două întrebări. Dacă distribuția la motorul ăla e pe lanț sau curea ( cureaua trebuie schimbată mai des ( la 60-70k km) împreună cu alte componente adiacente și costă bani ( poate să fie de la 200 la 500 de euro) ) și dacă poate să îmi arate cum se schimba un bec de fază scurtă. Nu a știut să îmi răspundă la niciuna. Bine, la a doua a zis că vin la service. Aha, păi atunci muie.

  28. Cred că la 60k se schimba uleiul în cutie. Nu sunt foarte sigur pentru că oricum am avut contract de service gratuit. În tot timpul cât am avut mașina, vizitele mele la service se reduceau la “uite mașina, uite cheia” și respectiv “mașina dvs. este gata, veniți s-o luați”. Am vândut-o când am plecat din Dubai prima oară.
    B8-ul l-am dat pentru că se introducea TVA, mașina avea deja doi ani jumate și eu țineam minte că am numai 3 ani free service. M-am înșelat (aveam 5 ani sau 100k km) și când mi-am dat seama era deja prea târziu, altfel o aveam și acum și probabil avea vreo 80k km la bord.

  29. @Catalin: G-tronic e proiectat si produs in-house de Mercedes, nu e ZF. Nu ca ar fi mai bune sau mai proaste. Details…

  30. 9G-TRONIC, cum are Manowar, este 2500 euro aici. 7G-DCT, pe A, CLA, B – 2100. Nu stiu cum a gandit treaba Mercedes, da’ mie mi se pare mai usor de dat 2.5k pe cutia aia cand cumperi un C, decat 2.1k pe 7G-DCT in cazul celorlalte. Asta ultima nu cred ca trebuia sa sara de 1.5k.

  31. Vezi, si Manowar nu vede de ce isi cum conteaza in alegere o cutie care costa cu 500 de euro mai putin, recte uite Honda asta:


    500 de aici, 300 de acolo, asa ajugi la 25 000 in loc de 30.
    Inteleg ca ai modelul cu cutie manuala?

  32. Pai conteaza, cel putin pentru mine a contat, pur si simplu nu am putut sa inghit si costul asta atunci; daca puneam si cutia, ajungeam in 35k pret de lista pentru o compacta, si cu discount cu tot dadeam in aproape 30k. Nah, nu am putut, mi-am gasit si scuze – maneta pe volan ca la Trabant, costuri in plus la intretinere, etc.

  33. Nu ofera pentru A-Klasse cutiile DCT Speedshift si pe aia cu dublu ambreiaj, robotizata ? Pe configurator nu le vad, dar ma gandeam ca cine stie. Tehnic, s-ar putea monta si sunt pe CLA, de exemplu.

  34. Nu ai decat 7G-DCT pe A, CLA si B, o singura optiune:
    Transmisie automata cu dublu ambreiaj 7G-DCT
    2.094,40 Euro

    Vad ca si noul A, lansat anul asta, vine fix cu aceeasi cutie, la acelasi pret.

  35. Coaie, am zis ca nu conteaza o diferenta de 500 cand dai 20k.

    Normal ca daca pe langa aia mai bagi si alte optiuni si sare cu 5k, parca incepe sa conteze. Dar 500 (la 20k), nu, nu conteaza. Discuti de dat 2.5% in plus, pula mea, ca sa ai ceva mai bun.

    De aia ne cumparam Adidas in loc de Adibas, nu?

  36. Manowar, uita ce am zis, la Mercedes si cutia aia de care zice fullmeta1, e mai scumpa de 2000 si nu e nici macar ca a ta :/ . Probabil e ceva mai fiabila decat CVT, ca au avut asa ceva pe A-Klasse si au renuntat, din ce vad.
    Ne cumparam Adidas in loc de Adibas ca vrem sa mergem mai mult cu ei in picioare si eventual sa nu se imputa. Altfel, ma doare in pula ca scrie Adibas pe mergatorii mei.

    Dar ce iti spun ca o masina nu e facuta numai din cutie de viteze . Si costul de fabricatie se reduce din tot felul de solutii tehnice pentru diferite componente.
    Intamplator am o conexiune la Dacia si stiu ca decizia lor de a pune ( la prima versiune de Logan) butoanele de deschidere a geamurilor fata + spate pe consola centrala in loc sa fie pe usa soferului, la indemana, a economisit mai putin de un euro la fiecare masina. Era vorba de cabluri de curent/comanda mai scurte. Bai, MAI PUTIN DE UN EURO si arata ca un cur. L-as impusca pe inginerul care a avut ideea asta creata si probabil si-a luat si bonus pentru ea. Si totusi au facut-o, pentru ca la un milion de Loganuri ai 1 milion de euro savings. Ce tot spui, acolo? Plus ca clientii de Logan apreciaza ca-si iau rabla la 6500 de euro, sau cat mai e acum.
    Bine, nu a fost vreodata pe masa optiunea de Logan cu butoanele de usi pe usa din stanga SAU altceva. A fost la modul, asta e pachetul, ia cu paine ca e ieftin.

    Si asta e rationamentul peste tot. Poate clientii nu sunt suficient de perceptivi la diferenta de 500 de euro intre o solutie tehnica si alta, desi o mare parte sunt de prea, insa cu siguranta ca dupa ce aduni toate piesele cu toate colturile taiate, altfel se vad adunate costurile sanchi economisite.
    Zic sanchi pentru ca din ce pot sa verific la ora asta, Mercedes a renuntat deja la CVT pentru anumite modele ca-i costa si pe ei mai mult problemele aparute in garantie. Si aia tot bani sunt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.