Loganul nu e masina. Confirm

Pen’ că Furia Roșie a fost deconectata de la aparate trebuie sa închiriez masina,  din când în când, pana ma decid cum rezolv problema.

Cea mai mare utilitate pe care i-o pot da mașinii vechi este sa o înscriu în programul rabla, sa încasez mirobolanta suma de 6500 lei ( eu rad, dar un coleg a dat mondeo cam din același an,  funcțional, cu GPL și taxa platita cu 5500 lei – gen dacă știam îl  luam eu).

Văzusem eu la Buhnici pe site cat de smecher e Loganul și ce dil bun e, dar nah, când faci pentru bani, ma gândesc ca ai ceva constrângeri. Normal ca e dificil sa-ti bagi pula in oala cu teci daca  nu cumva vrei sa testezi Logan 2013 in 2015. Gen , ca mine si pe banii tai :). Banuiesc ca trebuie sa pastrezi o nota pozitiva. Altfel nu-mi explic cum toate review-urile la Logan,ca e nou sau vechi sunt “de bine” .

Acestea ziind fise, singura masina noua pe care ma lasă gena zgârceniei sa o achiziționez ,  pentru ca sa pot folosi sărăcia aia de tichet e Logan. Adică, gând la gând cu guvernu’,  ce sa mai.

DSC_0555

Nevasta ca nu, ca “visele tale cu Jeep, ca ești prea tânăr sa renunti la ce îți dorești,  ca ai zis ca Logan e nașpa,  când am zis eu sa luam unu SH” …am zis eu, dar gândeam in alte coordonate.

Și, având și un coleg care are un Logan gepelos 1.6 de 90 de cai care se declara multumit, a început sa ma bata gândul la unu nou gepelos din fabrica cu motor de 1.2 – 75 de cai frumoși.Asa se fac acum. Eco și ieftin. Ba, gen, platesti 18 lei pe suta de kilometri. Dacă îmi arătați voi mai ieftin…

Și m-am gândit ca nu s-o face gaura în cer…poate doar… Asa ca am închiriat unul,  sa fac cu el drumurile mele obișnuite. asta nu are GPL, e doar motorisca de 1.2/75.

În tot ce am sa spun mai jos nu ma voi plânge/ lega câtuși de puțin de motorul de 75 de cai. La dracu,până și Nissan are  minim 105 cai pe 1.2.  Dar și Logan vine cu motoare mai puternice la o adică. Gen 90 de cai :). Nu râdeți.  90 de cai sunt suficienți și va voi explica de ce.

În prima zi am fost teribil de dezamăgit. Ba, teribil! La întoarcere a fost mai bine,  ca nu a mai bătut vântul din lateral pe autostrada. Știți voi, și avioanele au probleme în caz de vânt lateral, da’ Logatronu’.

Lăsând juma de gluma la o parte sa încep cu review-ul.
Tag line ca poate nu aveți răbdare la detalii e asa:
Brava bah, Renault. Ați făcut o masina pe care as putea sa o cumpăr. Tot ce mai trebuie, e sa faceți una cu care pot sa merg .

 

Am sa compar masina asta, nu cu vreuna noua cu care am mers în ultimele 6 luni, nici măcar cu Juke– îmi retrag cuvintele, Juke e un pic mai bun, ci cu Furia Roșie, care acum e moarta.

Pentru ca am convingerea ca dacă ii fac respirație bușon la bușon și o întorc din morți, bătrâna doamna de 14 ani tot se mai scutura odată si-i arata Logatronului cum se mănâncă jaratecul.

De ce compar asa? Ca acum 4 ani ma gândeam la un credit sa iau un Logatron, ca aveam doar fo 5-6 000 E cash, gen banii pe doua luni din vremurile alea.

Nevasta zicea ceva de Logan SH. Eu m-am calculat, cum m-am calculat și am luat Mondeo de 10 ani, cu 4000.

Care Mondeo acum zace pe dreapta, deci +10 puncte Logan, la faza asta.
Da, doar zece, ca dacă aveam Logan de acu 4 ani și dacă mai trebuia sa merg cu el, îmi bagam pula. Poate +10 e chiar mult , daca stau sa ma gandesc , la banii platiti , dar hai, Incepem asa, intr-o nota pozitiva  🙂 .

Bah, Loganul nou arata binișor pe afara, gen, pentru banii aia ma convinge și nu glumesc. Sunt subiectiv, dar consider ca arata un pic mai bine decât rabla mea. +1 punct.

Nici înauntru nu e chiar rău. E ieftin, la fel de ieftin ca Juke, ca Kia Rio, dar nu nașpa.
Gen, volanul se simte ca un covrig, dar pot trai cu asta, știu ce mașina e.

Pedalele zdrangane, dar și cu asta pot trai.

Pedalele de ambreiaj și frana nu îmi lasă impresia ca acționează continuu. Ci în trepte. Știu, am zis ca trăim intr-o lume discreta, dar e nașpa când scapă ambreiajul ca asta înțelege masina prin cuplare- decuplare. -1 punct.

Ambreiajul se aude a tabla goala, ca o fofeaza. Sincroanele de la treapta 1a zornăie când te pregătești sa i-o bagi. -1 punct.

Cutia e sparta în pizda ca la orice Renault. Hai treacă, ca și a mea făcuse un pic de joc.

Media Playerul, ala cu Bluetooth. Toată stima. Nu vorbesc de ala cu navigație, ci de playerul simplu, ala nou. Conectează Bluetooth ușor, din 1 pas.La Juke și la un Focus mi-am futut nervii aiurea. Muzica din telefon. Zicem +1 punct ca la mine nu e cu Bluetooth, nici mp3 și ca radio s-a cam stricat (antena).

Geamuri cu manivela (cremaliera) pe spate. Nu îmi rupeti pula ca poți sa pui opțional. Poți, dar nu încape în 10 000. In 4000 a încăput. Nu zic minus, ca pula mea, masina ieftina, nu mori.

Cotiera ” față – spate”? Vise. Pe fata iar e opțional dar, tot asa, nu în 10.000 eur.
Pe spate nu e și contează. Iarăși, hai ca pot trai și fără, nu e musai, chit ca eu aveam.

Torpedou de ochelari în plafon (plm, sunt ochelarist, îmi pasa) – dream on
Din nou, suntem de bun simt, nu penalizam, ca e ieftin?

Parbriz încălzit? Încălzit bah, nu ca sufla ventiliciul în el aer cald. Vise, iar aici diferența e esențială. -1 un punct.

Reglaj scaun șofer, pe înălțime? Cică manual, dar eu nu am reușit. Trebuia sa citesc cartea. La mine e cu butoane, dar din nou, sa nu fiu cârcotaș. E bun și manual, dacă înveți cum se face.

Airbag pentru locurile din spate?
Siiiigur ca da. Ce vrei bah, la banii ăștia? La mine este, deși după 14 ani nu am siguranța ca s-ar mai deschide asa ca lasă așa, sa nu zică cineva ca sunt bulangiu.

Cică Loganul are computer de bord fata de varianta mea, care n-are. Dar hai sa va spun eu cum e cu asta la Logan și care sunt diferențele.

Asadeci, la mine, care nu am computer de bord îmi afișează:
Temperatura exterioara pe un display, cu avertisment de îngheț galben și rosu.
Distanta parcursa de la născare pe un ceas analog ( odometru d-ala)
Distanta parcursa de la ultimul reset ( tripometru d-ala) pe un display digital separat.
Ceas, analogic pe consola centrala.
La Logan care are, vez’ doamne, computer de bord îți afișează toate astea pe un singur display cu leduri, secvențial, adică pe rand, în funcție de cate clickuri dai pe capătul levierului de ștergătoare. În plus îți mai afișează și consumul sau kilometri pana la pompa, gen dacă ești handicapat și nu vezi nivelul în rezervor.

Pe mine ma enervează maxim sa dau 3 clickuri ca sa vad ceasul, doua sa vad zilierul..etc. Dar o lăsăm asa ca tine de gust.

La mine rezervorul se deschide din mașină. La Logan te dai jos cu cheia, descui și îți rămâne busonul pe cheie ca sifilisul pe pula. Foarte bun, sa nu îl pierzi/uiți. Tata l-a pierdut la Astra.
În schimb, la mine capota motorului nu se deschide din mașină, ci cu cheia în bot. Deh, gusturi.

dsc1

Centurile de siguranță. Am inteles de ce nu îmi pot pune centura în taxi. Bretelele care țin prizele sunt scurte și moi și aluneca sub bancheta. Nu ar fi o problema, decât ca m-am tăiat în ceva tabla, sâmbătă cautand după ele. Și nu e prima oara. M-am mai tăiat odată intr-un taxi. Nevasta-mea si-a prins mana prin ceva tabla de portbagaj. Sor’sa si-a agățat parul intr-o tabla de la ușă din dreapta fata. În decurs de 2 zile. Pai mai da-o ba și în pula mea de ieftineala. Ia d-aici -1 punct și muie. Nici chiar asa!
Și acum rad ca prostu’ când îl aud pe Buhnici cum zice: ” Dacă acoperi cu mana sigla Dacia ( punând el, sugestiv, mana acolo) , poate sa fie orice masina germana“.
Bah, da, de acord, poate sa fie, dar ai grija sa nu te tai în tabla când pui mana acolo ca mușcă.

 

 

 

Portbagajul. E important la romani. La mine 510 litri, la Logan idem. Capacul se rabateaza mai mult, iar gura e un pic mai larga, la fel cum și portbagajul e mai înalt la Logan. La mine e un pic mai lăsat și mai lung, ceea ce-i da Loganului un mic avantaj, în sensul ca încap chestii mai voluminoase. Dar închiderea e pe arcuri, fără pistoane de amortizare. Apesi butonul și zbamg se duce în slavile cerului fiind oprit sa rupă vopseaua de 2 tampoane de cauciuc aplicate pe balamale, cred ca asa le
Spune. Dacă pui chestii în dreptul lor, când închizi le storcosesti, ca or fi oua, ca or fi laptopuri, pula mea design. Și asta înseamnă că nu chiar 510 litri fix folosibil. La mine se poate descuia din masina Treacă și asta.

DSC_0542

Spațiul pe bancheta din spate e mai mic la Logan decât la mine și în lățime și în materie de spațiu la picioare. Semnificativ mai mic. “îți faci treaba și asa”, poate pentru cei mai multi e mai mult decât ok, dar fata de masina mea e un minus vizibil. -1.

Confortul pe scaune e asemănător. Gen, Logan nou versus rabla de 14 ani. Nevasta zice ca e mai nașpa în Logan, dar o pun pe seama faptului ca nu vrea sa ne luam Dacie.Mda.

Izolarea fonica e ca și inexistenta. Degeaba ai super player cu BT și chestii, dacă nu poți sa mai asculți muzica la volum mai mic decât 12 unități de la 80km/h în sus. La 140 nu mai poți sa asculți muzica și pace. Nici la mine izolarea nu mai e ca noua, dar much much better. -1.
Nu mai pun ca boxele se aud de doua ori mai fidel la mine și sunt stock, n-am ceva Bose, sau asa.

Nici izolarea anti apa nu e fantastica. Nu, nu te ploua in masina . Dar uitati-va la poza de mai jos. Namolul ala pe praguri e de la mers prin ploaie si nu am mers cu usile deschise. -1

DSC_0556

Opțiune de blocat geamurile pentru ușile din spate? Nu ai nici la geamuri electrice. Kids will love it!
Opțiune de blocat ușile din spate sa nu se deschidă din interior (copii)? Eu nu am gasit. -1.

Vrei alarma? Au în vitan, 2 milioane. -1.

Aerul condiționat. Bah, asta e bun. Asa manual cum e, parca parca am nimerit temperaturile un pic mai bine decât la, sanchi, climatronicul meu care arata grade dar livrează aerul bazat mai mult pe diferența între ce e afara și cat ii zici tu sa bage +2,3 alți factori pe care trebuie sa ii înveți. Da, da – aici + 1 punct Logan.

Consumul: Aici e haios tare. Am facut aproape de casa plinul. Dar  plin d-ala pana in gura gurii rezervorului de sa pice pe jos benzina si alta nu. Am mers fix 370 km pana a scazut prima linie ( din 8). Mda :). Urmatoarele au scazut mai repede normal.  Oricum ar fi, am obtinut consum de ~6 litri / 100 km  overall – mai mult in afara Bucurestiului. Sunt sigur ca se poate si mai mic , dar nu cu mult. Cu aer conditionat ON tot timpul .

La a mea , cel mai mic consum vreodata a fost de 6.9 l/ 100 km de la plin la plin. Mers  ca babalicii , doar sa vad daca pot. In general  8 – 8.5 l/ 100 km in aceleasi trasee. In ultima vreme 8.5 – 9 , ca ii cam puneam aripi pe autostrada, Poate ca si d-aia isi doarme acum somnul cel de veci.  . Deci , da  +1 Logan.

Daar eu aveam motor de 1.8l cu 125 CP. Si masina mai grea.  Ceea ce ne duce la urmatorul aspect.

Putere ( si aici includ  si viteza si acceleratie ( demaraj) . Clar ca se misca mai bine a mea, deci -1. Totusi recunosc fara  dubii si rusine ca daca as fi avut motorul de 90 de cai pe benzina , posibil si dizelosul, Loganul s-ar fi miscat un pic mai bine decat rabla mea. Probabil si consum mai mare as fi inregistrat , dar diferenta vine din greutate  1 tona versus 1.45 tone ( a mea) . Ce vreau sa spun e ca desi e mai lesinat cu motorul de 1.2  “iti faci treaba” in anumite limite , nu risti sa fii ucis in depasire , daca esti responsabil si , in general pus in legatura cu restul caracteristicilor masinii probabil ca e un motor potrivit.

Adica am si depasit alte masini , unele  mai de soi , am mai condus si un pic mai Loganardo  si mai Golan  asa si e ok.

Repet , nu compar cu ce am testat  in Germania  in ultimele 6 luni , ca e alta liga , sunt alte conditii.

Si acum deal breaker-ul :

Pe autostrada  la 140 km/h cu vand lateral , ceva gen moderat , nu vijelie , vantul te bate unde vrea pula lui. Bai , te muta de pe banda.  Acum inteleg de ce zicea colegul meu ca el asa merge 130 -140, nu mai repede. Pai atata poti, frate. Ca daca bate ceva mai tare vantul si mergi mai repede nu am dubii ca vi fi rasturnat sau in cel mai bun caz scos de pe strada. Nu am dubii! Nu stiu cum e Loganul ala vechi , dar asta nou , de 30 000 km asa e. Si acum inteleg si de ce spunea ca pentru el e bun ca el cara multe chestii. Pai trebuie sa cari, sa se mai lase suspensia si sa il faci mai greu , ca altfel treci autostrada cu frica sau cu 100. Sau , poate nu bate vantul cum mi s-a intamplat la intors.  Ma simteam la 140 km/h ca cu Golful la 220 . Si nu-mi rupeti pula ca in germania sunt autostraazi mai bune , ca alea pe care am mers eu A2, A3 sunt fix de calitatea lui A1 din Romania . Da , alea au trei benzi dar asfaltul e fix asa de naspa in multe locuri.

Chiar si asa, cand depasesti un camion si ajungi aproape in fata lui in locul in care te intalnesti cu jetul de aer  deflectat de el , aerul te impinge inspre exterior.

Normal ca poti sa compensezi din directie , desi la un momentdat  cand depaseam un camion , cand era vant  am simtit ca imi fuge spatele. Si frate , fara nicio smecherie. Acia Reak ( dacia break) a lu’ tata  nu facea asa la 130 cand mergeam cu ea. Avea alte probleme mai grave de joc in directie si pula suspensii , dar nu o lua vantul .

Am mers pe un drum intre localitati , si ma lua vantul la 90 km/h. E drept acolo , atunci batea mai vijelie asa si tot lateral. Tot la 90km/h am observat ca masina cam aluneca pe asfaltul umed ( ploaie).

Pe Dealu Negru mai sunt denivelari pe asfalt. Le simti. Creaza ruliu mare.  In curbe d-alea prevazute cu linie continua pe mijlocul drumului , daca intri cu mai mult de 70 km/h  te apleci de atingi asfaltul. Nu striu cate puncte minus vedeti voi la treaba asta. Ziceti 1 , ziceti 10 , dar eu nu cumpar . Si nu vreau sa aud prostii cum ca limita vitezei in Romania e 130km. Apropo , vorbeam de  140km/h indicatie de bord , deci foarte probabil 130 , de fapt.  Ideea e ca vreau o masina ca la 130 ( ca sa va fac voua pe plac) sa se poata conduce RELAXAT.  Va suna cunoscut cuvantul? Faceti autostrada cu Loganul si nu va mai suna. Pentru mine asta e fix egal cu  faptul ca masina mea nu merge acum. Daca s-ar fi comportat asa, as fi schimbat suspensiile cu ceva aftermarket , le-as fi lasat mai jos , sau as fi carat permanent 2 saci de ciment . Gen , pana mi-as fi cumparat o masina  adevarata.  Iau inapoi toate 10 punctele.

Pai , nu vrem masina usoara , care sa consume putin si sa aiba demaraje bune cu motoare proaste , depasite cu minim 5 ani? No, astea-s efectele secundare.

Acum inteleg si de ce  Logatronul nu trece testul elanului. Pentru ca e facuta sa treaca testul gropilor facute cu excavatorul. Da. Refac unii asfaltul pe la mine pe la poarta si e santier acolo. Podul era la alt nivel fata de umplutura de balast/ pietris. Tata zicea sa dau incet ca sa n-ating. Ce sa ating frate , ca  pot urca pe borduri in Bucuresti cu ochii inchisi. Am vazut , cand am luat-o ca era totusi atinsa sub spoiler.  Cred ca cineva a incercat sa urce pe stanci pe munte cu ea. Altfel , nu imi imaginez.  Si-atunci bine , na +1 pentru drumuri grele , dar e aberant.

 

Am crezut ca poate se potriveste condusului de oras. Nu. Dupa 10 semafoare deja se incinsese ambreiajul de la stop, 1,2, stop, 1, 2 , trancanea ca toti dracii , vibra la plecare si alte alea.

Si hai sa va mai zic una:

Uitati-va la pozele astea doua :

Am fost lovit din spate  dupa ce am franat de la 100 la 0 cu ABS si tot ce trebuie , la o trecere de pietoni, de Renaultul din poza 1, care mergea cu vreo 50-60 in momentul impactului , estimez eu.

Vreti sa vedeti  ce se intampla cand un logan in situatie similara e lovit din spate? Pai luati de vedeti. Care e diferenta la treaba asta. –1 , -2 …vieti ?

fordmondeobackcrached

 

 

 

 

 

 

 

 

Oricum aduni plusurile si minusurile concluzia e aceeasi.

E ok , doar daca mergi cu ea la tara , gen intre comune. Poti sa cari cu ea chestii . Poti sa te dai smardoi , poti sa faci multe, gen sa iti faci treaba cu ea, dar masina nu e. Deci keywords: rural, carat , consum redus,  ieftin de intretinut. Atat.

Ii dau un pic dreptate nevestei la replica :” parca n-as vrea sa testam si cele trei stele NCAP.” .

Parca nu.

Erau niste baieti cu care ma  mai contram pe tema undeva pe opencube.ro. Nu mai stiu exact postul .

Incepusem sa ma gandesc ca e ceva in neregula cu mine, dar acum i-as intreba. Bah , voi ati pus vreodata mana pe Logan , toti astia care ziceti ca e masina ? Sau va uitati voi ca arata decent si plm , tre’ sa fie buna , ca nu se poate altfel.altfel.

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
33 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
GLU
GLU
8 years ago

Mneatza, Ti-am citit pe telefon review-ul referitor la Logan si cum probabil te gandeai ca o sa sara pitpalacii sa apere masina nationala, hop, iata-ma cu niste pareri. Am ajuns la birou, pot sa vad si pozele, si pot sa scriu mai comod. Fac o comparatie la inceput, apoi le iau si eu pe capitole ca si tine: Buuuuun! INVESTITIE FIESTA: In 2004, angajat fiind de mai mult timp la o firma, seful apreciaza activitatea mea si ma ajuta cu bani si rate direct la el sa-mi cumpar o masina. Asa ca gaseste un prieten pe net in Germanica un… Read more »

noname
noname
8 years ago

Când ești prost ești prost. La geamurile electrice ai blocare geamuri și la ușile din spate le poți bloca dar deh nu e tancul tău de 14 ani

2.0 TDI BKP
2.0 TDI BKP
7 years ago

Salut! Ai dreptate, singurul lucru care ma face sa doresc o alta masina decat loganu’ din dotare este stabilitatea, care cel putin ca feeling e 0. Totusi in 232.000 km facuti cu el in 8 ani nu am ajuns niciodata in sant si nu conduc batraneste. Aaaa 232.000 km cu 0 probleme la motor, cutie, ambreiaj. Capul de bara dreapta e inca original, in rest totul a fost schimbat la suspensiile fata. In spate n-am umblat la nimic. Am mai schimbat un rulment si becuri. Motor 1.5 dci 85 cp. Consum mediu undeva la 5.5. As vrea ca urmatoarea masina,… Read more »

catalin
catalin
7 years ago

la cat esti de subiectiv, o sa ia in seama pulea articolul tau; auzi… ne spune noua ca “a zis nevasta” ca e mai bun nustiu care… si alte pareri idi

Catalinx
Admin
Reply to  catalin
7 years ago

Pai, din moment ce n-ai putut să închizi pagina fără să îți spui părerea despre articolul meu subiectiv, permite-mi, te rog, să îți spun Pulea. Așadar, dragă domnule Pulea, da, așa este, articolul este subiectiv întrucât reprezintă experiența mea cu mașina asta și singurele repere obiectivele sunt cele pentru care am aparate de măsură, viteza, timp, consum – vezi că am redat asta cât am putut de obiectiv. La celelalte capitole am luat ca etalon experiența mea cu alte mașini – multe. Care experiență se bazează pe memorie și pe context și, da, nu e un etalon obiectiv, dar asta… Read more »

Nautilus
7 years ago

Loganul nu e maşină în 2016, ci conservă, cum spun motocicliştii. Sau, mai bine zis, alte maşini din 2016 sunt conserve de legume, Loganul e cutie de bere. Din cea pe care o turtesc drogangiii cu capul. Cuvântul cheie: în 2016. Cu 10 ani în urmă, când a apărut, să critici ceva la Logan avea ca rezultat scuipaţi, bale, muci, flegme. Ca să îşi cureţe gura şi să te poată ameninţa cu confiscarea maşinii, distrugerea ei cu ciocanele, spânzurătoare de semafor etc. Asta dacă nu erai bătut pe stradă, fără explicaţii. Aşa încât s-a inventat un medicament minune care să… Read more »

Catalinx
Admin
Reply to  Nautilus
7 years ago

Da. La asta m-am gandit și prima oară cand am voit sa-mi iau Logan. Ca daca e d-aci nu mai platesc taxe de inmatriculare. Nici nu aparuse timbrul de mediu platibil la transcriere si pentru masinile cumparate din Romania.

Fery
Fery
7 years ago

Cam asa e acuma Dusterul, primul suv romanesc… cand vezi cat cer pe ele in piata la 100k km te umfla rasul. Te-o ferit dracu sa zici ceva de rau de unul, iti iau proprietarii capul.

Catalinx
Admin
Reply to  Fery
7 years ago

Adevarul e ca nu am condus Duster . Ar putea fi bun, ar putea merita banii, in ceea ce ma priveste. Mi-e greu sa vorbesc despre ce nu stiu. Voiam sa merg la un drive test intrucat imi trecea prin cap sa iau una noua, dar mi-am dat seama ca nu am buget suficient si ca e un pic peste nivelul meu din privinta asta. Nici faptul ca am platit aproape 15000 pe asta nu-mi da pace, dar ma saturasem. A se citi ca nu vreau sa traiesc ca sa platesc masina. Am inteles ca proprietarii se tin batosi si… Read more »

Fery
Fery
7 years ago

de acord cu explicatia economica, pe mine insa ma distreaza cel mai tare cum au unii proprietari impresia ca au acces in ceva club exclusivist odata ce si-au luat masina 4×4, cred ca face trimitere exact la ideea cu X3-5, Q5-7; undeva in subconstientul lor astia cred ca si-au luat o varianta comparabila cu alea care cica iti confera statut social (bine, in Romania si probabil in Rusia, ca in rest nu da nimeni 2 bani pe ce masina ai). Gusteru in teren e mult peste audi si bmw, asta e clar, ca m-am dat eu cu el si cu… Read more »

Catalinx
Admin
7 years ago

Am un prieten care are si un X5 in familie. Gen , masina de cărat copii si bagajele lor. Stiu ca daca esti rezonabil incapi cu tot cu 2 copii si bagaje chiar si-ntr-un Golf, dar nu contează. Nu stiu cum se comporta ăla in offroad/ coclauri – nici nu cred ca omul are pasiuni d-astea. Ce stiu clar e cum se comporta intr-un accident frontal cu un Logan, pe incercate, nu ? L-am vazut, nu are 7 locuri cum am eu, dar e misto. Mai misto. Mi-ar placea. Serios și aș accepta toate invectivele destinate șoferilor de BMW. Dar… Read more »

Fery
Fery
7 years ago

nu pot sa zic decat ca: intre ce fel de oameni umbli.. lol

Nautilus
Reply to  Fery
7 years ago

Cu 10 ani în urmă, când a apărut Loganul (astfel Loganul e un reper istoric comparabil cu Unirea de la 1918 şi cu Răscoala de la 1907), era la modă o astfel de teorie politico-automobilistică. Adică: “între ce fel de neoameni manelişti umbli, undeva în subconştientul lor cocalarii, arabii şi ruşii au maşină şi pula mică, occidentalii nu dau 2 bani pe maşini că au RER, elveţienii şi canadienii ţi-o confiscă (maşina, nu pula), şi, în general, adevăraţii domni sunt ăia care se îmbracă în zdrenţe şi merg cu bicicleta, chiar dacă nu sunt olandezi”. Cam aşa suna, deşi e… Read more »

catalinx
catalinx
Reply to  Fery
7 years ago

Depinde cum privești lucrurile. Nu aș judeca oamenii după genul ăsta de alegeri. Teoria de acum 10 ani cred ca era trendul hipsteresc de atunci. Adică, dacă tata ar avea 60000 de euro de aruncat – corectez, dacă ar avea 60000, l-aș întreba dacă nu mi-i dă mie să-i risipesc, de ce nu. Lui nu-i mai trebuie :). Cred că chiar mi i-ar da. Că nu mi-aș lua o rabla de ei e o altă discuție. Sau, dacă aș fi gagică și nu aș avea gânduri de măritiș, ci doar nevoi fizice și de companie și aș avea de ales… Read more »

Nautilus
Reply to  catalinx
7 years ago

Întotdeauna un pulărău în ochii unei gagici e judecat după posibilităţile de a fi presat în viitorul apropiat într-o căsătorie. Numai cei care au fost prea repede şi prea multă vreme căsătoriţi au rămas cu ideea că pentru alţii există libertate sub forma de nevoi fizice şi companie. Cum spunea un renumit băieţaş care avea şi Ferrari roşu şi Logan bleumarin: ” Am succes la femei pentru că am bani, deşi am un metru jumate cu mâinile-n sus.” De fapt motivul era altul: majoritatea celor care au o avere comparabilă erau la vârsta lui deja căsătoriţi şi cu 1-2 copii,… Read more »

Catalinx
Admin
Reply to  catalinx
7 years ago

Întotdeauna un pulărău în ochii unei gagici e judecat după posibilităţile de a fi presat în viitorul apropiat într-o căsătorie. Parerea mi-e familiara, mai aveam discutia asta pe opencube. As fi fost tentat sa te apostrofez cu “in Romania, da.” Doar ca nu mai e valabil. In bula in care traiesc, in care femeile castiga egal cu barbatii, iar raportat la restul tarii, mai mult decat 99% din barbatii angajati, comportamentul asta vad ca nu se mai manifesta unanim. Cunosc mai bine de cateva femei care n-au nicio intentie imediata de casatorie, tot mai multe care nu-si doresc nici copii,… Read more »

Nautilus
Reply to  catalinx
7 years ago

Nu neapărat. Ca să fii convins că Loganul nu e maşină, ci conservă de aluminiu (turtită de drogaţi cu fruntea), mai trebuie să ai şi backgroundul, cum ar zice un corporatist, specific celor care cred că Loganul nu e maşină. Sau care, în anii 1990, erau convinşi că Dacia 1310 nu e maşină, ci conservă cu tabla ieşită prost din matriţe şi îndreptată cu ciocanul în spatele stopurilor. (1310 “zâmbetul lui Iliescu”, 1998.) Golf III era maşină. Sau Passat B3. Sau Mercedes W123 “Cobra”. Sau Skoda Felicia. Evident, nu erau noi. Dar, cu câţiva ani de utilizare în cârcă, erau,… Read more »

Ionel
6 years ago

Buna, am un Logan dci din 2007, mda, ce sa zic despre el ca si consum e super ok.in oras sau afara, portbagaj ca volum la fel, dar siguranta e zero…nu am intrat in nici un sant cu el, iar cand merg cu el ii calc pedala si ma bag in depasiri dar asa e cu depasirea unui tir te face sa strangi volanul in mana, ai senzatia ca te arunca in exterior, zero ai si la confort si izolare fonica in el. Dar sa va intreb care e explicatia la ceea ce am patit cu “superbul logan”: -urcam pe… Read more »

Catalinx
Admin
6 years ago

Nu stiu zona, adica am trecut de vreo cateva ori, dar nu stiu detaliile fiecarei curbe. Totusi se mai intampla in Romania ca in curbe asflatul sa fie inclinat catre exteriorul curbei mai ales in alea catre stanga . Pentru ca profilul drumului drept are asfaltul un pic mai ridicat la mijloc si mai lasat la margini sa se scurga apa. Curbele ar trebui proiectate cu inclinatie catre centrul de curbura ca sa anuleze un pic din forta centrifuga si sa ajute la pastrarea traiectoriei, dar nu e mereu asa. Se intampla destul de comun ca in curbele catre stanga… Read more »

Ionel
6 years ago

Dap :), va multumesc de raspuns, ideea e ca tre schimbata masina, adica Loganul cu una alta straina care sa fie echipata cu un ESP, ESC,ABS…etc la nevoie sa te ajute si multe altele care loganul nu le are…ce sa zic ca doar cauciucurile sunt noi pe fata cu DOT 2017-Hankook(fabricatie 2017 pt.cine nu stie), iar cele pe spate sunt DOT 2010-de marca Kormoran, iar la urcare sa se intample asa ceva mai rar, ca doar nu fac drumul pe Valea Prahovei pt.o singura data pe an, doar cand merg in concediu, ci de mai multe ori, ca e vara,… Read more »

Catalinx
Admin
6 years ago

Pai, simplist vorbind , cauciucurile din fata nu au nici un an vechime si-s de calitate medie, iar cele de pe spate au 7 ani si-s de calitate, sa zicem mai ieftina. Nu imi imaginez ce urme mai sunt pe cauciucurile care au 7 ani vechime, da presupun ca nu cine stie ce.
Si a fugit spatele. Mi se pare oarecum logic, nu?

Alifie
Alifie
6 years ago

Curbele ar trebui proiectate cu inclinatie catre centrul de curbura ca sa anuleze un pic din forta centrifuga si sa ajute la pastrarea traiectoriei, dar nu e mereu asa. Se intampla destul de comun ca in curbele catre stanga sa ai problema asta de proiectare. In aliniamente se prevede de obicei profil transversal tip ,,acoperis”, cu doua pante de 2,5%. In functie de tipul curbeleor (clotoide, arc de cerc …) si de viteza de proiectare, se face initial convertirea pantelor transversale (din doua pante se converteste profilul transversal in panta unica) si, daca este cazul, suprainaltare (se pote ajunge cu… Read more »

Ionel
6 years ago

Cine poate sa-mi spuna daca e adevarat ca Opelurile Insignia au motoare de fiat…si pe care varianta sa merg, VW golf 6 sau Opel Insignia? Pretul la care ma ridic ar fi undeva pana-n maxim 9000 euro.

Catalinx
Admin
Reply to  Ionel
6 years ago

Da.Este vorba de motoarele diesel si nu-i vorba numai de Insignia. Opelurile au de mai bine de 10 ani motoare diesel de la Fiat, sau derivate din motoare Fiat. VW Golf 6 e o masina mult mai mica decat Insignia si nu prea au multe lucruri in comun, asa ca nu inteleg intrebarea. Ar trebui sa o cumperi pe cea de care ai nevoie mai mult. Insignia are spatiu si confort, Golf cred ca are consum mai mic si agilitate fata de Insignia ( la motoare comparabile). Ambele sunt masini fiabile daca nu le abuzezi si daca le intretii respectabil.… Read more »

Ionel
6 years ago

Din cate stiu la banii astia Opelul Insignia e mai dotat decat un golf, ca spatiu da, e mai incapator si e adevarat si faptul ca ele depind de cum au fost intretinute pana la momentul instrainarii, doar ca pe mine ma intereseaza fiabilitatea si siguranta mai mult decat spatiul pe care ti-l ofera masina respectiva. Asa ca de-asta cer o parere, binenteles ca parerile-s impartite si depinde de ce marca indrageste fiecare…pe mine ma intereseaza fiabilitatea mai mult decat spatiu. Va multumesc!

fullmeta1
fullmeta1
6 years ago

ESP / ESC se numeste functionalitatea care se ocupa de stabilitatea in viraje si nu stiu daca macar acum e optionala la Logan.

Daca nu vorbesc prostii, de cativa ani dotarea cu ESP este obligatorie pentru masinile vandute in UE. Si de ceva timp cred ca si sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri. In curand n-o sa mai fie nici o diferenta intre Dacia si Mercedes.

Catalinx
Admin
Reply to  fullmeta1
6 years ago

Nu mi-a venit sa cred, initial, dar ai dreptate. Si exista chestiile astea si pe Loganul cel mai ieftin. Acum. Nici vorba de asa ceva cand ma uitam eu sa cumpar. 2015.

gabyco
gabyco
Reply to  Catalinx
6 years ago

Am si eu o cutie de bere numita Logan din 2014 si da are avertizor de presiune in pneuri,are ESP,are piuitoare daca nu pui centura si lumini aprinse cand pui contactul si…cam atat.
Fiind varianta cea mai ieftina(masina de firma) nu are nici macar manere sa te tii agatat cand esti pasager. Si da problema mare cu consumul prin oras,masin fiind grea sa obtii rezultate la demaraj consumi cam mult

Sorix
Sorix
6 years ago

Aici te-ai cam căcat pe tine. La câți kilometri zici că ai abandonat Fordul că eu am 4500000 de kilometri cu Loganul meu din 2006 și încă merge . Nu ca in prima zi, dar funcționează tot pe ea. Și nu am băgat prea multi bani.

Catalinx
Admin
Reply to  Sorix
6 years ago

Cred că vrei sa zici 450 000, nu 4 milioane și jumătate . Chiar dacă-i din 2006 mă îndoiesc că ai depășit un milion.

Altfel, te cred pe cuvânt că ai mers atât cu rabla, da’ spune sincer, e mașină? Unde mai exact m-am căcat pe mine. Eu am abandonat Fordul la 225 000 km . Dar din ce știu încă mai merge pe undeva pe un șantier. Doar că nu prea mai era mașină, ci prea rablă.

trackback
8 years ago

[…] ca mi-a lasat impresia de Logan am sa-l compar cu Loganul pe care l-am condus eu, ce-i drept , acum 3 […]