Toyota Avensis de la Europcar. Aia nouă

Am rezervat și plătit un Polo din Frankfurt,  dar ca unui faraon ce ma aflu mi-au dat ăștia o Toyota Avensis 1.6.  Dizel. Euro 6.  Dap, pe bune, nu VW Style.  Varianta break.

image

Mai multe poze la final.
Și da,  a fost varianta aia lansată la Geneva anul ăsta în iunie, pe care probabil ca nici Buhnici nu a apucat să o testeze.

Later Edit: M-am uitat la el pe site. N-a apucat. Sic!

image

Am mai avut și eu ocazia sa pun mana pe o “manuală ” sa nu  ruginesc.

Băi,  arata bine de afara. Nu știu dacă vouă va place. Mie versiunile anterioare mi se păreau cam de moși și babe, în afară de ultima.
Asta e joasa. Serios. Se vede și de afara și dinăuntru.
Și se și simte la condus.  Ghidușia dracului stă bine pe șosea.

Motorul nu e fantastic de sprinten.  Nah 1.6, euro 6, ce sa ii ceri. Mai slab ca wv urile de le-am avut cu 2.0 tdi. Parca un pic un pic mai firav și decât vwurile cu 1.6 tdi pe care le-am condus. Pentru ca asta avea 112 cai. Dar e euro șase pe bune. Spre deosebire de altele.

Totuși…
Viteza maxima pe care am atins-o a fost 191 la oră. Pe bord.
Ar mai fi putut 1-2 kmph,  dar se termina pista liberă și a trebuit sa frânez.
Asta pe treapta a 5-a.
Intr-a 6-a tot ce poți sa faci de la 150 în sus e sa ții viteza stabila.

Zvâc.
Slabut, fata de vozvagane.

Manevrabilitate.

Direcție precisa, chiar și la 190 la ora,
Feedback bun în volan inclusiv pe derapaj ( am făcut un mic test pe pietriș sa vad dacă aluneca spatele ca la orice break, și da, aluneca, dar se ține batoasa cu controlul ESP.

Cutia de viteze cam – nu largă, dar nici fixă , comparând cu VW sau Ford,  dar clar mai bună decât la orice Nissan, Renault am condus. În sensul de cu joc mai mic ,etajare ok.  Treapta a șasea trebuie sa o dai mai atent pana te obișnuiești.  Se întâmplă să intre a 4a.
Și se simte o oarecare rezistență în manevrat,cam ca o chestie vâscoasa.
Probabil din cauză că mașina avea numa’ 1500 km la bord.

Deși a fost manuală,  iar eu am cam uitat un pic, ambreiajul nu mi-a creat probleme. Cred ca e dublu, sau asa se simte.

Frânare.
Nu am testat frânele foarte tare ca era cam aglomerat și nu aveam loc sa ma joc. Și când zic sa testez frâne zic sa apăs pedala la 150km/h pana intra ABSul.
Totusi,  am făcut asta pe un drum liber,  la 90km/h, iar masina se oprește,  normal,  intră și ABS-ul, doar ca parca intră cam greu. Nu,  nu ajung sa se blocheze rotile și sa meargă cu ele sanie, dar parca durează cam mult de când apesi pedala pana când rotile se blochează ca sa intre abs-ul. Din momentul ala, frânarea se broduce brutal, cum te-ai aștepta,  dar parca vine un pic cam lent.

Parca are un pic de lag. Un pic.
Frână dr mana e pe buton,  cu comanda electrica, ca la VW, dar e dispusa sub butonul de start din dreapta volanului. Da, nu e cu băgat cheie.

Mașina asta e mai joasă decât cele anterioare, sau asa pare. Pe 📖 cică are 1480mm,  adică la fel ca si cea anterioară,  dar poziția de condus, geamurile… Lasă senzația de mașină joasă.

image

E o problemă cu ea. Deși e foarte bine finisata,  și asta pe care am condus-o eu avea și scaune cu piele pe margini și încălzire mirosea oribil a plastic.
Remarca asta e pentru cineva care spunea ca are o Avensis veche și ca nu miroase a nimic.

Asta nu e așa.  Probabil pentru ca e nouă. Dar oricum,mirosea dubios, cam ca în magazinele de încălțăminte din “piele” din Dragonul Roșu,  dacă ați fost vreodată pe acolo.

Altfel, se parchează 👌 și ușor.  Ma rog asta avea camera de parcare și senzori. Dar alta e ideea.

image

Deși e break și e lunga de 4,78 m, nu îți dă senzația asta. Deloc. Sau poate ca am mers eu prea mult cu una de 4,84 și mai lată.  Se virează bine, rotile sunt așezate bine. E gândită frumos din perspectiva asta.

Așa,  spațiul… E destul de bun pentru picioare în spate. Merge de familie, chiar poți sta ok. Doar ca nu trei inși. Deși mașina are,  măsurată pe afara 1.81 lățime,  cred ca cu greu ar putea sta o a treia persoană intre doua scaune de copil în spate. Probabil nici nu va pasă de asta.

image

image

Portbagajul e mare și poți introduce patru trolere mari acolo.

image

Ăsta din poză e unul mic. De cabină.
Spațiul deasupra capului ar putea fi o problemă pentru oamenii înalți.  Mie imi mai rămâneau cam 5 centimetri deasupra pălăriei,  sunt destui bărbați și câteva femei sunt mai înalți decât mine cu pălărie 🎩.

Sistemul media de pe consola centrală avea GPS la versiunea asta și e cu touch-screen.
Softul e ușor intuitiv și am înțeles ca a fost făcut de compania pentru care lucrez și ca ar fi bazat pe un fel de android.
Programul de GPS e și el ok și hărțile la zi. Unul din cele mai utile cu o problemă.

În Japonia,  din câte știu volanele sunt pe dreapta.  Cred ca asta e motivul pentru care sageata care îți spune în ce direcție e următorul viraj e poziționată în colutul din stânga jos al ecranului.
Cu volanul în stânga asta vine în dreptul cotului.  Trebuie sa miști gâtul / corpul către dreapta,  sau să îți tragi cotul și sa te uiți cam mult în jos ca să o vezi. Nu ca e imposibil,  doar ușor incomod.

Cu volanul în dreapta e gantza!

image

Nu am găsit un loc potrivit în care sa încerc un viraj de 90 de grade cu 40 km/h+. Locuri erau dar nu suficient de largi sau nu suficient de libere de trafic.

Am condus-o 260 km și am avut consum mediu 6.5 l/100km.

Altceva notabil nu am remarcat.
Mai multe poze mai jos.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Send to Kindle

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.