La rabla aia veche, in decurs de 4 ani, am schimbat 3 becuri. De trei ori acelasi de pe spate.
Poate e bine sa mentionez ca asta s-a intamplat dupa ce am spart un piculet tripla care le adaposteste si, desi am lipit-o eu la loc, a ramas o gaurice mica pe unde intra aer, apa si ce mai intra pe gauri. Da, doar becul ala l-am inlocuit de fiecare data. Asa ca poate, zic si eu, n-o fi din vina masinii, ca era Ford, o fi si din vina mea.
La rabla asta n-am spart niciun far, asta ca sa fie clar. Dar la fiecare revizie schimb minim 2 becuri din acelasi set de 3. Bec pozitie dreapta, bec de numar stanga si bec de marsarier -nu stiu din care parte dar mereu acelasi. Din fericire masina are 2 becuri de numar si doua de marsarier, deci nu ar trebui sa risc sa raman fara talon daca ma prinde pe drum vreun politist cu exces de zel. Iar pentru becul de pozitie am mereu rezerva si mi-l schimb singur la nevoie.
Da’ de obicei se mai fut si intre revizii, ca revizia-i cam la un an si doar n-or tine becurile alea chiar atat de mult.
Acum revizia e la 5 luni, ca plm , un drum pana in Ibiza si-napoi numai pe autostrazi au dat kilometrajul pe repede inainte si FFW 15,000 km era uleiul la nivelul de minim, chit ca mai puteam merge 5k pana la revizie, conform cartii de service. Asa ca, hai, ulei, filtru si placute de frane pe spate. I-am gasit eu pe unii ieftini, ca nici schimbu’ de ulei si placute nu e chirurgie pe creier sa merg la reprezentanta, mai ales cand vor cam bani dubli, dar o data ajuns la astia si facut estimatul 707 lei (da, asta inseamna ieftin, pentru aia cu Logan , Vectra si alte masini in care incap doua sticle de ulei Bunica, sau Floriol.). Dus masina, asteptat sa schimbe si m-au sunat ca au vazut ei 2 becuri arse ( marsarier si numar) si ca daca sa le schimbe. Da, normal. Ca doar acum 5 luni le-am schimbat.
100 de lei “cu totul”, merge, boss? Merge, cum pula mea. Cele mai schimbate becuri din istorie, presupun. Nu stiu ce inseamna “cu totul” ala, dar pare un tot foarte semnificativ. Becurile, in sine, nu costa mai mult de 20 de lei impreuna. Dar sa le schimbi trebuie sa desfaci masina bucatica cu bucatica, schimbi becul, iar apoi o montezi pe toata la loc. Cred ca aia inseamna cu totul.
Poate gasesc ceva becuri led compatibile cu locurile astea sa tina si ele macar 2-3 ani.
Post Scriptum: Sunt să iau mașina, aproape la terminarea programului, și întreb:
-Ați spus că durează maxim două ore și a durat cam 4 și jumătate, a intervenit ceva?
-Da, becurile sunt greu de schimbat, știți?
-Știu.
…Un tip cu un pumn de becuri la casă (acolo au și magazin de piese) :
-Nu vă supărați, e cineva să îmi schimbe și mie repede becurile astea la Duster?
Mă uit strâmb, că avea vreo 4, pe puțin, unu’ era halogen (adică headlight) – coaie, ăștia stau de nu mai au niciun bec, l-a trăznit?
-Aaa, îmi pare rău, mai sunt doar copiii, ăștia nu știu. Schimbă, dar cauciucuri, ulei, plăcuțe de frâne; -becuri nu. Veniți dimineață.
Deci am ajuns să nu mai necesite doar 7 polițiști să schimbe un bec. Trebuie și un inginer mecanic. Te dai dracu’, bah. Și mă uit încuiat că se atacă blogeri și lumea pe facebook că e strigător la cer să mergi fără lumini de ceață. Bine, unii merg fără lumini [punct].
Păi, ați încercat, bă, în ultimii 5 ani să schimbați un bec la mașina voastră să vedeți cât durează și cum faceți asta? Și voi ce pula mea de mașini aveți de nu vi se ard becurile?
Și,apropo, nu toate mașinile au faruri de ceață. Cele mai ieftine nu au.
Salut, Ford Focus 2 an 2006, dureaza aprox 5 minute sa schimbi becurile de la faruri. Deschizi capota, desfiletezi un surub care tine farul, tragi farul in exterior din cleme, se desface un capac de protectie prins in 4 cleme automate, ai acces la becuri, scoti mufa, schimbi becu, apoi operatiunile invers. Am schimbat acu 5 zile faza scurta pe dreapta, s-a ars dupa 1 an. Am luat bec noname din Germania H7 55W. La proiectoarele de ceata e mai delicat ca trebuie sa dai jos niste masti de plastic prinse in clipsuri dar dupa ce faci asta tot asa,… Read more »
Presupun ca esti un norocos – bravos. Dar am zis in ultimii 5 ani. Poate nu m-am exprimat corect si se intelege ca in ultimii 5 ani, dar la masini de 10 :).
Si eu la Mondeo 2002 mi le schimbam singur.
Altfel, vad ca la Focus Mk3 trebuie sa demontezi farul . 🙂
Dar da, alea de faza cred ca le pot schimba si eu mai usurel, chit ca-s xenoane. In schimb, cele de pozitii, semnalizari si cele care mai sunt prin spate nu-s toate asa usor de inlocuit.
Voiam sa zic cele mai ieftine echipari, plm. Desi poate pe unele masini nu-s deloc ?. Legat de faruri de ceata, plm, eu am, am avut si pe masina cea veche, dar nu simt ca mi-ar folosi la ceva, adica sa vad eu mai bine. Mai ales daca e ceata cetoasa. Dar stiu sigur ca-s mai vizibil de pe contrasens. Sau din spate. De fapt, imi cam trecea prin cap sa inlocuiesc becurile alea cu niste Xenoane sau macar leduri mai puternice, dar cred ca pe langa ca-i ilegal e si un pic cocalareala. Am sa intreb la RAR daca… Read more »
‘Farurile” de ceata de aia sunt, sa fie un fel de faza lunga amplasata foarte jos sa nu chiar orbeasca traficul din fata, dar sa te faca foarte vizibil. N-are treaba cu sa vezi tu mai bine ca sofer.
Am schimbat recent becurile de la numar la subaru. Am avut nevoie doar de o surubelnita si 2 minute. In rest nu s-a ars nimic.
La alfa giulietta am schimbat cele de pe fata, prima oara – 2 ore. A doua oara, 15 min 🙂
In rest, sper sa nu se mai arda nimic.
La a mea pur si simplu nu mai exista optiune de faruri de ceata, de la facelift incoace, de cand au pus noul sistem de faruri led. Pe cea veche aveam, ceva -ceva misca acolo cu ele, pe ceata.
c`mon.. ca e clasica:
“How many Programmers does it take to change a light bulb?
None, it’s a hardware problem!”
La fiat bravo, pe partea dreapta cum te uiti la botul masinii, ca sa schimbi becul trebuie data jos bateria, care la randul ei este prinsa cu o chinga cu surub undeva jos, unde poti ajunge doar cu o tubulara si o extensie de vreo 30cm. A, ca sa dai jos bateria mai scoti o bara de ranforsare cu 5 suruburi, cu 2 marimi de tubulare.