Sa radem cu Benny Hill ( Primaria Bucuresti, in cazul de fata)

Cica au aprobat proiectul de modifcare al contractului cadru care reglementeaza taximetria.

Singurul punct care conteaza este 6.1

” Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei”

iar aliniatul 3 este asta :

 Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizati, care isi desfasoara activitatea de transport in regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucuresti si nu se pot executa decat de catre dispecerii taxi autorizati de autoritatea de autorizare a Primariei Municipiului Bucuresti, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicatii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) si de a le transmite prin statia radio de emisie-receptie catre taximetrist;

 

Practic  linia pe care merge  primaria e urmatoarea:

  1. Uber nu e serviciu de taxi,  ca nu are dispeceri si soferi cu autorizatie eliberata de primaria Bucuresti – adica mizeria aia cu care se mentin tarifele mici, ca autorizatiile-s limitate si e greu sa faci o companie de taxi decenta cu servicii decente, de secolul 21, ca de unde pula mea iei autorizatii pentru soferii tai. Autorizatiile pe masini private, aflate in afara companiilor care monopolizeaza piata asta, sunt luate evident pe spaga si combinatii, in majoritatea cazurilor de golani. Da, cunosc si eu personal d-astia.  Pe de alta parte tarifele mici, fiind ceea ce invoca taximetristii MEREU pentru calitatea de cacat a serviciilor lor.
  2. Cum Uber ( probabil)  nu se va inregistra ca serviciu de taxi ( deci nu pot fi parte din aliniatul 3) , iar soferii sai nu vor avea autorizatie de taxi, masini galbene si tot ce mai implica autorizatia aia,  vor “intra la 6.1”. Pula mea, intermediezi , esti de vina, zbang.

Nu stiu daca merge, sau cum se termina chestia asta in instanta caci  hotararea primariei nu are chiar statut de lege. Daca contravine cumva legilor in vigoare, romanesti sau europene, sau constitutiei, poate fi atacabila – habar n-am de  asta, ca nu-s jurist, dar estimez ca se va ajunge acolo.

Sau pur si simplu decid ei ca romanii sunt niste saraci oricum si doar pleaca. Si ne-abandoneaza propriei prostii asa cum au facut-o toti cei care au incercat sa cucereasca si sa civilizeze tara asta de-a lungul vremurilor.

Au incercat ce-au incercat, pana au realizat ca dupa romani n-ai ce pula mea foloase sa tragi, ca ponoasele-s mai mari. Probabil nu-i nicio perspectiva viabila aici, la modul – stai asa ca apar masinile autonome si va scoatem noi serviciul de taxi din peisaj cu totul. Nope, asta e pentru tari civilizate, aici ai sa mai vezi carute pe strada si-n 10 ani de-acum incolo. Carute pe bune, nu cu ghilimele. Sa ma scuipati de nu.  Prin urmare, Uber nu prea se afla in Romania pentru bani sau pentru perspectiva. Nope, doar pentru piata, doar pentru popularizare si pentru dezvoltarea retelei. Pentru ei cred ca Romania e ca satul ala din varful muntelui unde un operator de telefonie monteaza un releu clar in pierdere, dar trebuie sa il aiba, caci conteaza la aria de acoperire, adica pentru confortul clientilor care ajung aici din zone profitabile.

Nu credeti? In Romania kilometrul de taxi e deja prea ieftin. Daca nu e crestere de pret, cateodata e mai ieftin sa merg cu Uber prin oras decat cu masina mea. Pai eu consum pe la 15l/100km in Bucuresti pe aglomeratie cu rabla mea. En fin.

M-a amuzat declaratia lu’ Firea:

Taximetriştii nu mai au voie să refuze curse sau să ceară bonusuri. Să nu fumeze şi să aibă o ţinută decentă. Să nu vorbească la telefon sau să nu asculte muzică tare. Să nu se angajeze, cu clienţii, în discuţii privind subiecte sensibile care ar putea să contravină principiilor, convingerilor clientului în religie, politică şi domeniul sexual (..) Se instituie obligativitate ca activitatea de taximetrie să se facă printr-un dispecerat

Da’, ce, pana acum astia aveau voie sa faca asta? Ca daca aveau probabil ca de aia si faceau asa, eu mi-am inchipuit, stupid, ca conform legii deja in vigoare nu aveau oricum voie sa refuze curse, sa ceara “bonusuri” si sa fumeze in masina cu clientul. Sau sa vorbeasca la telefon, mai ales ca tine de legea si siguranta circulatiei. Sau sa se angajeze in discutii pe teme sexuale – ca ar putea fi acuzati de hartuire sexuala intr-o tara europeana.

Acesta nu este un articol sponsorizat, nici macar nu stiu cine e sefu’ la Uber in lume, sau in Romania, atat de ignorant sunt pe tema, dar eu tot cu ei merg pana mai sunt pe aici.

Sa se noteze ca am fost tradator si-am vrut sa-mi vand tara lui Uber, sau oricui vrea s-o cucereasca si sa faca ceva mai bun din ea. Dar ca toti tradatorii asemeni mie de-a lungul istoriei au fost destui patrioti care “nu se vand”,  ” noi suntem cu ce e al nostru”, cat mai prost si cat mai primitiv.

Le urez success si sustin initiativa primariei de alungare a Uber si a altor asupritori straini de pe teritoriul Bucurestilor, mai mult, le doresc tututor locuitorilor acestei urbe  curse cat mai lungi sub domnia locala a firmelor de taxi, care vor trimite pe teren, se stie, doar soferi in camasa si palton ( ba, Firea are habar macar cat costa  un palton si cat castiga un taximetrist?) sau sacou, in functie de anotimp . Lol. Si care de azi nu vor refuza nicio cursa la Unirii la bariera si nu vor cere tarife arbitrare, ci vor taxa exemplar, pe ceas, dar fara maimuta!  Stiu sigur ca serviciul de politie, care se afla mereu in acelasi loc de la Unirii va veghea pentru ca acestea sa se intample conform celor expuse, la fel cum fac dumnealor de fiecare data #fanGodina4life ^^!

Asa sa va ajute dumnezeu,lol.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments