La bulgari #21: Kranevo

(poze multe si mari, neoptimizate, o sa consumati tot netul de pe mobil). N-am timp sa le trec prin Snapseed.

Ziceam că din 2016 încoace, doar în 2020 nu am fost în Bulgaria la mare cu copiii. În 2018 spuneam că e ultima vacanța acolo, dar planificările noastre au avut de suferit.

Acum am fost în Kranevo, în vila aia din începutul de articol legat mai sus.

Găsisem să mergem tot la Long Beach, dar am fost de 3 ori acolo, zici să mai schimbi. Așa că am plătit mai mult decât dublu, era ieftin vara asta la ăia că nu mai aveau serviciu de AI ( și asta a fost un pic suspicios), pentru ceva ce trebuia să însemne totuși condiții mai bune. Și, oarecum, au fost, dar nu neapărat cum privesc eu lucrurile.

Nu cred că mai merg acolo prea curând, în linii mari pentru o comparație simplă – astea sunt o colecție de vederi din dronă din 2019 de la Skorpilovtsi. Nu că ar fi fost rău, dar cred că lipsesc unele lucruri.

Asta e ceva ce-am tras anul ăsta la Kranevo, în ceea ce ei numesc ECO Therma Village.

Am avut una din vilele de langa piscina aia mica, care-i perfectă pentru copii. Copiilor mei le place mai mult piscina decât marea și la cum arată marea acolo sunt de acord cu ei. Prea verde, prea tulbure, prea ca la țară. Nu erau căcați plutitori, lumea cât de cât civilizată, dar natural vorbind, marea acolo nu e cine-știe-ce.

Care-i treaba cu resortul. Se vrea oarecum exclusivist, insa este doar în câteva privințe. Sigur, recepția hotelului e mișto arată a ceva lux, astea.

Notă separată, Bulgaria se purta covid-free de prin iulie, doar noi si angajatii hotelului purtam măști în spații închise. Ei sub barbă, pregătiți pentru vreun control.

Personalul, în general e amabil și face tot posibilul să ajute. Acuma, că în prima seară nu erau pregătiți să ne primească, că au încurcat rezervările și ne-au cazat în două caremere de hotel ( un apartament și o cameră) în loc de vilă e altceva. Ne-au dat vila de-a doua zi dimineața și se vedea pe ei că fac eforturi. Se cam vedea și că nu era hotelul plin.

Confortul din vilă și din hotel ( am văzut bunăoară vilă, cameră și apartament) cam merită banii și efortul, nimic de comentat. Pozele sunt din vilă.

Se cam vede că oamenii au făcut eforturi să fie ”deluxe”. Cât de cât. Probleme tot sunt. Unele finisaje sunt ieftine și s-au decojit. Cea mai importantă problemă însă e că probabil că la resortul ăsta au lucrat meseriașii care lucrează la toate hotelurile din Europa care nu știu să dea panta la baie și să izoleze o cabină de duș și curge apa prin toată baia și prin dormitor. Băi, am văzut problema asta în așa multe locuri încât îmi închipui că așa se predă la facultatea sau școala profesională de construcții – baia trebuie construită să iasă apa din ea.

Pe afară se vedeau anumite lucruri bune, cât și faptul că din 2020 a fost pandemie și mai greu cu întreținerea resortului. Mai o iarbă ”nature”, mai o tencuială cojită. Nu pot să spun că mă deranjau prea mult câtă vreme elementele esențiale erau întreținute, dar bate puțin la ochi, preț premium versus condiții care șchioapătă pe alocuri.

Spatiile de inot erau destule si intretinute exemplar, mai putin un bec de pișcină care înota în prima seară, dar a doua zi l-au reparat. Pe lângă piscinele recreative au bazin de înot pentru ăia care se pregătesc pentru concursuri, sau îi dă nevoia de sport afară din cameră. Pare să fie de lungime olimpică, dar nu am măsurat. La marginea resortului chiar este și un bazin olimpic chiar pentru sportivi, pentru că resortul servește și ca bază de antrenament pentru mai multe sporturi. Exista în complex și un centru de echitație ( pentru agrement, păra) , erau mulți oameni antrenați să călărească, care făceau plimbărici. Frumos.

Aveau și SPA și centru de fitness, normal. N-am fost, soția cred că a fost la ceva masaj, eu am lucrat, aveam timp de-o piscină, o plimbărică, ceva light.

Mai un loc de joacă, mai un club să faci drop la copii, dacă n-ai poftă de ei pe cap, se găsește câte ceva.

Puteai lua pachet All Inclusive aici, noi n-am avut și nu știu, în detaliu cum e. Ce-am mai văzut pe la alții prin pahare, aceleași băuturi ieftine la barul de la piscină.

Despre micul dejun inclus în preț pot să spun că era decent pentru Bulgaria. Nu neapărat de 5* mâncarea, locația da. Dar decent. Nu am testat prea mult că nu prea mănânc MD și n-am mâncat nici acolo doar pentru că era plătit deja. Dacă mi-e foame bine, dacă nu, la prânz, la cină. Au mers copiii.

Cherhanalele de prin imprejurimi sunt vreo două trei OK.

De obicei luam prânzul la localul lor de pe plajă. Aveau unul mai ”așa” pentru oaspeții cu All Inclusive, și unul mai OK pentru cei ce plăteau masa.

Totuși cea mai bună mâncare și servire OK am găsit-o la alt local de pe plajă la care am ajuns întâmplător, căutând pizza la copii, că intrau ăștia în sevraj și nu te mai înțelegi cu ei. N-ar mânca nicio bunătate. Îi spune Delmar și e o terasă la malul mării care nu e în niciun fel fancy, dar au servire bună și mi-a cam plăcut la ei.

Mai era unul ”First Line” care arată mai bine, avea muzică live, nu chiar rea, dar servirea era lentă și personal, îl preferam mai puțin decât pe ăsta dar restul familiei avea altă părere.

Și-atunci ce nu e bine? Că doar nu vrei să fie Bulgaria ca Grecia, sau ca Tenerife.

Păi asta, că e cam departe, nu de casă, ci de civilzație. Stațiunea este în construcție, iar construcția s-a oprit pe pandemie. Drumuri fără asfalt, mult praf, mult praf, hoteluri neterminate încă, care or să fie finalizate, probabil, cândva. Iar cândva-ul ăla va aduce o droaie de turiști care vor aglomera locația și vor șterge aerul de sălbatic.

Practic, ce vreau să spun e că infrastructura nu se ridică la nivelul de preț cerut, iar când se va ridica sunt multe hoteluri care așteaptă să fie terminate, cam prea multe.