Rabla: Era o idee să închiriez. Una proastă

Rabla mea pe semne că voia să meargă la REMAT și mă enervasem aproape de peste poate să-i dau un șut, dar m-am răzgâdit repede. Probabil că și acuma e în service, că eu am scris articolul ăsta înainte s-o las.

Că de ce zic asta? Ziceam mai demult că am rămas fără aer condiționat.

Și-acuma ( când scriu eu, nu când citești tu) tot așa e.

Dar asta nu e tot. Înainte să se întâmple asta, înainte să ajung în România, am trimis-o în service, pentru revizie și niște alte aspecte, că sunt om cu plan și nu vreau să îmi petrec vacanța ducând și scoțând mașina din service. Aha, sigur.

Și i-au schimbat uleiul și filtrele, standard, i-au montat un cârlig de remocare, că voiam să-mi cumpăr o barcă cu periodoc și să merg la pește pe Olt, dar n-am mai avut timp ( prea multe drumuri la service) , i-au schimbat bara din față, că așa de multe ori am proptit-o ( nu tare) în diferite contexte că era timpul de una nouă, de la dezmembrări, normal. I-au schimbat plăcuțele pe spate și i-au rectificat discurile ca făcuseră șanțuri, ceva elemente de tren de rulare au trebuit schimbate, kitul de accesorii ( niste curele și piesăraie) și am cerut eu o deruginare și o vopsire pe sub ea. Totalul contează doar ca să înțelegeți niște matematici mai la final – vreo 6000 de lei, încă n-am plătit c-aștept după om să-mi trimită factură, cont, pula mea.

În fine, după ce am luat mașina am observat că s-a stricat mecanismul de rabatare la o oglindă; zic merge așa, vara asta. Pe urmă a crăpat aerul cum am zis. Înainte să ajung cu ea la service, m-am enervat că era cald, am trântit portbagajul și așa a rămas, că nu a mai mers încuietoarea. Zic, ia uite, băi, mașina asta a expirat cu totul acum.

În fine, o duc la reprezentanță, se uită oamenii și-mi spun că pula mea, mașină rară, piesele vin greu și costă mult 5000 de lei compresorul și 2500 uscatorul – adică 7500 de lei doar aerul și dura și mai bine de o săptămână. Prietenul meu cu service mi-a zis că mai bine să nu dau banii că o face el mai repede și mai ieftin ( probabil și-a mușcat limba pe urmă) . Din ce-am înțeles s-a stricat ambreiajul la fulia care angrenează compresorul și se poate schimba separat. Piesa e vreo 1000 de lei, a încercat să cumpere alta mai ieftină, dar n-a venit vreodată. Nu contează.

Ce contează e că o oglindă e 1300 de lei și inchizătoarea de portbagaj vreo 400, ieftin, dar era disponibilă poate în 40-50 de zile lucrătoare de la comandă. Oglinda au rezolvat-o mai simplu, cu înlocuirea unei roți dințate, de unde or fi găsit, închizătoarea am comandat eu una de pe ebay din Germania, dacă o fi bună, 160 de EUR – SH , normal, dar 4 zile nu-s 40 ș să vedem ce-o fi. Nu știu în momentul ăsta cât a costat maintenanța anul ăsta dar estimez că undeva între 8000 și 10,000 de lei. Impozitul costă 2300, asigurarea circa 1200. Deci undeva intre 11500 – 13500 de lei , deci undeva între 2400-2700 de euro. Dacă reparam aerul la reprezentață, mă uitam desigur undeva la 3800 de euro cost de întreținere anul ăsta. N-a fost mereu așa. Mașina din UK a costat 3200 de lire ( 3500 EUR ) adusă acasă. Și încă merge și nu am băgat 1000 de lire în ea în 3 ani și are kilometri mai mulți la bord, dar am făcut eu mai puțini.

Opțiuni. Păi cât am băgat mașina în service am sunat la Vâlcea la Autonom să-ntreb de o mașină cu cutie automată pentru a doua, sau a treia zi. Fugi bă, d-aici, manuala ce-are? N-are nimic, dar de aia are și tata, nu am nevoie să închiriez.

Pe urma am sunat în București că urma să duc mașina acolo, la vreo 3 firme. N-avem, domne, mașini deloc până în septembrie, ce visezi automate. Era jumătatea săptămânii nu weekend. Și da, în general dacă închiriezi e bine să faci ceva plan, dar când sun la început de august și-mi spui că până în septembrie, pula meaa. Acuma, nu că muream ( de altceva decât de cald și de nervi), că aveam rabla mea așa, am dus-o în București și urma s-o iau p-a lui frate-meu, iar aia e automată, dar zic să caut mai întâi alte soluții.

Am găsit până la urmă la două firme ( am mai sunat la 4) 2 mașini automate, deci aveam opțiuni. Una era cam la pretențiile mele așa, adică de mărimea alei mele, dar mai nouă, se înțelege, un Volvo XC90. Mi-a spus doamna că costa 260 de EUR pe zi și parcă 2000 de EURO depozit pe care nu-l puteam reduce cu ceva. I-am spus doamnei că apreciez dar e cam mare. Prețul. Și mi-am făcut calculul, eu sunt în România doar vara minim 6 săptămâni. Asta înseamnă 11,000 de euro pentru mașina asta – hai dă-o în pula mea. O fi mai ieftină la long term, dar cât de ieftină să fie. Nu-i bai, mai sunt și alte mașini.

A doua a fost un Volvo XC60 de la altă firmă . Ăla era 100 de euro pe zi , cu 900 de euro depozit parcă. Că e nouă, că are motor V6 – așa am și eu, chiar cu dispunere similară, per total mai mică de cât a mea, aș fi luat-o dar am înțeles de la frate-meu că-s cam fudul, dacă las rabla lui să ruginească și plătesc sute de euro aiurea. Atunci voiam să închiriez vreo 5 zile. Dar și cu asta iese vreo 4000 de euro pe vară. Dă-o în pula mea.

M-am gândit că o vând și cumpăr alta. Din păcate, un SUV de forma și condițiile alui meu, mai nou, de la care să nu mai aștept asemenea probleme, adică vărsta pe la 3 ani și până în 100,000 KM nu există sub 25,000 EUR. În teorie ar trebui să existe ceva de la Hyundai, că se vede că ăștia sunt buni rău, în practică eu nu am găsit. Sunt mai mici, mai cu interioare de Logan, cu motoare mai leșinate – găsești, da. Dar ceva ca lumea, în care să ma simt OK și sigur, nu prea.

Din ”fericire” lumea a început să vândă rablele ăstea puține câte erau în țară că expiră de tot.

Cred că ăstea sunt toate care au mai rămas, că mai apare câte una la dezmembrări daună totală. Deci și a mea tot pe la banii ăștia se învârte, dacă ar cumpăra-o cineva. Probabil că la 5-6000 o vând, că lumea cere cam mult, adică ei știu că rabla lor a fost scumpă dar, deh, nu e chiar Mercedes, în niciun fel.

Nu știu dacă are guvernul de gând să mărească impozitele și mai mult că pur și simplu îmi mai cumpăram una de piese, dau de rezervă. Că uite.

18 Replies to “Rabla: Era o idee să închiriez. Una proastă”

  1. O solutie ar fi sa nu mai tii suv si sa iei o masina mai fiabila, chiar daca mai mica. Ia aceeasi marca cu ce cea din uk. 😀

  2. Cea mai buna solutie! Multumesc.

    Trebuie doar sa renunt la legaturile si nevoile familiale din Romania pentru care am nevoie de masina de rabla cu 7 locuri, sa nu mai merg iarna acasa, ca sa nu am nevoie de SUV pe drumuri ne-deszapezite, sa nu mai merg la peste si sa merg doar pe autostrazi unde nu am nevoie de motor puternic sa depasesc contratimp, nici de caroserie serioasa si multe airbaguri si stele NCAP ca poate intra unu de pe contrasens in mine. Cu asta trebuie sa mai astept 10-15 ani sa se construiasca suficiente autostrazi in Romania, dar restul sunt realizabile.

    Eu ma gandisem sa nu mai fiu sarac si sa cumpar ceva Mercedes GLE, GLS – dar merge si asa, sarumana.

  3. Eu nu ma pricep la masini, dar iti pot spune ca de la un punct incolo o masina tinde sa treaca de la “investitie” la “cheltuiala inutila cu dureri de cap bonus”.

    Cum am zis, nu ma pricep, dar incepe sa sune ca si cum i-a cam sunat ceasul, din ce zici tu.

  4. Ceasul se poate sa fi sunat, nu zic nu, dar stii cum e – alerta mea de la Internet Banking n-a sunat ca ar fi intrat brusc vreo 30-40k de euro nerevendicati de alte cheltuieli. De fapt am niste cheltuieli care asteapta sa revendice niste bani neincasati. Prin urmare tre’ sa mai intorc un pic ceasul ala.

    Ca e o problema de inlocuire. Si de diferenta de costuri. In principiu, rabla asta n-a fost cea mai fiabila, banuiam asta de la cumparare, dar am cumparat-o masina veche de sub 3 ani cu 40k km la sub jumatate din pretul ei de achizitie si pentru ce oferea, o alta rabla mai fiabila in conditii si cu optiuni similare ( cred, ca nu am detinut, SUV-urile se uzeaza mai tare, ca-s mai grele, dar zic asa, dupa brand Mercedes, BMW,… astea) – ar fi costat atunci cam 25,000 EUR. Sau mai mult. Stiu pentru ca am cautat. Eu am platit 15. Acuma e normal sa platesc ceva din diferenta aia, e greu sa castig pe toate partile. Atat economic si personal, nu prea imi pasa, ca atunci eram mai sarac decat acum. Acum nu-i o problema daca bag 2.5k EUR pe an in maintenanta. . Desi nu are de ce sa coste asa chiar pe fiecare an.

    Pot sa o inlocuiesc cu o rabla mai mica si mai fiabila, cum zice Stropic. Dar nu prea e ceea ce vreau si nu prea are rost. Decat sa platesc ceva de genul 12-15,000 EUR pentru o rabla mică si mai nouă, prefer să plătesc maintenanța, că mai conduc și rable mici și lasă. De 12,000 o mai tin pe asta 4 ani. Daca cumpar o rabla mai mica sa zicem de 3 ani vechime ( nu dau banii pe nou), in 4 ani devine la fel de veche si e cu dezavantaje de confort. Nu prea-s motivat. Prefer sa platesc premium la reparatii si maintenanta.

    Iar ca să o înlocuiesc cu una corectă si mai tanara ( trebuie sa fie 2017-2018, ca nu prea are rost sa schimb o masina 2012 cu una 2015 – gen, nici km multi n-am, e sub 100k mile) costa inspre 30k una presupun ca la fel de fiabila de la acelasi producator. Sau, daca vreau ceva mai reputabil si mai cinstit, e peste 40k EUR. SH, da.
    Si sunt un pic cam sarac momentan pentru ce pretentii am.

    Iar pe partea cealalta, rabla nu are acelasi pret/cost la vanzare/cumparare ca la detinere.
    Adica am de ales s-o repar sau s-o vand. Si sa zicem ca costa 3,000 de euro s-o repar si mai merge 1 an de banii astia. N-o sa coste atat dar daca o reparam la reprezentanta, da.
    Daca o vand cred ca iau pe ea undeva la 5,000 – nereparata.
    Logica ar zice s-o vand si sa cumpar alta de 9,000, dar problema e ca cu 9,000 nu cumpar o masina comparabila intr-o stare verificabil mai buna decat daca o repar pe asta.

    Singura mea incertitudine este legata de taxe, anume ca e posibil sa puna astia si in Romania taxe si mai mari pe motoare de 3.0 litri vechi si poluante. Nu e neaparat probabil, dar e rezonabil posibil. Si nu stiu daca in cazul ala mai vreau s-o tin , ca nu stiu ce au in cap si de cand.

    Altfel, nici nu stateam la discutii, o reparam rapid la reprezentanta, putea sa coste si 3000 de euro. Si sunt dispus sa inlocuiesc tot ce s-ar putea strica la ea ( gen asa in avans, ca sa fiu eu sigur ca mai tine) pentru inca 4-5 ani, ca-mi place rabla si de 30k crede-ma ca pot sa fac multe reparatii, multi ani. Dupa aia o sa devina uzata moral, estimez.
    In ideea ca masina pe care o cumpar eu acum cu 30k ( hai 24, sa zicem ca o vand p-asta si recuperez ceva) nu tine nici aia 5-8 ani fara reparatii si maintenanta. Ca nu e noua. Iar daca e noua, ajungem la alte sume.

    Asa ca las’ asa ca merge asa.

  5. Inteleg.

    Pai, eu nu sunt expert in asa ceva, deci nu mi-as permite sa-ti dau tie sfaturi. Si desi GLE arata a masina frumoasa (o cam bate gandul pe nevasta-mea; daca nu se potoleste, poate o sa aiba vantul colegi, lol), pot intelege treaba cu prioritatile.

    Ce zic eu e asa: cand o masina incepe sa coste mii de euro pe an, eu ma gandesc daca nu cumva risc sa-i dublez valoarea cu reparatiile – si daca e cazul, cam risca masina aia sa beleasca pula sau macar sa-si schimbe proprietarul.

    La tine e mai complicata situatia, ca discuti de cumparat una in tara in care nu prea locuiesti. Deci plm, nu pot comenta prea mult. Doar fii atent, cum am zis, sa nu-i dublezi valoarea.

  6. Fara indoiala ca o sa ii dublez valoarea cu reparatiile, nu e vreun dubiu ca “poate” – dar nu prea conteaza, m-am obisnuit cu ideea asta deja.
    Problema e ca daca cumpar o masina de valoare dubla, gen s-o vand pe asta si sa mai pun tot atatia bani nu sunt deloc sigur ca o sa am o masina mai buna. Decat daca imi pierd timpul sa caut unicorni si totusi, timpul meu e mai important de atat.

    Astea sunt optiunile curente de masini mai putin uzate la “valoare” ( de fapt doar pret) dublu.
    https://www.autovit.ro/autoturisme/de-la-2018?search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=35000&search%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=100000&search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=10000&search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=12000&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B0%5D=automatic&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B1%5D=cvt&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B2%5D=dual-clutch&search%5Bfilter_enum_gearbox%5D%5B3%5D=semi-automatic

    Ca nu schimb o masina de 140k km pentru una de 120k si sa platesc si dublu, chit ca o fi ceva mai tanara.
    Daca pun sa afiseze si optiunile cu cutie manuala sunt mai multe, gen “am de unde alege”.
    https://www.autovit.ro/autoturisme/de-la-2018?search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=35000&search%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=100000&search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=10000&search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=12000

    Treaba e ca nu prea vreau niciuna din alea. Banuiesc ca daca doar dai scroll, fara sa te pricepi la ceva tehninc iti poti sa seama de ce.

    Pentru ceva in acelasi univers cu ce vreau eu, dar nu neaparat aceeasi clasa, la “valoare” dubla, trebuie sa mai dau vreo 4 ani inapoi.

    https://www.autovit.ro/autoturisme/de-la-2014?search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=35000&search%5Bfilter_float_mileage%3Ato%5D=100000&search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=10000&search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=12000&search%5Bfilter_enum_transmission%5D=all-wheel-auto&search%5Bfilter_float_engine_power%3Afrom%5D=150

    3 optiuni, da.

    Sau dau foarte mult inainte kilometrajul ( si cine stie ce conditii de masini sudate, etc) si anul mai aproape de asta.

    https://www.autovit.ro/autoturisme/de-la-2015?search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=10000&search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=12000&search%5Bfilter_enum_transmission%5D=all-wheel-auto&search%5Bfilter_float_engine_power%3Afrom%5D=150&search%5Bfilter_float_mileage%3Afrom%5D=150000

    Asa ca na, masina asta se vinde ieftin, daca ar fi s-o vand, ca n-o vrea multa lume si pot sa inteleg de ce, dar daca trebuie sa cumpar ceva comparabil nu mai e asa de simplu nici la pret dublu.

    Asa ca nu prea imi pasa daca-i dublez valoarea cata vreme de banii aia nu am optiunea s-o inlocuiesc cu ceva indubitabil mai bun.

  7. Da, eu ma gandeam la modul…daca e vorba sa dau 3000/an pe reparatii, in 5 ani ajung la 15k oricum, mai bine iau de acum una de 31k (si nu sunt ipocrit, cam asa am facut, desi la mine nu era vorba de reparatii, ca nevasta-mea nu se joaca; daca e, ii da dauna totala).

    Dar plm, daca nu sunt optiuni mai bune…aia e.

  8. Sh, In gama 12-15k, cu cutie automata si balena gasesti Renault Espace Energy, modelele alea de dupa 2016. La Renault gasesti piese mai usor in caz de ceva mai tarziu.

  9. Unde le gasesti, boss? Sunt 3 si incep de la aproape 20,000( pana la 15,000 schimb orice piesa se poate uza de pe rabla mea)

    Aaa, zi asa, ca gasesti masina aia meh( rabla mea, dupa ce o repar se pișă cu flăcări pe Renault Espace) de la 14,000 in sus, daca ma uit de la 150,000 km in sus, majoritatea rable aduse din afara deci probabil ma uit de la 250,000 km in sus.
    Frumos, elegant, dar rabla mea are mai putin de atat.

    Practic asta suna a ” nu vrei sa cumperi o masina mai modesta, mai proasta si mai uzata, dar de mai bine de doua ori mai scumpa? ” . Ba da, fix asta cautam.

    Nu e, boss – n-ai ce. Gandeste asa. Am dat 15,000 EUR ( 66 000 de lei pe vremea aia ) pe o masina de 40,000km si sub 3 ani vechime, care are 4×4 – destul de bun -, 7 locuri, motor serios ( nu 1.6 diesel) si e rezistenta, fizic vorbind.
    Am folosit-o 6 ani si ceva ( chiar si de cand locuiesc si in UK, tot fac vreo 10,000km pe an cu ea), iar acum ar trebui sa cumpar la aceeasi suma masini de 5 ani vechime si mai multi kilometri decat are asta. Nah. Las-asa ca merge asa.

    Manowar are o idee OK, dar se aplica la masini mai mici si la uzuri oarecum mai mici. El a cumparat o masina si la cat conduce poate s-o tina 10 ani, in principiu. Nu-i neaparat rau, dai 30k lire pe o rabla si stii ca o conduci doar tu si daca iti ai grija de ea merge cam fara probleme, nu te lasa la greu ca e premium in mortii ei.

    Daca vrei SUV mare si conduci un pic mai mult – eu am facut 105,000 km in 6 ani , proiectia ar fi la 160,000 in 10 ani nu mai e asa misto. Ca sub 50,000 EUR gasesti masini care nu-s premium ( Reno, Kia, Hyundai, Mazda CX, Skoda -astea). Daca vrei ceva premium in ideea ca sa tina la tavaleala ( SUV-urile se uzeaza ceva mai tare ca-s mai grele ) si CU MOTOR MARE, ca e de rasul curcilor sa vezi SUV-uri cu motoare de masini compacte, de la 60,000 in sus. Nu mai merge la fel calculul asta.
    Pana si astia de la Hyundai au preturi de lista de 50,000, promotii de 45-48,000 la rablele lor. Ma rog, au garantie 5 ani fara limita de km, care cat de cat e OK.

  10. sa stii ca are dreptate manowar cu schimbatul masinii: de la un anumit moment incolo o masina veche te costa prea mult sa o intretii. deja cam dupa 10-12 ani o masina incepe sa pape bani multi.
    stiu ca am si eu o asemenea coaja: dupa ce masina a trecut de 10 ani vechime a inceput sa aiba probleme cu gramada si am tot bagat bani in piese (manopera o mai fac eu ca ma pasioneaza).
    dar ptr mine masina aia e un fel de experiment, adica ceva de genul “Ce mai pica azi?!” ca mai am langa ea o masina noua pe care o folosesc la drumuri lungi si in cazul in care carutza face figuri.

  11. @0040 –
    De amuzament am intrat acolo si sunt de la 15,000 IN SUS, nu intre 12-15,000.
    Apoi, inteleg ideea dar asta e o solutie pentru mine, ci pentru oameni care considera acceptabil sa piarda o saptamana prin Europa verificand si cautand masini. Trebuie sa fii un pic mai sarac decat mine. Eu in 5 zile pierd fie vreo 5000EUR+ fie 5 zile de concediu. De ce?

    Daca vreau o masina pentru Romania vreau s-o cumpar DIN ROMANIA de la cineva in care am incredere, adica cunoscut, SAU de la o companie gen reprezentanta, care imi ofera CEVA garantie.

    Eu caut si in Romania servicii de genul sa nu pierd timp cu dus masina prin service, de aia vine un prieten sau un angajat de-ai lui, o ia de la alt prieten si o duce la el in service – o aduce inapoi cand termina – trebuie cu prieten, pentru ca nu exista serviciul asta standard, desi eu as plati pentru el. In UK am fost doar de 2 ori cu masina sa schimb cauciucuri, asta se intampla repede, in rest, chem pe cineva, o ia, o duce in service, cand termina o aduce – timpul meu e mai valoros de atat. Nici masina nu am mers sa o vad si sa o cumpar. Le-am cerut unora sa mi-o aduca acasa, ce facem aici? Iar tu ma trimiti pe Autoscout. Regret oportunitatea(nu prea mare), dar nu-s samsar nu ma ocup cu comertul de masini sa fac eu asta.

    De aia si iau in considerare, ca daca rabla ajunge sa nu ma mai pot baza pe ea oricati bani as baga in maintenanta, sa iau alta. Nu ca costa prea mult maintenanta, e o treaba de sa te poti baza pe un obiect.
    Ca altfel pe mine nu m-au costat chiar asa de mult intrarile in service.
    @speedy.gonzales@Pai are dreptate, nu zic ca nu.
    Doar ca depinde si cum tii masina si DACA dai banii aia. Si ce inseamna ”prea mult”.

    Astea sunt in mare costurile mele cu rabla. Alea cu combustibilul nu le-am tinut, mai pun din cand in cand acolo, doar ca tracking la pretul combustibilului. Ar mai fi pretul asigurarilor care nu e complet. Dar impozitele si intrarile in service le-am tinut.

    Sunt vreo 30,000 de lei ( circa 6200 de euro – la cursul mediu din 2015 pana acum), costurile cu intrarile in service. Dar nu toate sunt aspecte de reparatii).

    Vreo 2400 de euro sunt revizii si schimburi normale ( cauciucuri, uleiuri , filtre , frane) care vin cu anii si rulajul -> consumabile. Le ai la orice masina -> mai mici daca e masina mai mica, normal.

    Altele sunt upgrade-uri, carlig anul asta, sstem media cu waze …

    Altele sunt legate de accidente, evenimente, de pilda bara. Pula mea, dai cu rabla e normal sa platesti stricaciunile, inca-s prea mici, lol.

    Chestiile care tin de fiabilitate si batranete sunt pe la vreo 3000 de EUR. Poate-i mult, poate-i putin, mie inmomentul asta nu prea mi se pare. Adica , anul asta am de bagat 2000 de euro in total. E mult, dar sunt niste lucrari carora le-a venit timpul sa le fac ca sa nu am surprize mai incolo, altele neasteptate, altele amanate ( schimbatul barii – mergeam cu ea sparta ( nu se vedea prea rau pe dinafara) de cativa ani, ceva upgrade – altele nesolicitate si pe care nu le face multa lume
    ( ex: deruginare ca nu mi-a placut mie ce am gasit pe sub anul trecut, desi toate masinile de varsta aia sunt cam asa, polish de faruri cu lac, dupa ce facusem acum 2 ani si am uitat sa pun folie ( n-am avut timp), detailing interior din ala cu dat scaunele jos si curatat cu solutii mocheta si scaunele, tot la 2 ani. ) – astea intra la obrazu’ subtire. Vrei platesti – nu-s musai.

    Daca se aduna si la anul tot asa, evident ca nu mai merita.
    Pe mine ma preocupa mai tare ca am platit 14,000 de lei in impozit, pana acum – stii ce zic? Vreo 3000 de euro. Si ca tot creste. Costul asta poate ajunge la un moment dat sa faca nerentabil sa mai tin rabla, cred ca reparatiile nu prea curand.

  12. Stii zicala aia si cu sufletul in rai? :)))

    Inca esti in situatia ideala, in care o duc altii pt tine in service si tu doar achiti factura, ca daca trebuia sa te plimbi tu in alea 6 saptamani asa din mecanic in mecanic, nici nu mai era o dilema, luai alta direct. Asa da, probabil mai merita niste ani.

  13. Probabil ca in cazul ala da, preferabil cautam un service, nu neaparat cel mai bine cotat, sau ceva, la distanta rezonabila unde puteam sa platesc serviciul asta.
    De fapt vad ca exista serviciul asta in Bucuresti, lol.
    https://www.masinalazi.ro/
    100 de lei, pomana.

  14. Eu unul vad doua alternative din ce ai scris tu:
    1. Cumperi inca una la fel, inclusiv culoare. Rămâne neînmatriculată pt. CA costuri. Ai piese de rezerva oricând la îndemână și in extremis ai luat numerele de pe cea inmatriculata și le-ai băgat pe aialaltă pentru câteva zile cât durează serviciul. In perioadele moarte le poți face pe ambele funcționale ca sa ai redundanta, dacă se justifică $$$. Eu nu am auzit și nici nu am fost verificat la serii de către RAR când m-au oprit pe drum, zic eu că riscurile sunt minime.
    1.1 Ai putea sa iei una identica, dar cu motor mai prietenos când vine vorba de taxe. Așa mai eviți eventualele creșteri de care ziceai. In rest cam merg aceiași pași.

    2. Te bagi la ceva mai nou – gen 20-25k km și le schimbi des, eventual anual. La cat ai bugetat tu pt service pe an cred că poți redirectiona un 2-300E sub forma de băutură sau ce o fi unui amic care lucrează la ceva dealer că să te pună la curent cu ce apare pe placul tau. Eventual buy back și tot așa. Daca îmi aduc eu bine aminte cea mai mica devalorizare la mașini e de la 20k la 30k km. Practic te bucuri de mașina aproape noua și care nu ar trebui să îți creeze probleme. Atâta doar că trebuie să prinzi omul de la ceva dealer mare care sa te ajute. Și eventual un amic sau firma care sa umble cu înmatricularea.

  15. 1. Aveam in plan deja de acum o luna asta. Dar nu am avut timp. Motivul – se dau ieftin, mai ieftin decat ar trebui sa valoreze o masina ca aia in Romania. Adica astea se vand cam la pretul la care se vinde o rabla ca asta in UK, poate un pic mai ieftin si de atat. In timp ce stim ca in Romania preturile la rable SH sunt mari. Hint – au sarit preturile un pic la SH-uri si in UK. Prin urmare, da, pare ca mai bine cumpar una la fel, decat sa o vand pe a mea.

    Re-evaluez la anul in functie de impozitul de atunci. Adica daca fac astia ceva pe tema, sau se prefac in continuare.

    2. N-am pofta sa platesc 30,000 dupa un an vand la 25,000 – sau la 27 daca astept 2-6 luni ( ce pula mea facem aici, pe urma trebuie sa ma joc cu 60,000 daca trebuie sa petrec masinile in Romania) si tot asa. Si dupa aia joc la pacanele pentru alta ( orice SH, ce zic, si o masina noua e un pic de ruleta, ca nu stii exact, dar la SH e mai mult). Motivul nu e numai devalorizarea si jocul de noroc, ci si birocratie. In Romania vanzare inseamna – du-te cu roaba de acte, ia fiscalu’, da fiscalu’, fute in pizda calu’ si tot asa.
    Apoi suna-l pe unchiu’ sa mi-o inmatriculeze si plm.
    Plus gramada de vizionari la vanzare.
    Era vorba ca vreau sa economisex timp nu sa ma fac samsar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.