Saga termopanelor în UK: Hai, bă, că am glumit cu muia aia

🙁

Ziceam că am schimbat o fereastră la baie și că în ciuda tuturor instrucțiunilor mele de aliniere au pus-o tot cum au vrut ei. ( linkul asta merge doar pe Chrome). Am constat că asta e atâta pot ei și trebuia să mă opresc la a constata.

Dar nu m-a răbdat raiul și le-am scris să îi intreb ce pizda mă-sii au în cap, tărâțe? Nu de alta dar mai aveam o lucrare mai mare în plan, asta era de test și pe de-o parte sunt mulțumit de calitatea execuției, pe de alta pe partea de montaj trebuie că-s idioți sau îi doare în pulă.

Și pentru că sunt sunt distins diplomat normal că le-am spus cam cu cuvintele ăstea, cam ca pă Oltenia așa.

Îmi tot zice soția să nu mă mai port așa urât cu oamenii, da’ ce, dacă merită, păi mă fac ei pe mine, să nu apuc eu să-i înjur? Le arăt eu lor.

Oamenii s-au scuzat, s-au oferit să o remonteze ( prea târziu, nu e CHIAR AȘA de prost montată să merite efortul, e doar prost montată cât să merite să-i iau la pulă pentru asta), dar și-au exprimat profunda lipsă de apreciere pentru faptul că i-am insultat. Eh, nu știu ei cum se discută business între Gigi Becali și Mitică Dragomir. Pierderea lor, mi-am zis eu în barbă, după care am căutat pe alții imediat, de la începutul lui octombrie. Că eu nu stau la discuții cu ofuscați d-ăștia. Banii sunt la mine, băăă!

Și n-am găsit pe nimeni să-mi satisfacă exigențele MĂCAR PE APROAPE. Și nu e problemă de bani, că n-a zis unul ”boss, îți fac, dar e scump te costă atât.”

Am și acum banii, mă uit la ei – frumoși, mari, fix cum le stă bine la mine în conturi.

După care am primit un fluturaș de la ei că le lipsesc și lor niște lucrări în perioada asta. Și, na, frigul și vântul (din casă) m-au făcut oarecum mai ingaduitor, gen dă-o în pula mea de aliniere și de acord termic, cel mai important e să il monteze fără găuri. Sau să monteze.

Și le-am scris iar, că-s supărat, da’ dacă alții mai buni nu-s…

Și mi-au zis că-mi fac, da, dar nu mai montează, că motive. Să mă descurc…

Da….mă descurc. Mă duc să văd dacă au băgat pijamale din material de palton la magazin.

E visul vieții mele să plătesc juma de milion de lire în indeea căo să trăiesc mai bine decât în chirie, să cumpăr o coșmelie, care costă enorm s-o repar, dar nu numai că costă nici nu găsesc cu cine să fac treabă ca lumea și după ce fac banii stau și mă uit la ei.

10 Replies to “Saga termopanelor în UK: Hai, bă, că am glumit cu muia aia”

  1. Sînt curios cît mai durează să.ți facă o firma din România lucrarea, cu venit în UK sa măsoare, să le facă în România, apoi le transporta și fac montajul în UK. Și probabil vor concura la preț cu cei de acolo, cu tot cu dezavantajele astea. Nu mai zic, știu unii (majoritatea) care ar face o lucrare brici, ar da clasa la toată insula cu sandniggerii ei.

  2. Sînt curios cît mai durează să.ți facă o firma din România lucrarea

    E posibil sa aflu.

    Stii ca…ai putea….sa….iti ceri scuze.

    As putea, daca as fi facut din labă.

    Ar trebui sa imi cer scuze pentru ca i-am insultat – le-am zis fix asta :

    you’re either idiots, or just don’t give a fuck – feel free to get offended by my harsh remark as I am offended by my instructions failing to be respected

    In conditiile in care le-am spus ce vreau, i-am corectat POLITICOS cand n-au inteles pe partea de constructie de fereastra si le-am si explicat de ce.
    Mi-au spus cat costa si am platit cat au cerut, au montat cand au vrut ei, am aranjat sa fie cineva acolo, le-am trimis instructiuni scrise la 3 persoane diferite cu privire la montaj, i-am spus verbal aluia care a masurat si care a montat, le-am spus sa faca o poza cu montajul ( au facut o pula ) sau sa MA SUNE daca e ceva neclar sau au vreo problema.
    Au venit, a montat ala cum a vrut pula lui, iar eu as putea sa imi cer scuze pentru cele de mai sus.

    As putea, nu zic, dar cred ca o sa bata vantu’ in casa ca-n Gara de Nord, daca nu reusesc sa rezolv problema in altfel, inainte sa-mi cer scuze pentru asta.

  3. Oltenia would be disappointed daca ce ai pus in quote consideri insulte. :))

    Ar trebui sa le faci schitze data viitoare. Eu asa m-am riscat cu unii cu faianta, am ceva cu model la bucatarie, mai multe culori/orientari, bla bla, nu credeam ca sunt aia in stare asa ca le-am facut harta fiecarei placi de faiantza pentru fiecare perete. In paintbrush si printata. N-au gresit niciuna sa moara Franta.

  4. E cu dus si intors treaba.

    Scuze ar fi trebuit sa-ti ceri pentru limbaj, strict pentru ca persoana care a citit mailul nu e persoana care ti-a montat ala gresit. Vorbesc de asta pentru am fost de ambele parti ale baricadei. Adica, ajungeau la mine in trecut clienti care raspundeau la “buna ziua” cu “sunteti niste idioti, mi-ati futut serverul”. Ca asa e cand ajungi ultimul punct de escalare. Si normal ca nu le futusem eu nimic, eu cel mult le reparam. Bine, fiind in pozitia aia, ii invitam sa-si regandeasca limbajul, ca imi e permis sa inchid daca limbajul nu e unul adecvat si eu nu pierd zeci de mii pe ora de downtime, sa-mi spuna cum vor sa procedam. Cei mai multi intelegeau, isi cereau scuze, alea. Mai erau si de-aia carora le inchideam si hai, valea, suna-ma dupa ce dai faliment, ca eu am timp.

    Cred ca era ok insa sa accepti faptul ca si-au cerut scuze si s-au oferit sa o monteze din nou corect. La nivel de companie (mica, mare, nu conteaza), aia-i tot ce poti face cand ai gresit. Sa spui “stimate client, am gresit, am dori sa corectam greseala”. Adica, plm, sa fim rezonabili, ce-ai fi vrut sa faca DUPA ce au gresit? Sa ti-o ofere si pe ma-sa la futut patronul sau ceva?

    Eu inteleg – ai fi vrut sa nu faca greseala si punct. Dar e facuta. Intrebarea e ce faci de la punctul ala.

    Nu inteleg treaba cu PREA TARZIU. Adica, pula mea, te deranjeaza sau nu? Vrei sa fie reparata greseala sau nu?

    Treaba asta nu prea are sens la mine:

    Oamenii s-au scuzat, s-au oferit să o remonteze ( prea târziu, nu e CHIAR AȘA de prost montată să merite efortul, e doar prost montată cât să merite să-i iau la pulă pentru asta)

    Adica, pula mea, daca mi-ar bate vantul in casa, prioritatatea mea ar fi sa cam fie rezolvata problema aia, nu sa imi masor pula cu Dorel geamgiul. Ca poti – si normal, tu iesi castigator, ca la tine sunt banii. Da’ ori te deranjeaza curentul…ori nu.

    Sincer, eu nu asa procedez.

    Daca-i zic unui maimutoi sa-mi faca o chestie si nu mi-o face bine, il intreb de ce nu-i bine. In 99% din cazuri, raspunsul e “scuze, rezolvam gratuit, cand sunteti disponibil sa reparam greseala?”. Am mai dat si de aia 1% cu fite si figuri in cap care-ncearca sa te scoata pe tine (client) vinovat. Si raspunsul in cazul alora tot nu e cu idioti, fuck, alea – e cu reviews naspa pentru ei, de vin urland ca rezolva gratuit si-mi dau si-un voucher si nu stiu mai ce. Ca pe ei ii ustura mai mult un review de 0-1* pe o chestie gen checkatrade (google it) si pe mine nu ma costa nimic. Iar un review nasol cu detalii acolo nu-nseamna doar ca scade ratingu’ lor, inseamna ca pierd mult mai multi clienti in viitor. Asa ca prefera sa n-ajungeti la dume de-astea.

    Iar in cazul in care-o iau pe aratura si chiar vor sa-si masoare pula cu mine, le explic sec ca am suficienti bani pentru a-mi bate pula de ei la small claims court si vedem cum le mai merge afacerea cu CCJ, cand ii las fara assets doar asa, de fun.

    O singura data a trebuit sa-i explic unuia chestia asta, ca, ba, prietene, iau 700 pe zi (lol, atunci chiar asa era), ma doare-n pula de platit 450 de lire la SCC daca vrei sa ne masuram cariciul si sa vedem care-i poate fute meciul celuilalt mai mult. Restul au priceput fara de-astea.

    Insa, sincer, desi e tentant, solutia nu e sa-i iei la pula – si-n special nu pe mail.

    De rezolvat imi imaginez c-o rezolvi tu – cum o vrea pula ta. Doar iti zic ca exista solutii mai simple – si ceva mai britanice – pentru problema ta.

  5. Da, si eu ma asteptam la mult mai rau. :))))

    Sincer, da, as zice sa iti ceri scuze. Nu ca ai nevoie de ei acum, ci ca principiu nu mi se pare ok sa fii injurat la munca cand gresesti.

    Da, daca gresesti iti ceri scuze (ceea ce inteleg ca au facut), te oferi sa repari (ceea ce iar au facut si ai refuzat), risti sa fii dat afara, sa nu mai ai alte proiecte, sa nu fii platit, riscurile meseriei, dar nu injurat.

    Si ca sa nu mai lucrezi cu ei, poate ar fi o idee sa le comanzi in Romania. Sau, daca nu gasesti nici asta, masori tu, le comanzi in Romania si le montezi doar cu cineva din uk – imposibil sa nu stie nimeni sa puna un geam.

  6. Nu cred ca mai trebuie sa-ti ceri scuze dar, daca nu fierbea zaibarul in tine, puteai sa o formulezi altfel( caustic dar elegant)
    Gen:… nu ma asteptam la acest nivel de indolenta din partea lucratorilor dvs sau poate a urma niste indicatii scrise si verbale e prea mult pt IQ-ul lor…
    … nu-i nici o rusine sa spuneti ca nu sunteti capabili decat sa-mi dati sperante false cu privire la profesionalismul dvs…

  7. Ar trebui sa le faci schitze data viitoare.

    Le-am facut SI schite. Mereu fac. Dar au montat dupa ale lor.

    Scuze ar fi trebuit sa-ti ceri pentru limbaj, strict pentru ca persoana care a citit mailul nu e persoana care ti-a montat ala gresit.

    Persoanele care au citit mailul sunt persoanele de la compania asta, carora le-am scris anterior si le-am spus ca e foarte importanta chestia asta si ei raspund in fata mea pentru asta, ca eu cu ei lucrez nu cu trepadusii contractati de ei.
    Ce pula mea e vrajeala aia cu “n-am fost eu”. Ma doare in pula ce robot a fost acolo, eu cu cine vorbesc aici si care e rolul tau? Doar n-o sa injur robotii.

    Ala care a montat era un contractor cu care lucreaza ei, dar nu e al firmei lor. Totusi e sub controlul lor, nu al meu.
    Si inainte sa le spun ca fie sunt idioti fie ii doare in pula ( la alegerea lor) , le-am spus ca le multumesc pentru modul cum au construit fereastra.
    Si nu mi-am cerut scuze pentru limbaj , dar le-am spus imediat dupa ce i-am facut idioti ca inteleg ca se vor simti ofensati si ca asta si vreau, ca la fel ma simt si eu. Ca altceva ce pula mea sa mai fac, montajul era terminat si la revedere.

    Bine, fiind in pozitia aia, ii invitam sa-si regandeasca limbajul, ca imi e permis sa inchid.

    Absolut, din pozitia mea, puteau sa inchida, puteau sa imi arate si pula – pe mine m-a interesat sa le comunic ce le-am comunicat si sa inteleg daca pot cumva sa garanteze, sa vina cu un sistem de verificari ca sa le incredintez lucrarea mai mare ( ca executia a fost OK). Adica sa o faca bine din prima, nu remontaje si pula mea. In cazul in care mai sunt interesati sa lucreze pentru mine. Din ce am inteles, nu se poate. Asta e.

    Cei mai multi intelegeau, isi cereau scuze, alea.

    Eu nu prea am ce scuze sa-mi cer si n-o sa-mi cer in vecii vecilor scuze pe situatii din astea. Cum pula mea sa imi cer scuze ca le-am zis ca sunt idioti, daca sunt idioti ( sau ii doare in pula). Nu i-am injurat, nu le-am zis sa-mi suga pula, le-am spus care-i treaba. De platit i-am platit deja, s-au angajat sa faca intr-un fel, n-au facut, ii iau la pula. Asa functioneaza. Nu le convin criticile oltenesti, pot sa inchida ca eu sunt OK cu asta ( comunicarea, firma, ce vor ei).

    Nu prea merge la mine, cand le spun efectiv tuturor UN lucru si le spun sa aiba grija, sa-mi zica ca “eh, a fost o problema de comunicare”.
    Pai daca a fost, esti idiot sau te doare in pula de ce am zis eu – e atat de simplu, nu exista “nu e vina mea”.
    Si raspunsul este “da, sunt idiot”, sau “da, ma doare in pula”. N-are cum sa fie, dar vai, ma simt ofensat de limbaj , cere-ti scuze. Gen “hahaha, da , maine, stai p-aci.
    Iti bati si joc de banii mei si sa imi cer si scuze pentru limbaj. Intr-un milion de ani d-acum incolo.

    Cred ca era ok insa sa accepti faptul ca si-au cerut scuze si s-au oferit sa o monteze din nou corect.

    Desigur. Am acceptat asta si le-am spus ca nu se poate.

    Thank you for your offer. However, the bathroom is completely renovated now. It was already done when I got back home. If that wouldn’t have been the case I would have taken care of it already.
    Refitting will cause disruption to my activities and will need other repair works inside the bathroom, for which I do not have the time now.

    The fact that you’re willing to repair is good and I appreciate that, but it not what I seek , because it happens that I am gone when the works are done and if when I am back the stage has passed I am not into tearing down the house again to do corrections.

    Adica, plm, sa fim rezonabili, ce-ai fi vrut sa faca DUPA ce au gresit? Sa ti-o ofere si pe ma-sa la futut patronul sau ceva?

    Nu. Dimpotriva, voiam sa le mai dau INCA o lucrare, dar in conditiile mele, nu ale lor.

    Eu le-am scris sa inteleg daca pot trai cu muia si, in conditiile astea, in care mi-am manifestat insatisfactia si standardele, pot sa imi garanteze cumva ca la lucrarea urmatoare – care e mai mare – nu se intampla probleme similare.

    Acuma, au mai fost SI alte probleme la proiectare, gen le-am dat o schita, au venit cu altceva, dar pe alea le-am corectat inainte de fabricatie si a fost OK.

    As I mentioned, I will call it a loss and for you it will be a loss in the reputation and that is it. We’ll both have to find ways to do better next time. Nothing to do about this one and this is the very reason I am a demanding person and want to have the things done right at their time.

    In the interaction we’ve had – I have presented the requirements from the beginning, I have not made any deviations from them, I have paid on time, I have allowed the time you took to fit it, I have checked your plans and came back with corrections every time when things were lost from the plan on your side. The only thing that I couldn’t do was to be personally there to instruct myself the fitter how to do it. But that I have relayed to you, it failed and I don’t know what I can do to avoid this in the future.

    Asta-i tot.

    Doar iti zic ca exista solutii mai simple – si ceva mai britanice – pentru problema ta.

    Nu prea. Ca nu am ce face cu remontajul, nici cu banii lor – nu-i nimic simplu. Aia s-a dus si gata, eu nu mai mut fereastra aia de acolo. Faptul ca-mi dau vouchere, sau bani ma lasa rece in situatia asta. Nu ma simt mai bine. Singurul lucru care ma face sa ma simt mai bine e sa se simta si ei ca mine – si am reusit asta – big win si sa inteleg daca data viitoare pot functiona mai bine. Si am inteles din feedbackul lor ca nu. Asta e.

    Thank you for offering us the opportunity to quote for your next project, given the outcome of the previous installation we would only be able to quote on a supply only basis.

    Si nu, nu am vrut s-o ard politicos si britanic ca sa mai incercam o data – ca eu nu vreau asa, ca daca mai incercam o data si ajungem in acelasi punct, sparg toate geamurile ( de la birou de la ei, evident) si ma internez la nebuni.

    Am vrut sa stie ca ii fut in gura, ca e important sa lucreze cum spun eu, DACA POT, nu vreau sa le iau pielea, nu vreau sa ii santajez cu reviewuri pe checktrade sau trustpilot sau plm – ca nu pot sa le dau o stea sau ceva, fereastra e OK, iar montajul nu e dezastruos, doar ca nu e corect. E, sa zicem asa “de 4 stele”. Dar eu vreau 5, ca am platit de 5 ( eu nu negociez preturi la chestii din astea si le spun in avans – nu negociez pretul, dau cat ceri ( sau caut pe altul, daca nu imi permit, asa am invatat de la tata) dar nici calitatea si punct.

    Eu inteleg ca asa se face britaniceste, dar eu nu sunt britanic si consider ca e un mod mai jegos de a face afaceri decat ala romanesc, in ciuda faptului ca folosesc un limbaj mai bun. Iar la faza asta am sa raman roman, adica pentru ce au gresit ii taxez romulaneste, ce e al lor li-l recunosc, ca eu cel mai mult ma respect pe mine.

    Nu ca ai nevoie de ei acum, ci ca principiu nu mi se pare ok sa fii injurat la munca cand gresesti.

    Mie da. Daca gresesc si sunt injurat (s-a intamplat)- tot eu imi cer scuze pentru ca am gresit – ca nu mi se pare acceptabil sa gresesc, iar faptul ca cineva e nervos si sare calul, ca urmare a faptului ca eu am gresit nu schimba faptul ca am gresit. E asa de simplu.

    Da, nu imi convine ca ma injura, dar daca are dreptate si am gresit, pula mea, imi fac autocritica si ma mai injur si eu de doua trei ori. Asa inveti sa nu mai gresesti si sa iti respecti, in pula mea, meseria. Nu cu figuri gen “si ce daca sunt incompetent, da’ de ce ma injuri?”. Ca banuiesc ca se subintelege de ce.

  8. Inteleg. Nu te contrazic, cam ai tu dreptate. La mine e doar o diferenta de abordare/scop – practic, pe mine m-ar interesa sa fie cum trebuie, cum am cerut.

    Daca nu mai ai timp/chef si te incurca, ok, aia e altceva. Atunci iti ramane doar sa-i injuri, daca te incalzeste cu ceva.

  9. Castigul pe care l-as obtine e mai mic decat deranjul pe care mi-l produce mie.
    Pe scurt, daca o montau cum le-am spus, as scuti ceva de genul 3-5Kwh de energie …pe an, iar asta dupa ce voi izola peretele ala si se va muta punctul de 0 grade al zidului mai in afara. Material vorbind nu exista justificare, asta-i la modul 3-5 lire pe an, lol.
    Alte inconveniente ( teoretice) de ordin termic sunt la fel de neobservabile.
    Deranjul sa vina aia intr-o zi sa-l scoata, sa-l puna la loc, sa gasesc pe cineva sa indrepte pe urma glaful pe interior, sa astept pana se usuca, etc, e semnificativ mai mare.
    Dar e enervant ca nu era o investitie sau ceva efort suplimentar pentru a obtine montajul corect, doar de un amplasament simplu si au avut instructiuni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.