Ce iese la iveală nu e că WizzAir și Ryan Air nu sunt sancționabili, ci alte două lucruri.
- La ANPC totul are o agenda politică și nu fac nimic fără presiuni.
- Faptul că ANPC se conformează la presiunile internaționale, în timp ce România nu are absolut nicio putere politică, îi lipsește capacitatea diplomatică de a determina orice reacție a autoritaților altor țări comunitare.
1 . Am facut o reclamație la ANPC în 2021 cu privire la un asemenea eveniment. Nici măcar nu au raspuns. Atunci aveau campanie cu emagul, alte chestii.
Acum ANPC-ul n-a mai putut sta cu curul la organismele internaționale, presupun că s-au întâmplat presiuni politice și i-au amendat un pic pe BlueAir. Culmea, experiența mea în ultimul an cu ei a fost net peste cea cu Wizz, cu care am și renunțat să mai călătoresc, cu excepția cazurilor când n-am alternative.
Asta nu înseamnă că generalizez și că cred că așa e pentru toată lumea și nici nu le țin partea în vreun fel. Foarte bine că au fost amendați, dacă nu respectă legile și clienții.
Presupun că în urma acestui fapt au fost presiuni și pentru amendarea Wizz, Ryan, atâta că ăia nu prea sunt amendabili în comercial în România.
2. Ceea ce vedem e că dacă politicul înternațional poate influența ANPC românesc , în sens invers nu se poate. Nu e numai așa, în cazul reclamației mele ANPC nici măcar nu s-au deranjat să-mi scrie ”bă, am rezolvat, nu se poate” – e că munca e grea , iar relațiile se mențin cu oameni competenți și care au imagine bună.
Ceva îmi spune că atât Wizz cât și Ryan pot fi impiedicate să opereze pe teritoriul româniei, în sensul de a vinde bilete pentru cursele din România și ce mai au ei, dacă nu se supun sancțiunilor. Francezii le-au sechestrat un avion alora de la Ryan, spațiu de manevră este.
Realitatea însă e că articolul ăsta nu apare în presă ca un semnal de alarmă , ci ca o justificare a lipsei de acțiune. Trebuie să vadă și Nelu Iordache că nu se poate și să nu pună presiune să fie tratați și competitorii BlueAir la fel.