Prima zi cu cauciucuri de civili: Falken Wildpeak A/T AT3WA

Am zic că schimb, am schimbat. După niște consultări cu Fery le-am cumpărat pe astea de la Falken .

Am făcut deja vreo 1200km cu ele și pe stradă 90% din timp și off-road – light.

O să încep cu începutul și o să zic că de când te uiți la ele nu arată convingător, adică la imagine, dacă ești red neck ca mine – ți se scoală direct când te uiți la BFG-uri. Arată cum trebuie să arate ca să nu te uiți la bani când zboară așchii din cardul de credit.

Dar, pentru că costă acum 1100 de lei bucata – deci 4400 de lei un set , m-am uitat la bani da, în sensul că nu cred – nu știu, dacă mai țin mașina 4-5 ani, ăsta a fost singurul considerent la momentul acela.

Eh, ăstea nu se compară, nu impresionează pe nimeni – decât pentru cât de ieftine au fost, cum zicea nenea de la service, care le-a montat: PO-MA-NĂ!

553 de lei bucata, aduse acasă. La banii ăștia nu comentez că vreau să arate nu știu cum.

Profilul e mai puțin adânc ( aproape 10mm) și mai puțin agresiv decât la BFG-uri, deși, în teorie ele sunt cauciucuri All Terrain, All Weather.

Probabil ca vreți să știți de ce sunt așa de ieftine. Am zis deja anterior – DOT 2021 ( saptamâna 50) , deci aproape 2 ani. Prin urmare, românii sunt exigenți, așa și trebuie , și nu le mai cumpără nimeni la prețul lor 800-850 de lei bucata, cât costă cele cu data de producție mai nouă.

Lasă că le cumpăr eu la prețul corect, lol.

Al doilea motiv e că sunt fabricate în Thailanda.

Din păcate nici BFG nu se mai fabrică în Europa, au rămas cu 6 fabrici și este foarte posibil ca gumele aduse în România să fie fabricate în Africa de Sud, India , sau China.

Iar dacă vrei anvelope AT, în Europa se fabrică curent General Grabber AT3, făcute de General Tires, care-s deținuți de Continental AG și au fabrici de anvelope prin Europa.

Sper că nu îmi va părea rău că nu le-am încercat pe ălea, erau mai ieftine ( dacă cumpăram cu DOT de anul ăsta), însă aveau o clasă proastă de consum de combustibil, la fel ca BFG-urile, iar profilul mi se părea mai neconvingător decât cel de la cele cumpărate de mine.

Atenție: Dacă folosești cauciucuri separate vară / iarnă, sau road/ off road și le vrei pentru utilizare limitata, NU recomand să faci ca mine, evident. Eu în 4 ani fac undeva la 40k km cu ele – și estimez că atâta o să fie și viața lor. Dacă le iei cu intenția să le folosești 5-6 ierni, nu cred că e cea mai bună idee. Cumpără mai bine unele cu data de fabricație mai recentă.

Dacă le iei special pentru offroad, nici asta s-ar putea să nu fie cea mai bună idee, că sunt genul de anvelope de folosit în regim 90% asfalt, 10% of-road, sau side of the road. Gen dacă ai cauciucuri de off-road dedicate, ia-ți unele mai potrivite pentru aia.

Acuma, văd că sunt destule disponibile la vânzare cu dată veche de fabricație, ceea ce mă duce cu gândul la două lucruri:

  1. N-au prea prins, urmează să văd și eu de ce, lol. C-or fi venit în pandemie, că o fi altul motivul – nu știu, dar nu s-au vândut câte au ajuns în stocuri.
  2. E posibil să nu mai apară pe stocuri noi, dacă nu au prins la public, gen dacă voi avea nevoie de un al 5-lea, la un caz de ceva.

Observațiile mele

Asfalt

În 5 ani de condus cele mai bune anvelope din lume, m-am obișnuit cu ideea că conduc un tractor și am uitat ce mașină mișto am .

Efectiv parcă am schimbat mașina , când am pus pneurile ăstea. S-a îmbunătățit din nou răspunsul accelerației, dinamicitatea, inclusiv în viraje, am observat brusc că nu mă mai încap limitele de viteză fără să fac ceva special , se duce ea așa singură. Trebuie să fiu atent și să mă temperez, e ca și cum ești obișnuit să alergi în cizme, sau bocanci militari și într-o zi încalți adidașii ăia de spumă. Rachetă!

Nici motorul nu mai are sunet de tractor, zici că nu e diesel, acuma. Lol.

Pe lângă asfalt

se mișcă bine de tot.

Momentan sunt mulțumit, dar să vedem la iarnă și la nămol. Am avut două episoade scurte de offroad , în mare merg pe drumuri de pământ cu gropi și apă dar fără pantă, și coborăt peridocul pe malul râului, până în baltă. Și pe uscat și pe ud, nu am avut probleme. Dar nu a fost nămol, sau iarbă udă pe teren moale – acolo nu știu.

Sunt mulțumit pentru că cu cauciucuri de vară de stradă, precum și cu cauciucuri de iarnă de stradă, nu am reușit- nu am avut curaj, să cobor cu mașina pe iarbă până în buza bălții pentru că aluneca în toate părțile – și lateral , și față/ spate – aproape am intrat într-un lac de câteva ori.

Iar acum nu e cazul.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments