Așa titrează Profit.ro – că Rombat e acuzată de uniune că. Românii ăia hoți.
Compania Rombat a fost cumpărată de angajați la marea privatizare și au făcut omuleții ăia ce-au știut mai bine cu ea (Bravo lor!) până prin 2012 când au vândut-o către o cooperativă sud-africano-olandeză. Metair International Holdings Coöperatief U.A – mai exact.
Cine sunt ăștia, fă ?
Se vede câți producători automotive au cumpărat?
Acuzațiile sunt că între 2004 și 2017 , adică și înainte să fi fost cumpărați ROMBAT a utilizat practic un sistem de calcul al prețurilor de la o asociație ( Eurobat) în care sunt membri 52 de producători de baterii din Europa , adică 90% din producători. Dar din ăștia, doar 5 sunt acuzați de cartelizare.
Eu nu-s curios să știu dacă produsul ăla ”Eurobat Premium System” era anticoncurențial, să decidă experții, ci dacă doar ăstea 5 companii din Eurobat foloseau sistemul ăsta, sau are legătură cu altceva.
Metair ăștia ”au cumpărat” ( prin Rombat ) și o parte ( 35%) dintr-o altă companie românească , Prime Motors Industry , de care n-ați auzit, care e o companie care are know how și acum face baterii de litiu pentru vechicule electrice, în parteneriat cu ROMBAT ,desigur. Ce au cumpărat de fapt a fost control al know how-ului – că ROMBAT are putere de fabricație, dar expertiză pe baterii mai vechi, și access la inteligență prin UPB.
Bravo lor, ar mai fi de spus, că ”concurența ” e o companie germana BMZ Group , care NU e membru Eurobat. Și din ce am mai citit e un pic de fricțiune.