Never trust the programers II.

 

 

 

 

 

 

Tag line: Never break the life  routine of a programmer. He dumps.

Stiu ca vedeti asta si ziceti ,bah asa repede? Ce dracu’ mai facusi?

Eu, nimic , nu cautam vinovati acum, ca deja i-am gasit :D.

Dupa ce ne  scoseram capul din cur ( versiunea mea pentru “think outside the box” ) si cu doua functii  si ceva rutine repararam  din SAP (fara access pe oracle) tabela belita si bravam cu camasile desfacute la piept si la maneci, facui eu un transport maaare, urias, cu o gramada de obiecte consolidate pentru preproductie . 482, mai exact. Programe , tabele , clase , ecrane  configurari de sistem si creare de “condition tables” si ce s-o mai fi nimeit , ca n-am inebunit sa citesc toate alea.

 

Am verificat pachetul ,am exclus obiectele in lucru , l-am bibilit, i-am dat drumu’ in sistemul de test. A mers. Am vorbit cu sefu’ de echipa ( ce-mi place nomenclatura asta). Asta a zis ca transporta el in pre-productiv , ca nu lasa asa responsabilitate nimanui ,ca tre’ sa avem sistemul gantza pentru UAT ( user acceptance test). No,  bine . Thanks a bunch.

Ma duc beau o apa , o elimin. Dand refresh in sistemul preproductiv si vazand ca nu se intampla absolut nimic , il intreb pe om gen “ne miscam si noi mai cu talent?”

Se uita ciudat la mine cu privirea aia de “am terminat bah demult”. Apoi se uita in monitor.  Apoi se face rosu si  “facepalm” si “oh shit”.

Stiu ce s-a intamplat. Nu trebuie sa spuna. Ca am dat refresh la loguri. A importat  totul (aproape) in productiv.

Eh , “Pai foarte bine”, ii zic,” putem sa sarim peste perioada asta de 3 saptamani de UAT”. …Daca tot avem totul in productie.

Acu’ 5 ore  mi se parea de cacat sa avem o tabela standard belita in sistemul preproductiv si in ala de test. Aia era joaca de copii.

Cacatul de SAP nu are un tool standard cu care sa faci reverse la transporturi.

Ba are  , cred , in solution manager si mai sunt  cateva tooluri 3rd party care fac / permit asta. Solution manageru’ , te zgarii pe ochi sa il folosesti. Iti trebuie echipa de management de transporturi, metodologie , pula mea.

Cred ca de aia si se ajunge la solutii monstruoase in care o echipa asteapta juma de zi sau o zi ca sa se mute un transport sau un pachet dintr-un sistem in altul.

Aaanyway , partea mea de vina  si nu glumesc aici e ca am stricat rutina unui om. Omul mi-a cerut sa fac un transport in care sa includ toate obiectele . Se astepta la o cerere de workbench ( e psibil ca multi sa nu inteleaga ce zic , nu conteaza) . Eu am facut un transport of copies care are aceleasi obiecte dar de obicei nu ae o ruta de transport automata , ci se face cu mana. Cum am facut eu e, in general bine, pentru tot releas-ul , intrucat era un transport care sa repare alte transporturi lipsa , sau in dezordine, dar oamenii aici sunt obisnuiti pe pilot automat. Asa ca a trebuit sa il adauge cu mana in coada de transporturi ca nu se propaga ca workbench-ul pe aceeasi ruta de transport. L-a pus in preproductiv si apoi in productiv, ca va urma candva sa il importe si acolo si sa nu uite de el.Ca daca uita , va fute sisteul productiv inainte de go live si va trebui sa reparam… Apoi a dat click pe import. In productiv.  Acum sistemul arata cam ca in poza. Poate e ok , poate nu. Nimeni nu stie. D-aia l-au si oprit.

Presupun ca e absolut frustrant , ca  project leader sa fii nevoit sa scrii Eu  am futut sistemul productiv. Intr-un mail catre management.

Asta se intampla cand strici rutina unui om  , iar eu stiu bine asta, ca mi se intampla destul de des sa-mi strice altii rutinele ( see the wife). 

Bine, nici chiar asa rateuri , pan-aum n-am dat.Pe linie profesionala.  Dar e timp. Si nu mi se pare decat nefericit.

Cam multa mana libera  in compania asta , in comparatie cu ce-am vazut pana acum. D-aia imi si plac francezii ( nu glumesc) .  Laissez faire!

Acum sta dupa reverse din backup plus redo logs.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.