Pă Mallorca: Magaluf & Calvia Beach

Aterizat aproape de miezul nopții pe aeroportul din Palerm… Palma, am ieșit la ușă și căutam un taxi. La ăștia nu e cu Uber, ci cu taxi-uri in care te sui la rând. Noi eram 5 , iar ăștia au mai degrabă taxiuri cu 3 locuri pentru pasageri. Nenea care făcea triajul ne-a spus clar: 5 persoane două taxiuri.

-Păi, bă , văd acolo o mașină mai mare.

-Nu , alea sunt pentru handicapați. 5 persoane două mașini.

Am zis bine, dar un localnic de pe margine i-a zis să nu fie bulangiu, că dacă suntem familie trebuie să primim taxi de familie, că sunt și de alea.

-Bine-bine, așteptați aici.

După așteptat câteva minute și neîntamplat nimica, soția că să luăm totuși două mașini. Nu de bani e problema ci că de ce să ne despărțim. Pe de altă parte tot așa ne organizăm și în București, un alt oraș fără taxiuri de familii mai mari.

45 de euro mai târziu ( de fiecare mașină) intram în oraș și vedeam niste tineri pe trotuar, sparți in toate cioburile posibile , iar unul din ei pur și simplu dormea pe trotuar și se învelea cu plapuma de căldură care se lasă noaptea pe oraș.

Nu, serios , când am coborât din taxi, miezul nopții și 30 de grade. Na, nu pot să zic că am avut cea mai mișto prima impresie. Nu de alta ,dar a durat și checkinul la hotel vreo jumătate de oră, că erau niște franțuzoaice care se certau cu angajatul hotelului pe ceva neînțelegeri cu prețul prin booking și dracu mai știe ce. Și cam n-aveau bani să achite, sau ceva de genul.

Și cred că e o problemă interesantă asta cu căldură, in Magaluf, pe partea asta a insulei.

Oricât de cald ar fi ziua, seara la apus temperatura scade pe la 28 de grade, la fel și umiditatea și cel mai mișto e sa ieși la masă între 8 si 9 seara. După 10 seara deși e întuneric, briza aduce mai multă căldură și umiditate și nu mai e confortabil, practic te faci fleașcă .

Prima dimineață la plajă am mai pus sare pe rană când am intrat în apă. Bă, apa e ceai in perioada asta, 28-30 de grade, te cam arde la oo. Serios că era uneori mai caldă decât am gasit-o la Oceanul Indian. Dar pentru că în zona de baie era mult nisip resturi de vegetație și oameni mulți nu e chiar cea mai limpede, aduce așa a Costinești, adică înspre maroniu – gălbui.

15 metri mai încoloșa e zona de hidrobiciclete cu tobogan ( 15 euro pe oră) și e mai adâncă dar și foarte curată, că nu vezi mulți omuleți care s-o tulbure , iar moriștile bicicletelor nu fac cine știe ce pagubă. De unde constatarea că apa e ca vietățile care se scaldă în ea. Ce sa faci. Sărituri de pe hidrobicicleta, aia să faci. Bine, eu eram salvamarul copilului care făcea asta.

Dincolo de plajă și marea caldă am găsit, mai pe urmă, orașul destul de mișto. E făcut cam antimașini și pro oameni. Ai străzi auto înguste pe unde umblă și pietonii in voie că sunt invitative și ca niste alei.

Au trei blocuri ciudate, un fel de “turn”, 18 etaje, dar foarte subțiri. Nu știu ce au vrut cu ele, arata ciudat rău, altfel orașul e frumușel așa.

Seara pe centru e promenadă , plin de englezi beți ( se știe) dar și de poliția locală și e civilizat. In general.

Presupun că e așa, că dimineața, in timp ce am mers un kilometru pe jos până la locul de scuba ( că e mișto să poți merge pe jos prin orașe, ce să vezi ) , citeam pe stâlpi numai avertismente. Dacă mergi fără haine pe stradă amendă: 400 de euro. Dacă bei alcool pe stradă – amendă 400 euro. Dacă te cerți sau strigi pe stradă, amendă 500 de euro . Dacă arunci gunoaie pe străzi …

Eh, îți dai seama că mai scapă una alta pe la colțuri. Când am ajuns eu în stațiune precum și dimineața cam miroase a pipiloi , din cauza căldurii, dar nu numai , pe stradă. La 8 dimineața am văzut 2 cetățeni în stare de ebriebeți muci pișându-se in două coșuri de gunoi. Pesemne Guardia Civil nu era atunci acolo să le scrie factura.

Spaniolii ca popor sunt curăței așa, iar administrația ăstora curăță temeinic pe fiecare dimineață. Bah, temeinic, aduna tot, spala strada și coșurile de gunoi cu aparat din ăla cu presiune și detergent, nu se joacă. Dar deh, turiști. #animalplanet

Probabil de aia văd mulți englezi in șlapi cu șosete , iar unii erau doar în șosete albe pe stradă ( nu glumesc ) – că e curat ca la ei in casă.

Notă: N-am nimic cu englezii, chit că îi dau exemplu ostentativ, doar locuiesc la ei in țară. Însă îi dau exemplu că asta se vede, bate la ochi. În alte destinații unde românii merg în număr mare și-s destui să alcătuiască găști, grupuri, românii sunt mult mai rău de dat exemplu.

Cu restaurante sunt niste articole cu note de plată așa că nu o să zic mai multe. O casă pe aici costă la 1-1.5 milioane de Euro, oarecum justificat. Apartamente se găsesc de la 150,000 de euro din alea mici ( 50-60mp) de două camere ( 1 dormitor) , dar nu aproape de plajă. Un apartament în primele rânduri de blocuri, de la 300k euro in sus . Nu e rău. Ar merita unul aici, mă gândesc așa…

Că să ajungi aici faci 30-40 de minute de la aeroport, cu taxiul, la prețurile se azi, circa 45 de Euro costă transferul într-o direcție. Au și autobuz direct. Nu știu cât costă .