Când am schimbat cauciucurile am vorbit cu nenea Hong Kong-olez sau ceva apropiat după față, arab după nume, de restul service-ului.
Zic și eu restul că am avut niste surprize. Una a fost să detectez cu nasul meu fin că a scăzut nivelul la ulei de s-a aprins becul și făcea mașina ca indienii. Am măsurat precis kilometrii parcurși de la cumpărare înmulțind milele afișate cu 1.609344 și mi-au ieșit 4500.
Not great, not terrible. Poate consumă ulei. Fiare.
Nu că aș fi schimbat eu uleiul când am cumpărat-o, a zis dealerul că schimbă el – cel puțin factură mi-a dat că ar fi schimbat. Deci , na, și în România ca și în UK, iar eu dacă am dat banii pe factură poți fi sigur că nu mai dau ȘI banii pe ulei, păi ce pula mea facem aici? Ori – ori. Că poate vă întrebați că de ce nu l-am schimbat eu ca să fiu sigur. Pentru că sunt un om modern care poate trăi în spațiul probabilităților și nu am nevoie de certitudini. De aia. Și că sunt zgârcit.
Numai că din noiembrie s-a aprins și becul că a expirat intervalul de service – ăla în ani , sper că nu mile, deși cred că uleiul a fost schimbat la mile, că mașina nu prea dă semne că ar consuma.
In fine, dacă s-a aprins, mă uitam la un echilibrat de roți și la un service complet ( ulei și toate filtrele și dacă o mai fi ceva ) , cum zic ăștia in UK major service ( e amuzant și pentru mine , că la mine asta înseamnă cam service anual, dar , in fine “major”.
Și nu a avut timp omul meu atunci , mi-a plăcut de asiatic , lucrează și vorbește frumos și i-am zis că “dom’ne, eu nu am nevoie critică de mașină cândva anume și, in teorie, o puteți programa oricând, dar nu am timp să o aduc că lucrez”.
-Stai departe?
-Nu, 8-10 minute , din cauză că e trafic mereu aici la voi, gen 4 kilometri , dar destul de departe să nu pot merge pe jos și chiar și cu bicicleta fac vreun sfert de oră dar trebuie să îmi cumpăr bicicletă ca lumea că la asta pe care am cumpărat-o fix ca să duc rabla in service i se fâlfie șaua, sau nu știu ce dracu’, și nu am timp să văd ce are și să o repar, schimb.
-Păi vin eu și îți iau mașina de acasă.
-Da? Deal!
– Te sun luni să îți spun cât costă și dacă ești de acord.
-Am zis “deal”!
( 305 lire service-ul , care include și un flush engine de 10 lire, s-a oferit el să facă când i-am citit din revista “Povestea Mea” și o aliniere de toate roțile, din care avea să afle el că se pot alinia doar cele de pe față că mașina are punte rigidă pe spate, nu suspensie independentă pe roti) .
Mă sună omul, eram într-o ședință, îmi repetă politicos ce urmează să facă și cât costă, în timp ce altul în urechea cealaltă mă întreba de morți de prin morminte. Zic , boss, da, vino și ia-o, că sunt acasă dar un pic ocupat, scuze că te expediez așa. Și închid.
Vine omul, îmi cer scuze de bădărănie, îi dau cheile , îl întreb dacă îmi face și MOT-ul ( ITP-ul) dacă tot suntem la capitolul ăsta, că mi-e scârbă să umblu iar peste 2 luni.
-Că două luni e mult timp, mai bine vii la mine atunci, ca să nu dai 40 de lire acum.
Pe mine mă ia capul când aud, parcă văd că uit.
-Că hai că dacă am timp să fac și ăla îl fac.
-Păi așa, bravo, merci.
Și îmi vâră in drive mașina lui ( așa fac toți ) după ce o dau afară pe a mea.
Că să îmi lase cheia de la aia, că de încredere.
Până acum nu mi-a lăsat vreunul care a luat mașina mea la service cheia de la mașina lui și oricum mă doare în pulă.
-Ține-ți, bă , nene cheia, unde să te duci cu mașina mea, ești nebun ? Poate îți pierd și cheia de la a ta, că eu mai fac din astea, n-am nevoie, hai merci.
Dar mă uit așa la ea și chit că nu vreau sedan din motive practice , arată bine. Mai veche decât rabla mea, din 2013 , dar mă tentează o idee. Să nu am și eu Merțan, la valoarea mea ? Glumesc, nu am poftă s-o iau iar de la cap cu schimbat toate cauciucurile ( astea sunt tot la fel de vechi ca la a mea înainte să le schimb ) și ce o mai fi.
Mă sună mai încolo că a mai văzut că trebuie să schimbe burdufurile de la planetare, că nu a avut timp de MOT, că nu știe unde e filtrul de motorină și trebuie să se mai uite și că nu știe să reseteze becul de service. Pftt, îți spun eu, profesore și pac două linkuri de Youtube. A găsit filtrul dar nu a reușit să reseteze și lampa de service, că scria în pula mea pe bord că are o eroare de “diplights + să îmi bag pula ce nume au ăștia din Anglia la astea” – faza scurtă adică. Și se vedea la ochi că e becul ars. Bine, nici eu nu l-am văzut mai devreme.
Poate vă întrebați de ce nu am dus-o la reprezentanță, gen la un mecanic care știe pe unde sunt astea. ( Știe și ăsta dar ei au pe la ușă mașini nemțești – Merc, BMW, VAG – și britanice gen: Land Rovere, Jaguri și Opeluri. Nu cred că a mai văzut vreun Citroen.)
Că i-am întrebat pe ăia de la reprezentanță de un schimb de ulei de cutie de viteze și mi-au spus că nu se face, că e pe viață. Pai dar cât costă, că eu vreau. Că nu se face, n-auzi, nu avem preț, dar putem să îți vindem ulei. In condițiile astea, nenea mecanicul a zis că face el și asta dacă trebuie.
Vai, dar nu trebuie, mulțumesc frumos.
I-am zis soției tot așa, în glumă, că vorbesc cu omul să ne lase nouă Mercedesul. Din trei cuvinte m-a trimis la plimbare.
-E joasă mică și urâtă. Ce e ăsta, BMW?
Dar chiar așa în glumă, a doua zi, la întoarcere îl întreb:
-Cât zici că vrei pe mașina asta? Facem un schimb?
-Nuu, că a ta e franțuzească și nu…
Îi păsuiesc francofobia și îi zic:
-Bine ,dar cât vrei pe ea, că mă descurc eu să vând Citroenul.
-Nu, că nu pot să o vând.
-De ce ?
-Păi, nu e a mea , e a unui client, am luat-o și eu din service .
Acuma înțeleg de ce îmi dădea cheia, lol. Și mă gândesc că trebuia sa i-o accept și să mă plimb puțin, între două ședințe, dacă așa merge. Poate de aia a întârziat și cu a mea, că a zis când a luat-o că nu durează mai mult de două ore.
Dacă așa merge…
Ți a băgat mortul în casă.
Sa vezi tu de nu te uiți după mașini adevărate, nemțești, de acum încolo, începând de ieri.
Nu exista varianta sa stai langa el, dis de dimineata de la 8, cand deschide ?
Cat poate sa dureze un schimb de anvelope si un schimb de ulei ?
1h ?
Eu in locul tau l-as fi incurajat sa schimbe si uleiul la cutie.
Nu are cum sa greseasca. Pare simplu.
Ba da, aia e cea mai proastă variantă, mai proastă decât să duc mașina și s-o iau. Presupun că ai citit ce-am scris în altă cheie. Am stat după el să schimbe anvelopele într-o sâmbătă și îmi e scârbă de asta, am mai pierdut vreo 2 ore și prin România pentru cealaltă mașina din același motiv Gen să pierd timp ca să ce? Nu vreau să știu cât durează schimbul de ulei și filtre . Dacă trebuie să pierd timpul uitându-mă la altul când o face și să-l plătesc pe el, fac eu asta acasă, nu mai pierd timpul pe… Read more »
astea nu-s de alea de trebe sa dai roata jos si sa ii faci histerectomie prin esapament?
Mi-a fost frică ( vindeam mașina 🙂 ) dar nu. Au capace mari si imi are mana loc printre mățăraie, pentru fază lungă și scurtă cel puțin . Deja am testat.
Repede te mai gandesti sa vinzi masina.
Auzi la el…la primul hop, gata se si gandeste sa o mariti.
Zi mai bine ca ti-a cazut cu tronc mercedes-ul ala.
Nu o mai da pe ocolite.
Daca nu pot să schimb un bec elementar ( ȘI SE ARDE) vând mașina, că nu e ca și când pot să merg noaptea fără lumini sau ca și când mi se pare normal să demontezi roți ca să schimbi becuri. La Hyundai am o problemă cu pozitile care se ard relativ des – anual – si pentru care trebuie să demontez gâtul de la vasul de lichid de parbriz pentru partea dreaptă. Care se arde cel mai des. Că altfel nu îmi încape mâna pe acolo. Acuma, aia se rezolvă cu o tubulară lungă de 10, sau cu o… Read more »
halogene H7, H1, H4
singurul motiv pentru care se ard filamentele e pentru ca se scutura farul. am avut h4 pe ceva masina a tinut becul 10 ani, nu glumesc. la ceva duba le schimbam la 3 luni, pana i-am dat niste suruburi extra de am fixat farul mai bine, avea joc imperceptibil, dar se scutura.
Da, dar se scutură, iar mecanismele de prindere nu-s mereu cele mai bune.
Iar cu ălea H4 de 10 ani mai vedeai ceva? Ca la mine ( merg tot timpul cu farurile aprinse), unde am avut halogene pe fază scurtă, cam la maxim 4 ani cam trebuiau schimbate că erau chioare. După 10 ani mă gândesc că ajung lumânare.
https://www.youtube.com/watch?v=_ZamtgCttdE maybe it will be needed in the future
Iar cu ălea H4 de 10 ani mai vedeai ceva? da, cand am pus altele noi n-am vazut nici o diferenta la iluminat – ma rog, in sensul ca alea vechi erau arse, deci da lol merg tot timpul cu farurile aprinse si eu, dintotdeauna, fara discutie. nici nu inteleg cum exista masini ca renault de exemplu la care trebuie sa le aprinzi/stingi de mana faza scurta. la masinile mele las tot timpul pe ON, cand opresc motorul se sting farurile. comutatorul de lumini e nou-nout, neatins. da, becurile astea de cacao sunt facute sa se evapore filamentul si sa… Read more »
Link ? Folosesc și eu pe Hyundai pe fază lungă , dar am o experiență proastă cu H7 led, în principiu că nu am găsit Osram sau ceva OEM reputabil.
https://www.osram.co.uk/ecat/LEDriving%20HL%20INTENSE%20H7-H18-LEDriving%20HL%20INTENSE-LED%20high%20and%20low%20beam%20lamps-Car%20lighting-Automotive/gb/en/GPS01_3836532/ZMP_4063467/
linkuri de cacat
aparent toata gama e de 6000k, am uitat de asta, not great, not terrible. astea de mai sus sunt cele mai tari, 2000lm, nici nu-s omologate on-road cica, eu am trecut MOT cu ele ca prin branza, farurile mele sunt cu lupa pe scurta.
Si eu am trecut ITP fara sa le observe cineva, problema e ca sunt de calitate proastă, când se ard intră de fapt în scurt și zboară siguranța 🙂 .
Dar ălea nu înțeleg cum le prinzi că mie nu mi-ar încăpea radiatouri înăuntrul capacului de la far la niciuna dintre mașini.